fietsvrouwen
Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 21 Juni 2004
Hé, gaat er opeens eentje serieus zitten doen! En dan nog met een verhaal dat hij ook nog in een ander topic heeft geplaatst.
Overigens betwijfel ik of er veel vrouwen meelezen hier. Zo groot en bekend is dit forum nog niet en aangezien de verhouding tussen mannen en vrouwen op de fiets nogal scheef is en de vrouwen over het algemeen ook minder in techniek geinteresseerd zijn, zal het percentage vrouwen dat Fiets leest en/of op dit forum leest nog wel lager liggen.
En nu ga ik mijn tanden poetsen
Het is spijtig dat voor zover alleen Race Id actief deelneemt aan discussies. Wat mij wel opvalt is dat die extreem lage frames ook andere een geometrie te zien geven. Dus ook gewone mannenframes. De hoeken zijn anders dan bij grotere frames. Dus ook hier zou dus een laag 'mannen frame 'behoorlijk verschillen van een groter, hoger, mannen frame. Inderdaad zou een speciaal vrouwen frame wellicht niet nodig zijn omdat met het verstellen van zadel en stuurpen de juiste "zit " voor een vrouw bepaald kunnen worden. Laat Race Id eens iets vertellen over haar Cinelli en wat haar problemen waren met het vinden van een juist frame. Ik hoorde onlangs een klacht van een vrouw dat het stuur , ondanks een korte voorbouw en omhoog gesteld, tóch te ver was voor haar.Zadel verschoven, hielp niet. Zijn vrouwen armen wellicht korter dan die van mannen bij een zelfde lichaams lengte ? Volgens mij misschien millimeters, maar dát kan het niet zijn. of......is het toch gewenning ?
Ik heb mijn tanden al gepoetst, Paling ! Ja, nog echte ook !
postamble();
Hé, gaat er opeens eentje serieus zitten doen! En dan nog met een verhaal dat hij ook nog in een ander topic heeft geplaatst.
Overigens betwijfel ik of er veel vrouwen meelezen hier. Zo groot en bekend is dit forum nog niet en aangezien de verhouding tussen mannen en vrouwen op de fiets nogal scheef is en de vrouwen over het algemeen ook minder in techniek geinteresseerd zijn, zal het percentage vrouwen dat Fiets leest en/of op dit forum leest nog wel lager liggen.
En nu ga ik mijn tanden poetsen
Het is spijtig dat voor zover alleen Race Id actief deelneemt aan discussies. Wat mij wel opvalt is dat die extreem lage frames ook andere een geometrie te zien geven. Dus ook gewone mannenframes. De hoeken zijn anders dan bij grotere frames. Dus ook hier zou dus een laag 'mannen frame 'behoorlijk verschillen van een groter, hoger, mannen frame. Inderdaad zou een speciaal vrouwen frame wellicht niet nodig zijn omdat met het verstellen van zadel en stuurpen de juiste "zit " voor een vrouw bepaald kunnen worden. Laat Race Id eens iets vertellen over haar Cinelli en wat haar problemen waren met het vinden van een juist frame. Ik hoorde onlangs een klacht van een vrouw dat het stuur , ondanks een korte voorbouw en omhoog gesteld, tóch te ver was voor haar.Zadel verschoven, hielp niet. Zijn vrouwen armen wellicht korter dan die van mannen bij een zelfde lichaams lengte ? Volgens mij misschien millimeters, maar dát kan het niet zijn. of......is het toch gewenning ?
Ik heb mijn tanden al gepoetst, Paling ! Ja, nog echte ook !
