foto van je fiets
Zijn er ook nog liefhebbers voor klassiek staal hier of moet het perse iets oversizeds zijn?
[img=http://img300.imageshack.us/img300/7599 ... 002kr2.jpg]
Opgesoldeerde en verchroomde handtekening van de bouwer:
[img=http://img371.imageshack.us/img371/6572 ... 008ol8.jpg]
Het rood komt op de foto's niet helemaal tot zijn recht, het is een felrode tint die imo erg fraai combineert met de chroom accenten. Met het juiste licht erop oogverblindend
Sinds de foto's zijn er enkele updates gedaan, huidige speclist:
- Chorus 10-sp shifters, voorderailleur, crank en remmen
- Record trapas en balhoofd
- Centaur achterderailleur en cassette
- Nokon kabels, ITM stuur+pen, titanium Syncros zadelpen, Fizik aliante zadel
- Campa Scirocco wielen ("klassiekere" wieltjes met campa naven en ambrosio velgen nog achter de hand)
Merk is een Grandis, handgemaakt en met alle details als lak en chroomwerk naar wens, buizen Columbus EL. Een aantal jaren geleden mondjesmaat naar Nederland gehaald door Fietsen Frans uit Tilburg en hij gaat nooit meer weg
[img=http://img300.imageshack.us/img300/7599 ... 002kr2.jpg]
Opgesoldeerde en verchroomde handtekening van de bouwer:
[img=http://img371.imageshack.us/img371/6572 ... 008ol8.jpg]
Het rood komt op de foto's niet helemaal tot zijn recht, het is een felrode tint die imo erg fraai combineert met de chroom accenten. Met het juiste licht erop oogverblindend
Sinds de foto's zijn er enkele updates gedaan, huidige speclist:
- Chorus 10-sp shifters, voorderailleur, crank en remmen
- Record trapas en balhoofd
- Centaur achterderailleur en cassette
- Nokon kabels, ITM stuur+pen, titanium Syncros zadelpen, Fizik aliante zadel
- Campa Scirocco wielen ("klassiekere" wieltjes met campa naven en ambrosio velgen nog achter de hand)
Merk is een Grandis, handgemaakt en met alle details als lak en chroomwerk naar wens, buizen Columbus EL. Een aantal jaren geleden mondjesmaat naar Nederland gehaald door Fietsen Frans uit Tilburg en hij gaat nooit meer weg
* You think education is expensive? Try ignorance.
* Freedom is just another word for nothing left to loose - Janis Joplin
Prachtfiets , mooi die Chromen lugs alleen zou ik voor zwarte klassieke kabels kiezen , evenals een mooie set handgespaakte wielen. Het frame is gewoon echt heel erg mooi......een van de mooiste die ik de laatste tijd gezien heb.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Nokons om het stalen frame wat 'lichter' te maken?! anders zie ik het nu tegenover de campa kabels ook niet echt
Nokons heb ik erop gezet toen ik toch aan nieuwe kabels toe was: werkt nog net wat soepeler dan gewone kabels. En (geldt ook voor de wielen) het hoeft voor mij niet superklassiek te zijn, het is wel gewoon een fiets die gebruikt wordt.
Heel toevallig heb ik 'm gisteren aan de weeghaak gehad bij de lbs: 9,75kg rijklaar. Goed genoeg voor een hobbyist, haha.
@Sjoerd: hoe bedoel je? Er zit gewoon een 3T stuur op, niet oversized. Of bedoel je dat een ronde bocht beter zou staan dan een ergonomische? Maar ja, als een ergonomisch stuur nou lekkerder zit?
@Rene, dank. Ik was er destijds meteen verliefd op en da's nog niet over na negen jaar. Ik heb een zwak voor handgemaakte frames uit kleinschalige bedrijfjes om het zo maar te zeggen. En als het dan ook nog staal is...
Heel toevallig heb ik 'm gisteren aan de weeghaak gehad bij de lbs: 9,75kg rijklaar. Goed genoeg voor een hobbyist, haha.
@Sjoerd: hoe bedoel je? Er zit gewoon een 3T stuur op, niet oversized. Of bedoel je dat een ronde bocht beter zou staan dan een ergonomische? Maar ja, als een ergonomisch stuur nou lekkerder zit?
@Rene, dank. Ik was er destijds meteen verliefd op en da's nog niet over na negen jaar. Ik heb een zwak voor handgemaakte frames uit kleinschalige bedrijfjes om het zo maar te zeggen. En als het dan ook nog staal is...
* You think education is expensive? Try ignorance.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En met de afmontage?
(Doe alleen voor de foto wel ff je zadeltas eraf...)
(Doe alleen voor de foto wel ff je zadeltas eraf...)
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC