Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike voor weg?

sander
Forum-lid

sander 09 sep 2004 18:57

ik ben gisteren gaan mountainbiken, maar na een tijdje zat m'n wiel ineens los. (zo'n cm speling.) dus ik vandaag naar fietsenmaker en hij zei dat een mountainbike was voor de weg. En dat hij niet geschikt is voor off road. Ik heb hier nog nooit van gehoord, zoiets is toch een citybike, en waarom heeft mijn fiets dan dik profiel op banden enzo. Weet iemand hier iets meer van?

azrael
Forum-lid

azrael 09 sep 2004 22:05

Quote: Origineel geplaatst door Sander op 09 September 2004
ik ben gisteren gaan mountainbiken, maar na een tijdje zat m'n wiel ineens los. (zo'n cm speling.) dus ik vandaag naar fietsenmaker en hij zei dat een mountainbike was voor de weg. En dat hij niet geschikt is voor off road. Ik heb hier nog nooit van gehoord, zoiets is toch een citybike, en waarom heeft mijn fiets dan dik profiel op banden enzo. Weet iemand hier iets meer van?

Ik weet niet wat je onder een mountainbike verstaat maar bijvoorbeeld een Kyosho (van de Halfords ) is geen mountainbike waar je bergen mee in kan. Een normale "mountainbike" is daar niet tegen bestand.
Maar je hebt waarschijnlijk gewoon je wiel niet goed vast gezet..........
Steel is the way to go! ;-)

harrieh
Forum-lid

harrieh 10 sep 2004 00:27

Quoten: Origineel geplaatst door Sander op 09 September 2004

Ze zijn er wel, "mountainbikes" speciaal voor weggebruik.Echter, ik denk dat in dit geval is bedoeld: een voordelige fiets, met een kwaliteit die het niet echt toelaat om serieus offroad gebruikt te worden. Maar je kunt je natuurlijk ook afvragen of het goed genoeg is om serieus op de weg te gebruiken.....

Door de bank genomen zijn fietsen nieuw onder de € 500 niet echt geschikt voor offroad en dan blijf ik nog aan de voorzichtige kant.
Boven de € 500 of zo men wil boven € 1000 begint het er een beetje op te lijken.
Een koopje van € 999 met volledig XT is een aardige basis.
<i>It\'s not all about speed.....</i>

hoppy
Forum-lid

hoppy 26 feb 2005 17:37

je kan ook mavic speedcity wielen monteren dit zijn wielen van een racefiets voor de mtb
alleen met schijfremmen 6 gaats en aan te raden met wegcassete
specialized,red bull the best the other bikes &#111;nly see the back of my bike

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 26 feb 2005 18:58

Meeste wat te lijden heeft met mtb is de versnelling. Met een goedkope fiets van 3-400 euro van de makro/wehkamp of zoiets en je gaat een keer flink op de pedalen staan dan is het kraak en is het spul in tweeen. Ook wielen en spaken zijn meestal dan aardig krom.
Een beetje redelijke groep waar je mee kan mtb is deore LX. Alleen deore kan ook nog wel maar niet voor intensief gebruik.

pieter1
Forum-lid

pieter1 04 mar 2005 14:00

Ik denk dat je probleem meer te maken heeft me je wiel dan met je fiets. Wat voor fiets heb je, en vooral wat voor naven hebben je wielen?
home.wanadoo.nl/mapie

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 06 mar 2005 01:14

Naven????
leg eens uit ?

sivle
Forum-lid

sivle 08 jul 2005 15:00

De as in je wiel.... waar de spaken aan zitten.... en de body...

Plaats reactie