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Heeft het verschil in geometrie misschien te maken met de buikregio van vrouwen? Natuurlijk zit er een orgaan van behoorlijke omvang meer in de buikholte, waardoor vrouwen wellicht meer moeite hebben zich dubbel te vouwen om een ver stuur te bereiken. Als je daardoor de voorkeur geeft aan een rechtere zitpositie, dan wijzigt inderdaad de hele geometrie. Voor het dubbelvouwen heb je bovendien hele sterke buik- en rugspieren nodig. Vrouwen moeten vaak meer moeite doen om deze spieren te goed te ontwikkelen, toch? Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, misschien is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 22 Juni 2004
Heeft het verschil in geometrie misschien te maken met de buikregio van vrouwen? Natuurlijk zit er een orgaan van behoorlijke omvang meer in de buikholte, waardoor vrouwen wellicht meer moeite hebben zich dubbel te vouwen om een ver stuur te bereiken. Als je daardoor de voorkeur geeft aan een rechtere zitpositie, dan wijzigt inderdaad de hele geometrie. Voor het dubbelvouwen heb je bovendien hele sterke buik- en rugspieren nodig. Vrouwen moeten vaak meer moeite doen om deze spieren te goed te ontwikkelen, toch? Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, misschien is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Sorry vorige antwoord ging ff fout. Nou, dat orgaan is niet zo groot hoor!Maar kijk eens naar die turnsters ! Die vouwen zich op als een dubbelgevouwen A 4 tje! Ik vind vrouwen juist veel leniger en soepeler dan mannen. Wellicht is het bekken groter van omvang hetgeen met fietsen wat problemen kan geven, maar gezien de lenigheid van turnvrouwen lijkt mij dit weer onjuist. Misschien kunnen vrouwen gewoon minder goed voorover op een zadel zitten vanwege hun andere anatomie. Dit is een veel voorkomend probleem en dat schuren is nogal pijnlijk lees ik in diverse publicaties. Dus moeten ze meer rechtop zitten hetgeen de armen weer verder naar achteren plaatst. Laat onze vrouw op dit forum maar eens uit eigen ervaring spreken.
Heeft het verschil in geometrie misschien te maken met de buikregio van vrouwen? Natuurlijk zit er een orgaan van behoorlijke omvang meer in de buikholte, waardoor vrouwen wellicht meer moeite hebben zich dubbel te vouwen om een ver stuur te bereiken. Als je daardoor de voorkeur geeft aan een rechtere zitpositie, dan wijzigt inderdaad de hele geometrie. Voor het dubbelvouwen heb je bovendien hele sterke buik- en rugspieren nodig. Vrouwen moeten vaak meer moeite doen om deze spieren te goed te ontwikkelen, toch? Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit, misschien is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Sorry vorige antwoord ging ff fout. Nou, dat orgaan is niet zo groot hoor!Maar kijk eens naar die turnsters ! Die vouwen zich op als een dubbelgevouwen A 4 tje! Ik vind vrouwen juist veel leniger en soepeler dan mannen. Wellicht is het bekken groter van omvang hetgeen met fietsen wat problemen kan geven, maar gezien de lenigheid van turnvrouwen lijkt mij dit weer onjuist. Misschien kunnen vrouwen gewoon minder goed voorover op een zadel zitten vanwege hun andere anatomie. Dit is een veel voorkomend probleem en dat schuren is nogal pijnlijk lees ik in diverse publicaties. Dus moeten ze meer rechtop zitten hetgeen de armen weer verder naar achteren plaatst. Laat onze vrouw op dit forum maar eens uit eigen ervaring spreken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Volgens mij hebben vrouwen andere lichaamsverhoudingen, met relatief langere benen. Als de framemaat dus wordt bepaald aan de hand van de beenlengte, hebben ze een probleem met de afstand tot het stuur.
@ Marconi: jij hebt altijd goed gepoetst zeker
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 22 Juni 2004
Volgens mij hebben vrouwen andere lichaamsverhoudingen, met relatief langere benen. Als de framemaat dus wordt bepaald aan de hand van de beenlengte, hebben ze een probleem met de afstand tot het stuur.
