foto van je fiets
@ Mensma, heel veelbelovend, je frame en plannen voor de afmontage! Als me iets te binnen schiet erover, dan zal ik het hier zeker melden. Persoonlijk vind ik de nieuwe carbon Cosmics trouwens ook wat te 'schreeuwerig'. Je smaakvolle frame en campa record zijn al een plaatje en de fiets heeft die wielen visueel helemaal niet nodig vind ik. Maar daar denkt ieder weer anders over, dus aan mijn negatieve mening moet je je vooral niet storen
drieenvijftigelf
nou hier eentje van mijn ouderwetse peugeot
tijdelijk ,tot ik genoeg geld heb verzameld om een nieuwe fiets te kopen
http://members.chello.nl/a.kroes7/fiets1.jpg
let op , grote foto ..
nieuw zadel + nieuwe banden + nieuw stuurlint erop....... voor de rest hetzelfde gelaten , en gewoon geen dure spullen gekocht ....goedkoop zadeltje , zit wel fijn..... maar ik wil niet teveel uitgeven tot ik m'n nieuwe heb
tijdelijk ,tot ik genoeg geld heb verzameld om een nieuwe fiets te kopen
http://members.chello.nl/a.kroes7/fiets1.jpg
let op , grote foto ..
nieuw zadel + nieuwe banden + nieuw stuurlint erop....... voor de rest hetzelfde gelaten , en gewoon geen dure spullen gekocht ....goedkoop zadeltje , zit wel fijn..... maar ik wil niet teveel uitgeven tot ik m'n nieuwe heb
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nog iets over de pedalen, zou je niet liever race-pedalen hebben met een groter platform? Als ik me niet vergis heb je nou ATB-pedalen.
Ik heb er MTB pedalen op. Ik heb geen last van een klein platvorm. Ik heb schoenen met een stijve zool en het ging zo prima. Met race pedalen zouden wel in gewicht schelen, maar dan zouden er ook nog eens nieuwe schoenen bijkomen, en dat was weer wat te veel van het goede, omdat er aan de $$ gedacht moest worden.
De Record shifters bevatten kogellagers i.p.v. de glijlagers die er bij Chorus inzitten volgens mij (weet iemand of dit klopt?). Dus nog soepeler schakelen.
Klopt.
Zie ik het verkeerd op de foto, of is de centaur achterderailleur niet het laatste model (2004) met het 'knikje' boven aan het voorste plaatje (waar 'centaur' op staat) ??
Ik heb ff gekeken, maar hij heeft precies dezelfde buiging. Ik denk dat het door de hoek waarvan de foto is genomen in combinatie met de derailleur stand het zo lijkt.
Verder ben ik heel benieuwd hoe het SLR zadel je bevalt. Ik moet zeggen dat ik zadels altijd iets moeilijks vind. Wat er comfortabel uitziet valt soms tegen en wat er hard uitziet kan soms juist goed zitten. (vorm lijkt dus belangrijker dan dikte)Maar toch, als ik jouw zadel zo zie denk ik toch 'au'.Misschien heb ik de verkeerde indruk en veert het zadel juist wel lekker in. Ben benieuwd naar je mening!!
Ik heb nog maar 50 km op de fiets gefietst, maar tot nu toe bevalt het zadel me goed. Het zadel is niet keihard en vormt precies goed aan m'n achterwerk. Als ik langer er mee gefietst heb dan zal ik wel weer eens vertellen hoe ie bevalt. Duurt waarschijnlijk nog wel ff, want de mtb moet in ieder geval vaak vies worden
Wat mij als 1e op viel was dat ik alle klinkers bij ons in de straat wel erg goed voelden. Ik was gewend aan een stalen koga, en die was toch wat comfortabeler. Met aanzetten merkte ik het verschil het meeste, van m'n stuur tot aan m'n achterwiel bleef alles recht. Bij m'n oude Koga trok ik alles krom.
Quoten: Origineel geplaatst door Vectum op 31 Oktober 2004
nou hier eentje van mijn ouderwetse peugeot
tijdelijk ,tot ik genoeg geld heb verzameld om een nieuwe fiets te kopen
http://members.chello.nl/a.kroes7/fiets1.jpg
let op , grote foto ..
nieuw zadel + nieuwe banden + nieuw stuurlint erop....... voor de rest hetzelfde gelaten , en gewoon geen dure spullen gekocht ....goedkoop zadeltje , zit wel fijn..... maar ik wil niet teveel uitgeven tot ik m'n nieuwe heb
Ah, good old Peugeot. Heb ik ook heel wat kilometertjes op weggezet. Niks om voor te schamen. Sterker nog; het geeft een heerlijk gevoel als je een paar 'pats-fietsen' eruit rijdt. Het gaat immers om de motor..
nou hier eentje van mijn ouderwetse peugeot
tijdelijk ,tot ik genoeg geld heb verzameld om een nieuwe fiets te kopen
http://members.chello.nl/a.kroes7/fiets1.jpg
let op , grote foto ..
nieuw zadel + nieuwe banden + nieuw stuurlint erop....... voor de rest hetzelfde gelaten , en gewoon geen dure spullen gekocht ....goedkoop zadeltje , zit wel fijn..... maar ik wil niet teveel uitgeven tot ik m'n nieuwe heb
Ah, good old Peugeot. Heb ik ook heel wat kilometertjes op weggezet. Niks om voor te schamen. Sterker nog; het geeft een heerlijk gevoel als je een paar 'pats-fietsen' eruit rijdt. Het gaat immers om de motor..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 10 November 2004
Nog wat foto's gemaakt van mijn huidige fietsen. Nu staan mijn "mooie" crosswielen juist bij mijn ouders in de schuur dus moeten jullie het met normale wielen doen
Wel single speed voor, maar toch een voorderailleur? Mooie fietsies verder hoor
Nog wat foto's gemaakt van mijn huidige fietsen. Nu staan mijn "mooie" crosswielen juist bij mijn ouders in de schuur dus moeten jullie het met normale wielen doen
Wel single speed voor, maar toch een voorderailleur? Mooie fietsies verder hoor
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 10 November 2004
Hierop zijn de voorbladen beter tezien...
Waarom heb je dan links geen schakeling in het stuur zitten?
Hierop zijn de voorbladen beter tezien...
Waarom heb je dan links geen schakeling in het stuur zitten?
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 10 November 2004
Waarom heb je dan links geen schakeling in het stuur zitten?
Omdat dit zeven jaar geleden een lichte klimfiets was (naar huidige begrippen behoorlijk zwaar) en ik gewicht wilde besparen door links een gewone buiscommandeur en een SLR remgreep te monteren. Dat bespaarde ca. 250 gram. In die jaren hadden de fietsen van Jalabert en Zulle (Looks van Once) dit ook. De klimfietsen van Armstrong trouwens nogsteeds. Twee Spinery's was trouwens voor vlakke ritten. Klimmen ging met een Spinery achter en een 28 spaaks Mavic open pro voor.
Het tijdritstuur is van later.