Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

kamikaze
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2005 17:57

kamikaze 28 jun 2005 12:09

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Juni 2005
Ik zie Remi graag de Ventoux 2x op lopen...benieuwd hoe ons wielerwonder er dan uit ziet.

en ge moet er niet bij vergeten ook nog ns nr beneden lopen he! das ne marathon nr boven en ne marathon nr beneden.
Bovendien waren er twee personen bij die de weg hebben afgelegd op stelten. Marc herremans heeft de kant langs bedoin afgelegd met een handbike! ongelooflijke presatie was dat.
Maar inderdaad laten we Remi nog maar niet omverschieten, hij moet nog de ventoux over. Menig persoon komt onderweg wel een moment van bezinning tegen....
Leve de ventoux!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2005 18:40

Naar beneden is toch niet echt het probleem, 20 minuutjes stil zitten en zo nu en dan beetje remmen en je gewicht verplaatsen, dat is alles. Peace of Cake toch :D.
Remi haalde het vorig jaar ook, dus lijkt me sterk als ie het nu op eens niet meer haalt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 jun 2005 19:05

Ze hebben het hier over hardlopen Amclassic, da's niet bepaald stilzitten naar beneden!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 30 jun 2005 01:52

oke sorry voor het plaatsen van dat bericht maar ik had gewoonweg nog nooit gehoord dat mensen er 4,5 uur over deden, maar oke lopen dan snap ik het wel! ik d8 dat er alleen wielrenners aan meededen...
ik wist eigenlijk het verhaal erachter ook niet zo maargoed, laten we er zand over gooien
 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 30 jun 2005 11:37

Stel je voor dat je een halve dwarsleasie krijgt (niet ondenkbaar bij ons wielrenners), dan zul je toch de MV met bv een handbike moeten beklimmen. Als het me ooit zou overkomen, schaf ik meteen zo'n ding aan.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2005 14:04

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 30 Juni 2005
Stel je voor dat je een halve dwarsleasie krijgt (niet ondenkbaar bij ons wielrenners), dan zul je toch de MV met bv een handbike moeten beklimmen. Als het me ooit zou overkomen, schaf ik meteen zo'n ding aan.



Ooit al eens 10 minuten "gehandbiket" in een fitnesscentrum?? Man man, da's verdomd zwaar, amai!! (of ben ik nu zo'n mietje met slappe armpjes?)

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 30 jun 2005 14:10

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 30 Juni 2005


Stel je voor dat je een halve dwarsleasie krijgt (niet ondenkbaar bij ons wielrenners), dan zul je toch de MV met bv een handbike moeten beklimmen. Als het me ooit zou overkomen, schaf ik meteen zo'n ding aan.

Ooit al eens 10 minuten "gehandbiket" in een fitnesscentrum?? Man man, da's verdomd zwaar, amai!! (of ben ik nu zo'n mietje met slappe armpjes?)

oke jij zal het nu zwaar vinden, maar je traint er natuurlijk in en na een tijdje zal het een stuk minder zwaar zijn omdat je armen dan meer spieren etc hebben hé

kamikaze
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2005 17:57

kamikaze 30 jun 2005 20:52

remi jongen, ik stel voor dat je eerst eens met iemand praat die in een rolstoel is beland. Heel je wereld staat op je kop, je hebt te maken met een zwaar revalidatieproces, en niet alleen lichamelijk. Relaties die stuk lopen, vrienden die afhaken...je moet echt sterk zijn om zoiets te boven te komen. 't is niet zomaar ff spierkes bijkweken, en hup de ventoux op. Marc herremans is een triathleet die 6de is geworden in iron man, in het jaar erop heeft hij een fietsongeval gehad, en in hetzelfde jaar opnieuw de iron man gedaan, maar dit maal al zwemmend met zijn armen, 'fietsend' met een rolstoel, en 'lopend' met een handbike. En dit over dezelfde afstand als iedereen die zijn hele lichaam mag gebruiken. Ik wil maar zeggen, das gene gewone gast, en als ge ziet hoe diep zo iemand moet gaan om op de ventoux moet geraken met een handbike....

willyv+2
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2005 13:43

willyv+2 01 jul 2005 13:47

btw ....   niet de vader van Mario, wel de broer van z'n vader !

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 02 jul 2005 09:58

OK net hotel geboekt voor 14 t/m 16 september. La Garance in st Colombe ( Bedoin ). Ik neem mijn broertje mee 70 kilo die me 89 kilo ongetwijfeld drie keer door mijn kader gaat fietsen maar c'est pas grave. Vorig jaar 2:05 voorjaar 2005 1:47 ik moet nu onder de 1:45 binnen komen. Ik heb tenslotte niet voor niks KARTON klim wielen gekocht. Man wat heb ik er een zin in en MEN wat krijg ik weer een spijt als ik in het bos op 10% naar boven hark met mijn hork pion 39/27 gestoken HAHAHA beter 2 tandjes over dan 1 te weinig. Ik schat mijn broertje in op 1:30, hij krijgt de hotel overnachting cadeau voor zijn verjaardag. Hij moet dan wel het nodige kopwerk verrichten voor zijn OUWE broer.
 


ps: Telt de tijd als je een gangmaker hebt bergop ? Voor mij niet want de Ventoux doe je helemaal alleen met je GRote Kale vriend.
ps: Remi heeft hij nu zijn doel gehaald of niet ?
ps: De beslissingen om je fiets op te waarderen neem je waar ? Juist op de Ventoux.
SORRY voor de LOEMP GROTE FOTOS, ik ben niet zo handig met peezees
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jul 2005 19:36

@kamikaze. Ik begrijp niet wat je nu loopt te zeiken om Remi. Hij heeft gewoon gelijk, je kan er echt niets anders van maken. We hebben hier nauw 1 maal allemaal goed getrainde benen en voor de meeste totaal ongetrainde armen. Dan is het toch volgens mij vrij logisch dat het heel erg tegenvalt om een handbike voor de 1e keer. Ik kan me ook wel voorstellen dat het zwaar is op een handbike, en dat kan remi ook. Je moet dezelfde arbeid leveren om boven te komen, alleen dat ipv van met je benen met je armen, en volgens mij zijn mijn benen x keer zo dik dan mijn armen........
 
hij heeft z'n excuses al aangeboden, dan moet je niet door blijven zeuren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 02 jul 2005 22:23

Beste fiestvrienden:
IK KOM HIER VOOR MIJN ONTSPANNING !
 
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Plaats reactie