@ Marconi: jij hebt altijd goed gepoetst zeker
Vrouwen langere benen? In FIETS stond een tijd geleden een stukje over dit vermeende verschillen, maar zoals iemand anders al opmerkte, dit is een milimeter kwestie. Ik denk wel dat bij vrouwen hun middel hoger zit dan bij mannen en daarom lijken hun benen langer. De binnenbeen lengte, waar het uiteindelijk om gaat , zou volgens FIETS niet noemenswaardig verschillen met die van mannen.
@ Mc Eel: Ja, ik heb altijd gepoetst, nadat ik de fiets ermee had schoongemaakt! Anders zou ik veel meer knarsentanden!
postamble();
Volgens mij hebben vrouwen andere lichaamsverhoudingen, met relatief langere benen. Als de framemaat dus wordt bepaald aan de hand van de beenlengte, hebben ze een probleem met de afstand tot het stuur.
@ Marconi: jij hebt altijd goed gepoetst zeker
Vrouwen langere benen? In FIETS stond een tijd geleden een stukje over dit vermeende verschillen, maar zoals iemand anders al opmerkte, dit is een milimeter kwestie. Ik denk wel dat bij vrouwen hun middel hoger zit dan bij mannen en daarom lijken hun benen langer. De binnenbeen lengte, waar het uiteindelijk om gaat , zou volgens FIETS niet noemenswaardig verschillen met die van mannen.
@ Mc Eel: Ja, ik heb altijd gepoetst, nadat ik de fiets ermee had schoongemaakt! Anders zou ik veel meer knarsentanden!
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 22 Juni 2004
Het is spijtig dat voor zover alleen Race Id actief deelneemt aan discussies. Wat mij wel opvalt is dat die extreem lage frames ook andere een geometrie te zien geven. Dus ook gewone mannenframes. De hoeken zijn anders dan bij grotere frames. Dus ook hier zou dus een laag 'mannen frame 'behoorlijk verschillen van een groter, hoger, mannen frame. Inderdaad zou een speciaal vrouwen frame wellicht niet nodig zijn omdat met het verstellen van zadel en stuurpen de juiste "zit " voor een vrouw bepaald kunnen worden. Laat Race Id eens iets vertellen over haar Cinelli en wat haar problemen waren met het vinden van een juist frame.
Ik zal toch eerst maar eens vertellen hoe je mijn 'naam' uitspreekt, want er is geloof ik wat verwarring Het is niet race id, maar race1d ofwel: race-eend. Maar ik ben lui, dus vandaar de 1.
Ik heb in een andere discussie al eens mijn ervaringen met frames gepost, maar ik zal het nogmaals kort doen. Ik heb geen specifiek vrouwenframe omdat die meestal te klein zijn. Daarnaast ben ik een materiaalfreak (groot woord, maar toch) en ik hecht dus veel waarde aan het uiterlijk van mijn fiets. De vrouwenframes liggen mij niet echt. Aangezien ik wel relatief lange benen heb is de afstand tot het stuur wel een probleem. Hoe dat bij de gemiddelde vrouw zit weet ik niet, maar het probleem heeft niets met lenigheid te maken en al zeker niet met dat extra orgaan wat jullie noemen. Die is doorgaans zeer klein
Ik heb gekozen voor een sloping frame in een wat kleinere maat (M), waardoor ik toch goed bij het stuur kan. Gevolg is wel dat het stuur nu wat laag is (omdat het zadel zo hoog staat). Ik heb de fiets via internet besteld bij MAth Salden en er niet aan gedacht dat de nieuwe A-head sturen wat moeilijk omhoog kunnen. Maar goed, nu ik er aan gewend ben zit ik heerlijk.
