Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 14 jun 2005 22:52

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Juni 2005

Ik geloof dat het tijd wordt voor een leuke meeting in Limburg. Paar rondjes Camerig (goed voorbeeld doet volgen, inside joke) om te kijken of alle tijden die hier geroepen worden dan ook stand houden.


ja na die verhalen daar zou ik het ook wel leuk vinden om met daar te rijden (wel met dit forum hé!)
dus ik schrijf me in! (en hoop ook te kunne komen en niet zoals de vorige meeting :S)

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 14 jun 2005 23:32

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Juni 2005

iemand ergens een link met alle Marmotte-winnaars??

Hoe lang wordt de marmotte eigenlijk al gehouden? Hier: http://marmotte.bizland.com/ vind je de winnaars vanaf '99.

proracefan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2005 15:30

proracefan 15 jun 2005 11:01

hé mannen,
da zou wel geweldig zijn zo eens een chalet huren of zoiets aan de MV en dan een ritje organiseren. Nu nog alles plannen ;-)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 jun 2005 13:27

Ik geloof dat de bus in het profpeleton er ongeveer 1uur10 a 15 over doet. Als je dit als wielertoerist doet...
Mont Ventoux vanuit Bedoin (22,7km 7,1gemiddeld): 70 minuten, 19,45 km/h gemiddeld: gemiddeld vermogen van 359 Watt (rijder 70 kg, fiets 8 kg). Petje af voor iedereen die dat kan. Ik zou dit tempo hoogstens een kwartiertje vol kunnen houden (alles eruit wat er in zit).
Ullrich kan geloof ik ongeveer 510 Watt wegtrappen in een uur (daarmee is hij theoretisch de sterkste klimmer ooit, samen met Eddy). Daarmee zou hij de klim in 54 minuten en 4 seconden rijden.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 jun 2005 14:35

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 Juni 2005
Ik geloof dat de bus in het profpeleton er ongeveer 1uur10 a 15 over doet. Als je dit als wielertoerist doet... Mont Ventoux vanuit Bedoin (22,7km 7,1gemiddeld): 70 minuten, 19,45 km/h gemiddeld: gemiddeld vermogen van 359 Watt (rijder 70 kg, fiets 8 kg). Petje af voor iedereen die dat kan. Ik zou dit tempo hoogstens een kwartiertje vol kunnen houden (alles eruit wat er in zit). Ullrich kan geloof ik ongeveer 510 Watt wegtrappen in een uur (daarmee is hij theoretisch de sterkste klimmer ooit, samen met Eddy). Daarmee zou hij de klim in 54 minuten en 4 seconden rijden.





Ik dacht dat de "bus" op de Ventoux er iets langer over deed hoor... 1u20 of zo. Las ooit in een interview met spurter Tom Steels dat hij de Ventoux in 1u23 reed.
Een vriend van me (PB 1u23 vanuit Bédouin) is zo ooit een paar jaar geleden aan Chalet Reynard achter de laatste renner (dacht dat het Casper was) in de Tourcaravaan gesprongen, zei hij me. Hij kon hem gemakkelijk volgen -tot hij aan de laatste km werd tegengehouden- en moest zich zelfs inhouden...


Hoe kom je aan die berekening en cijfers over Ullrich? Heb je een link? Thx.


Ivm wattages, schreef Michele Ferrari dit over de beklimming van de Finestre in de Giro: "The leading group expressed an average power output of 5.93 w/kg. Simoni and Di Luca, weighing both about 60 kg, were pushing about 355 watts; Rujano (50kg) was pushig 296 watts. Paolo developed a power approximately 2% inferior, equal to 5.81 w/kg"

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 jun 2005 15:41

Dat van Ullrich heb ik ergens in mijn achterhoofd zitten. Zal wel ergens in een FIETS artikel over Vermogen hebben gestaan. Heel grappig idee dat veel wielertoeristen het maximale vermogen van Rujano kunnen benaderen, echter wel met 25kg of meer aan lichaamsgewicht.  
Link die ik veel gebruik: http://www.2peak.com/tools/powercalculator.php
Heb het wel eens vergeleken met andere sites en met de hometrainer, komt steeds hetzelfde uit. Deze site is echter vrij gemakkelijk in te vullen. Alleen de stijgingspercentage kun je niet direct invullen (hoogteverschil en lengte. Voor 10 procent vul je in: 100 meter hoogteverschil en 1 km (100 / 1000m=0,1).
Profielen heb ik van: http://www.ciclomaniac.com/ciclomaniac.asp (typ in: Monte Ventoux (Italiaans dus); druk vervolgens op 'dtx' voor profiel en cijfers per kilometer).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 jun 2005 15:48

