Orbea Orca
@gerre. Zowaar eens een Orca-collega. Ik kocht medio 2004 een TPB (Ultegra-)uitvoering met fullcarbon voorvork, maat 60 (semi-sloping, bij deze maat ook wel aangeduid als 60+3). Ben 1.92, 92 kg. Er zat een ITM-stuur en pen op (in de 2005-uitvoering Zeus-spul), Ksyrium Elite wielen. Bekend is dat het frame wat slap is (sommigen praten dan van comfortabel). De voorvork is via verkoper en importeur zonder enig probleem, kosteloos en zeer snel, vervangen door een carbon met alu-kroon in de juiste kleurstelling (de fullcarbon was natuurlijk ook wel wat duurder). Dit leverde een aanmerkelijke verbetering op in het stuurgedrag. Stuur en pen heb ik vervangen door een Ritchey WCS (uit nijd, om de 100 gram gewichtstoename te compenseren en vanwege de ergo-kromming in het Ritchey stuur). De fiets blijft wat last houden van wat ik een naijl effect noem: bij plots uitwijken zwabbert ie wat. Je moet er niet als een angsthaas mee rijden ("screw her" zou ik zeggen), bochten meer vanuit de heupen nemen. Geen defecten opgetreden, de lak heeft zich ook goed gehouden. Het blijft overigens de mooiste hoor, kan geen roosje of klavertje tegen op . Meld even je ervaring als je 1000 km verder bent.
Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005
Kan geen Roosje of Klavertje tegen op oftewel Pinarello en Colnago en je vergeet er nog 1 , namelijk het Hartje
Je hebt gelijk: daar kan geen roosje, klavertje of HARTJE tegenop!
Kan geen Roosje of Klavertje tegen op oftewel Pinarello en Colnago en je vergeet er nog 1 , namelijk het Hartje
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 06 Augustus 2005
Dat weet ik toch! er kan niemand tegen op dat zeg ik
Inderdaad, die Orbea is één van de minst mooie (om het positief te formuleren) fietsen die er te kopen valt.
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 06 Augustus 2005
Inderdaad, die Orbea is één van de minst mooie (om het positief te formuleren) fietsen die er te kopen valt.
Quote: Origineel geplaatst door Be.rt op 06 Augustus 2005
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 06 Augustus 2005 Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005 Kan geen Roosje of Klavertje tegen op oftewel Pinarello en Colnago en je vergeet er nog 1 , namelijk het Hartje
Ga je mond spoelen met groene zeep!
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 06 Augustus 2005 Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 06 Augustus 2005 Kan geen Roosje of Klavertje tegen op oftewel Pinarello en Colnago en je vergeet er nog 1 , namelijk het Hartje
Ga je mond spoelen met groene zeep!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
het frame kost ongeveer 2300 euro.
record groep 2007 1235 euro
als je dan nog de bora wielen steekt kom ik nog niet aan 8000 euro.
Maar evengoed een heeeele mooie bike hoor!!!!
Ik ga er zelf mee rijden dit jaar maar dan met een sram force groep en ksyrium es wielen erin.
record groep 2007 1235 euro
als je dan nog de bora wielen steekt kom ik nog niet aan 8000 euro.
Maar evengoed een heeeele mooie bike hoor!!!!
Ik ga er zelf mee rijden dit jaar maar dan met een sram force groep en ksyrium es wielen erin.
avr wielersport<br>
galgenberg 5<br>
5473-vm<br>
Heeswijk-dinther<br>
holland
galgenberg 5<br>
5473-vm<br>
Heeswijk-dinther<br>
holland