Tenslotte: ik ben er ook voor als er vrouwen rondneuzen op dit forum dat ze zich dan 'openbaren'. Alleen is ook maar zo alleen (niet dat het hier niet gezellig is hoor, heren). En verstand van techniek hoef je niet te hebben om hier mee te kunnen praten volgens mij (kweet ut niet zeker, want ik ben wel technisch, maar ik zou zeggen: probeer het eens)
Het is spijtig dat voor zover alleen Race Id actief deelneemt aan discussies. Wat mij wel opvalt is dat die extreem lage frames ook andere een geometrie te zien geven. Dus ook gewone mannenframes. De hoeken zijn anders dan bij grotere frames. Dus ook hier zou dus een laag 'mannen frame 'behoorlijk verschillen van een groter, hoger, mannen frame. Inderdaad zou een speciaal vrouwen frame wellicht niet nodig zijn omdat met het verstellen van zadel en stuurpen de juiste "zit " voor een vrouw bepaald kunnen worden. Laat Race Id eens iets vertellen over haar Cinelli en wat haar problemen waren met het vinden van een juist frame.
Ik zal toch eerst maar eens vertellen hoe je mijn 'naam' uitspreekt, want er is geloof ik wat verwarring Het is niet race id, maar race1d ofwel: race-eend. Maar ik ben lui, dus vandaar de 1.
Ik heb in een andere discussie al eens mijn ervaringen met frames gepost, maar ik zal het nogmaals kort doen. Ik heb geen specifiek vrouwenframe omdat die meestal te klein zijn. Daarnaast ben ik een materiaalfreak (groot woord, maar toch) en ik hecht dus veel waarde aan het uiterlijk van mijn fiets. De vrouwenframes liggen mij niet echt. Aangezien ik wel relatief lange benen heb is de afstand tot het stuur wel een probleem. Hoe dat bij de gemiddelde vrouw zit weet ik niet, maar het probleem heeft niets met lenigheid te maken en al zeker niet met dat extra orgaan wat jullie noemen. Die is doorgaans zeer klein
Ik heb gekozen voor een sloping frame in een wat kleinere maat (M), waardoor ik toch goed bij het stuur kan. Gevolg is wel dat het stuur nu wat laag is (omdat het zadel zo hoog staat). Ik heb de fiets via internet besteld bij MAth Salden en er niet aan gedacht dat de nieuwe A-head sturen wat moeilijk omhoog kunnen. Maar goed, nu ik er aan gewend ben zit ik heerlijk.
Tenslotte: ik ben er ook voor als er vrouwen rondneuzen op dit forum dat ze zich dan 'openbaren'. Alleen is ook maar zo alleen (niet dat het hier niet gezellig is hoor, heren). En verstand van techniek hoef je niet te hebben om hier mee te kunnen praten volgens mij (kweet ut niet zeker, want ik ben wel technisch, maar ik zou zeggen: probeer het eens)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne
Ik denk dat je het goed verwoordt, race1d.
Volgens mij is het onzin om mannenframes en vrouwenframes te maken.Wel grote en kleine frames, evt lange en korte frames.Minder race-georienteerde en geoefende rijders (M/V) doen er goed aan een relatief kort frame te rijden, meer competitie-gerichte, meer ervaren en getrainte renners (M/V) een wat langer.Wel is het zo dat vrouwen vaker in de problemen komen omdat het aanbod van lage (en ook korte) frames beperkt is. Vandaar het idee van een klein damesframe of een kleine damesfiets. Het gaat er meer om om een kort frame te maken dan een laag frame. Echter, kleinere mannen zijn hier ook bij gebaat. Of mannen die niet zo gestrekt willen zitten.Grotere vrouwen nemen natuurlijk een gewoon unisex frame.Wel is het zaak om een frame te kiezen wat goed past met het oog op de lengte van de bovenbuis, de lengte van de balhoofdbuis en de zithoek.Wil je wat korter zitten (nogmaals, veel vrouwen, maar ook heel veel mannen), neem dan een wat minder hoog/groot frame.De stuurhoogte kun je aanpassen als de vork nog niet is afgezaagd door veel vulringen te gebruiken. Verder evt met een vorkverlenger. De meeste stuurpennen zij om te draaien, zodat ze iets naar boven wijzen. Staat niet zo professioneel, maar zit misschien wel lekkerder.Tevens wijst de ene pen wat meer naar boven (of beneden) dan de ander. Ze zijn er in allerlei lengtes (plm 60 - 150mm) en hoeken (0, 6, 10, 15, 17, 25 graden). Zelfs in hoek verstelbare pennen voor vrij extreme hoeken, maar ook om gewoon wat uit te proberen om de beste stand te bepalen.Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