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 Juni 2005
Dat van Ullrich heb ik ergens in mijn achterhoofd zitten. Zal wel ergens in een FIETS artikel over Vermogen hebben gestaan. Link die ik veel gebruik: http://www.2peak.com/tools/powercalculator.phpHeb het wel eens vergeleken met andere sites en met de hometrainer, komt steeds hetzelfde uit. Deze site is echter vrij gemakkelijk in te vullen. Alleen de stijgingspercentage kun je niet direct invullen (hoogteverschil en lengte. Voor 10 procent vul je in: 100 meter hoogteverschil en 1 km (100 / 1000m=0,1). Profielen heb ik van: http://www.ciclomaniac.com/ciclomaniac.asp (typ in: Monte Ventoux (Italiaans dus); druk vervolgens op 'dtx' voor profiel en cijfers per kilometer).





Thx. Voor grafieken gebruik ik bijna steeds www.salite.ch.

En ja, Armstrong verloor vorig jaar op de Ventoux van Iban Mayo, maar Armstrong duwde wél een hoger wattage: je gewicht bergop is uiterst belangrijk!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kamikaze
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2005 17:57

kamikaze 21 jun 2005 18:40

idd, 1U10 is waanzinnig snel, ik kan het eigenlijk niet meteen geloven. Langs welke kant heb je 'm opgereden? Vanuit de 'mietjeskant' Sault, is dat wel haalbaar. Maar mannen gelijk vinokourov doen er nauwelijks sneller over vanuit bedoin, en die staan dan nog stijf van de dope.
Een ander punt is vanwaaruit dat je start en afklokt.
Ik ben net terug van de Ventoux met een organisatie die het goede doel 'to walk again' steunt, heb m drie keer gedaan vanuit de verschillende dorpen. Vanuit Bedoin had ik 1u41, de snelste tijd van de dag was 1u18 en die staat op naam van een 'prof' veldrijder. Om eerlijk te zijn ik heb er mijn bedenkingen bij.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 22 jun 2005 01:08

Quoten: Origineel geplaatst door kamikaze op 21 Juni 2005

idd, 1U10 is waanzinnig snel, ik kan het eigenlijk niet meteen geloven. Langs welke kant heb je 'm opgereden? Vanuit de 'mietjeskant' Sault, is dat wel haalbaar. Maar mannen gelijk vinokourov doen er nauwelijks sneller over vanuit bedoin, en die staan dan nog stijf van de dope.Een ander punt is vanwaaruit dat je start en afklokt.Ik ben net terug van de Ventoux met een organisatie die het goede doel 'to walk again' steunt, heb m drie keer gedaan vanuit de verschillende dorpen. Vanuit Bedoin had ik 1u41, de snelste tijd van de dag was 1u18 en die staat op naam van een 'prof' veldrijder. Om eerlijk te zijn ik heb er mijn bedenkingen bij.

jeetje waarom zo wantrouwend? het kan echt wel! en vino doet er als ie wil 55-60 min over dus das egt wel wat sneller!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39731
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2005 09:54

Quoten: Origineel geplaatst door kamikaze op 21 Juni 2005

idd, 1U10 is waanzinnig snel, ik kan het eigenlijk niet meteen geloven. Langs welke kant heb je 'm opgereden? .

Hij reed eerst over de Col de Madeleine en draaide daarna bij Malaucène de Ventoux op (staat in zijn post).  Waarschijnlijk hebben we hier gewoon met een undercover prof te maken .
Less is bore

kamikaze
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2005 17:57

kamikaze 22 jun 2005 12:31

ja, ofwel iemand die zijn roeping gemist heeft. Als hij dan zou trainen als een prof dan hebben we te maken met een nieuwe tourwinnaar.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 22 jun 2005 13:00

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 22 Juni 2005


Quoten: Origineel geplaatst door kamikaze op 21 Juni 2005

idd, 1U10 is waanzinnig snel, ik kan het eigenlijk niet meteen geloven. Langs welke kant heb je 'm opgereden? .

Hij reed eerst over de Col de Madeleine en draaide daarna bij Malaucène de Ventoux op (staat in zijn post).  Waarschijnlijk hebben we hier gewoon met een undercover prof te maken .

de cold de madeleine bij de MV is maar 450 met hoog of zo, dus dat  valt wel mee!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Plaats reactie