Volgens mij is het onzin om mannenframes en vrouwenframes te maken.Wel grote en kleine frames, evt lange en korte frames.Minder race-georienteerde en geoefende rijders (M/V) doen er goed aan een relatief kort frame te rijden, meer competitie-gerichte, meer ervaren en getrainte renners (M/V) een wat langer.Wel is het zo dat vrouwen vaker in de problemen komen omdat het aanbod van lage (en ook korte) frames beperkt is. Vandaar het idee van een klein damesframe of een kleine damesfiets. Het gaat er meer om om een kort frame te maken dan een laag frame. Echter, kleinere mannen zijn hier ook bij gebaat. Of mannen die niet zo gestrekt willen zitten.Grotere vrouwen nemen natuurlijk een gewoon unisex frame.Wel is het zaak om een frame te kiezen wat goed past met het oog op de lengte van de bovenbuis, de lengte van de balhoofdbuis en de zithoek.Wil je wat korter zitten (nogmaals, veel vrouwen, maar ook heel veel mannen), neem dan een wat minder hoog/groot frame.De stuurhoogte kun je aanpassen als de vork nog niet is afgezaagd door veel vulringen te gebruiken. Verder evt met een vorkverlenger. De meeste stuurpennen zij om te draaien, zodat ze iets naar boven wijzen. Staat niet zo professioneel, maar zit misschien wel lekkerder.Tevens wijst de ene pen wat meer naar boven (of beneden) dan de ander. Ze zijn er in allerlei lengtes (plm 60 - 150mm) en hoeken (0, 6, 10, 15, 17, 25 graden). Zelfs in hoek verstelbare pennen voor vrij extreme hoeken, maar ook om gewoon wat uit te proberen om de beste stand te bepalen.Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
<i>It\'s not all about speed.....</i>
Quoten: Origineel geplaatst door HarrieH op 09 Juli 2004
Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
Vanwaar die pedalen? Kunnen vrouwen niet met enkelzijdige klikpedalen omgaan? Mogen mannen geen fijne pedalen hebben?
Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
Vanwaar die pedalen? Kunnen vrouwen niet met enkelzijdige klikpedalen omgaan? Mogen mannen geen fijne pedalen hebben?
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne
Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 09 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door HarrieH op 09 Juli 2004
Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
Vanwaar die pedalen? Kunnen vrouwen niet met enkelzijdige klikpedalen omgaan? Mogen mannen geen fijne pedalen hebben?
Haha!~Harrie bedoelt het goed, maar het komt een beetje vrouwonvriendelijk over he? Die domme race-eendjes , die moeilijkheden zouden hebben met hun zwemvliezen op eenzijdige clickpedalen. ;-p
postamble();
Quoten: Origineel geplaatst door HarrieH op 09 Juli 2004
Vrouwenfietsen, mocht daar al iets anders aan zijn dan unisex fietsen, kunnen dan zijn (ook in grotere maten):- korter frame met relatief hogere = langere balhoofdbuis- kortere stuurpen, evt naar boven wijzend, voldoende vulringen eronder.- zadel- niet te lange cranks (natuurlijk afgestend op framemaat)- evt aangepast verzet, liefst met triple of compact 34-50T, achter bv13-26T.- fijne pedalen zoals MTB SPD pedalen- stuur (smal, minder diep, bv 3TTT Eva)- Shimano ST-R600 short reach hendels.Wederom geldt: dit hoeft niet persé een "dames" fiets te zijn, ook vele mannen zullen hier hun voordeel mee kunen doen.
Vanwaar die pedalen? Kunnen vrouwen niet met enkelzijdige klikpedalen omgaan? Mogen mannen geen fijne pedalen hebben?
Haha!~Harrie bedoelt het goed, maar het komt een beetje vrouwonvriendelijk over he? Die domme race-eendjes , die moeilijkheden zouden hebben met hun zwemvliezen op eenzijdige clickpedalen. ;-p
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Vanwaar die pedalen? Kunnen vrouwen niet met enkelzijdige klikpedalen omgaan? Mogen mannen geen fijne pedalen hebben?
Haha!~Harrie bedoelt het goed, maar het komt een beetje vrouwonvriendelijk over he? Die domme race-eendjes , die moeilijkheden zouden hebben met hun zwemvliezen op eenzijdige clickpedalen. ;-p
<SCRIPT language=javascript>postamble();
Lees nou eens goed.Ik was al bang voor zulke opmerkingen. Niet voor niets schrijf ik 2x duidelijk dat ook veel mannen er mee gebaat bij zijn.Veel personen kunnen nou eenmaal niet goed overweg met Look-achtige of road-spd achtige pedaalsystemen en veel beter met 2-zijdige MTB SPD pedalen ivm de balans.Waarom zul je jezelf kwellen met pedalen waar je niet gemakkelijk in- en uit kunt komen (omdat je nou eenmaal niet zo ervaren bent en al helemaal niet de harde leerschool hebt doorlopen van toeclips en riempjes). Als MTB systemen beter bevallen hoef je toch niet alleen voor het uiterlijk een road systeem te gebruiken.Mijn vrouw heeft eerst ook een tijd met wegschoenen en looksysteem pedalen gereden, maar de MTB SPD's bevielen vele malen beter en ze voelde zich een stuk prettiger en veiliger.Nogmaals, helemaal niks tegen (fietsende) vrouwen of vooroordelen mtb deze groep.
Vaak zijn het de vrouwen die de slimme oplossingen in de praktijk brengen en de mannelijke collega's die blijven volharden in stoerdoenerij etc.
Groeten van een andere HTS-fietsenmaker.
<i>It\'s not all about speed.....</i>
Ik denk op zich dat HarrieH helemaal gelijk heeft. Ik weet niet of je ook als fietsenmaker werkt, maar misschien kun je dan je bedrijf wel profileren als dames-racespecialist. Er is tegenwoordig zat damesfietskleding te koop, maar over de damesfiets is volgens mij nog te weinig nagedacht.
Desondanks moet ik toch wel lachen om het schoenenverhaal: veel vrouwen wankelen rond op de meest onmogelijke hakken (om over verdere kleding en accessoires maar te zwijgen) en dan zullen ze op de fiets opeens met een paar lompe schoenen gaan zitten? Ik ben uit estethisch oogpunt tegen!
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
Quoten: Origineel geplaatst door HarrieH op 09 Juli 2004
Lees nou eens goed.
Het was ook niet serieus bedoeld, zie smiley (ik weet dattie niet zo opvalt, maar die gele smileys hebben we niet)
Ben het wel met je eens dat mtb pedalen fijner inklikken, maar vaak zijn ze redelijk klein en ik vind wat grotere pedalen wel lekker (time impact of look). Maar goed, het blijft persoonlijk. Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde prettig vindt
Lees nou eens goed.
Het was ook niet serieus bedoeld, zie smiley (ik weet dattie niet zo opvalt, maar die gele smileys hebben we niet)
Ben het wel met je eens dat mtb pedalen fijner inklikken, maar vaak zijn ze redelijk klein en ik vind wat grotere pedalen wel lekker (time impact of look). Maar goed, het blijft persoonlijk. Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde prettig vindt
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne