Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 30 aug 2004 01:49


Hier kom ik dan. Ik ben Erik, ben 17 jaar, 190 en 75 kg. Ik zit nu in de 6e klas. Ben net begonnen met racefietsen: enthousiast geworden na fietsen in de alpen. Ik heb nu 4 weken een racefiets, een bianchi pro race (soort ml3) met mirage-veloce. Ik heb als doel om 2 keer in de week te gaan fietsen om zo redelijk geoefend te raken om komende zomer de cols hard op te kunnen knallen. Ik voetbal nu, waardoor ik wielrennen toch als een bij-sport beschouw, maar dat kan misschien wel hoofd-sport worden na een tijd als ik de smaak te pakken krijg.
Echt relax trouwens dat er hier wat forum-leden zijn die zoveel van al dat technische afweten (in tegenstelling tot mij nu :p).

micha
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2004 17:25

micha 04 sep 2004 17:36


Michiel, 40 MTB en Racefiets.
Racefiets met vrienden of alleen.
MTB met kinderen en vriendin of alleen of met vrienden.
Aantal duizend km. per jaar. Varieert ben door de week niet altijd thuis.
Vind racefiets leuk, maar er gaat niets boven de MTB, vind ik dan. :-)

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 07 sep 2004 13:09

Ook ik zal me dan maar even netjes voorstellen:
Ik ben Theo, 28 jaar en fiets vanaf mijn 13e, dit jaar dus mijn 3e lustrum. wedstrijden gereden bij de junioren, amateurs-B en uiteindelijk ook nog twee jaar bij de elite/neo's . Daarna is het fietsen een aantal jaren op een heeel laag pitje komen staan.
Te zwaar geworden, geen conditie etc etc. Vorig jaar samen met een oud ploegmaat de fiets weer onder het stof vandaan gehaald en ben nu weer "op de weg terug".
Ik rij op een custom-build gazelle frame (reynolds 531; dat is dus staal!) ultegra afgemonteerd. Dit jaar ga ik mijn fiets verwennen met de nieuwe ultegra groep. In de winter kun je me ook tegenkomen op mijn Koga-Myata ATB. Niet echt een toppertje maar wel een lekkere door-de-modder-raggen-zonder-veel-duurs-te-slopen--fiets
Het doel is om komend jaar weer te gaan koersen en met een of twee seizoenen de Marmote te rijden. Nog genoeg te doen dus....
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

roar
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2004 20:57

roar 07 sep 2004 13:50

Quoten: Origineel geplaatst door racertje op 07 September 2004


Ik rij op een custom-build gazelle frame (reynolds 531; dat is dus staal!)

yeah, staal rules, liefst Hoogovens (Corus) staal :-)
laat ik nu maar eerst 15 kilo afvallen

boes
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2004 14:39

boes 07 sep 2004 14:45

Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 14 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004



Gos, ik ben veel te vroeg geboren! :-( <SCRIPT language=javascript>postamble();


heb tijdens mijn eerste stage nog met een marconist gevaren, veel werk had ie echter niet. Toch handig satellietcommunicatie...
Ik vaar trouwens voor een Noors / Nederlandse rederij. Jo Tankers, chemicaliëntankers.


boes
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2004 14:39

boes 07 sep 2004 14:46

Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 14 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004



Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
<SCRIPT language=javascript>postamble();



3 mnd zee vakantie EN drie maanden verlof thuis! en er nog voor betaald krijgen ook...


boes
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2004 14:39

boes 07 sep 2004 14:53

Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 14 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004



Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
<SCRIPT language=javascript>postamble();



3 mnd zee vakantie EN drie maanden verlof thuis! en er nog voor betaald krijgen ook...


HE Hallo,
Ik heb eigenlijk niets met fietsen,behalve dat ik er mee naar m'n werk ga en met m'n dochtertje vaak een tochtje maak.
Heb wel gevaren! bij JO Tankers,in de periode dat er nog een voledige nederlandse bemanning op zat, alweer 20 jaar geleden!Kan nog steeds niet wennen aan 3 weken bouwvak vakantie.

aquarius
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2004 22:54

aquarius 08 sep 2004 01:55

Hoi,
Freek, 28 jaar en woonachtig in Maastricht. 1.89 en 78 kilootjes, deze zomer voor het eerst begonnen met racefietsen. Huismerk van Salden gekocht (Massini) met ultegra dubbel afmontage, bevalt op zich prima behalve dan dat ik van onderhoud weinig afweet :-) Probeer dus zoveel mogelijk kennis op te snuiven her en der.
Nu aan het trainen voor toertocht Mergelheuvelland tweedaagse (18 september) waarbij we met een klein peletonneke van beginners (5 man) de tocht van 125km op zaterdag gaan fietsen. Mochten forumgangers een lange gast in een uhm niet heel mooi blauw agu-shirt zien rondfietsen op een rooie Massini fiets, enfin, dan ben ik dat ;-) T zal nog niet heel hard gaan maar de finish haal ik wel, moet wel lukken met rond de 750km in de benen vanaf begin augustus dacht ik zo.
Verder wel heel enthousiast over wielrennen, eigenlijk ook wel benieuwd of er nog leuke wielerclubs in Maastricht of omgeving zitten voor een beginnende ouwe lul als ik... :-)
 
 

norbie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 15:43

norbie 12 sep 2004 16:02

Quoten: Origineel geplaatst door Storm op 17 Juni 2004


Het voorstelrondje uitgebreid,
Ik ben onder de naam Storm bekend bij vrienden en bekenden. Mijn echte naam is Gert-Willem Vissers, momenteel 36 jaar oud en woonachtig in het pietoreske Dieren (ja, van de Gazelle fabriek) Ik rij zo wel op de weg als in het bos (de Posbank!!! Yeah ;-)), en maak jaarlijks rond de 8000 km per jaar.
Ik beweeg me voort op Koga's, de X-Runner voor in het bos en momenteel een Superwinner (Ultegra 2004) voor op de weg.
Ik train nu voor de Ötztaler Radmarathon (startnummer 2099) die in augustus verreden zal worden.
 


norbie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 15:43

norbie 12 sep 2004 17:13


Quoten: Origineel geplaatst door Storm op 17 Juni 2004
Hallo Storm,
Vanuit de ergebisliste van de ORM heb ik inmiddels begrepen dat je hem keurig hebt uitgereden in 12.20 uur.
Zelf heb ik deze tocht nu voor de 3e maal in successie uitgereden.
Ik vermoed dat ik je op de Posbank al eens heb zien trainen met een aantal fietsmaatjes. Zelf droeg ik het shirt van de ORM 2002.
Ik ben benieuwd hoe je je op de tocht heb voorbereid en hoe het je vergaan is onderweg.
m.vr.gr.Norbie
 
 
 



Het voorstelrondje uitgebreid,
Ik ben onder de naam Storm bekend bij vrienden en bekenden. Mijn echte naam is Gert-Willem Vissers, momenteel 36 jaar oud en woonachtig in het pietoreske Dieren (ja, van de Gazelle fabriek) Ik rij zo wel op de weg als in het bos (de Posbank!!! Yeah ;-)), en maak jaarlijks rond de 8000 km per jaar.
Ik beweeg me voort op Koga's, de X-Runner voor in het bos en momenteel een Superwinner (Ultegra 2004) voor op de weg.
Ik train nu voor de Ötztaler Radmarathon (startnummer 2099) die in augustus verreden zal worden.
 


azrael
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2004 13:03

azrael 20 sep 2004 23:42

Bij deze laat ik ook eens wat van mij horen.

Ik ben Sander Nagtegaal en woon in Almere sinds 3 jaar. Ik ben op het moment 17 jaar maar gelukkig komt daar op 21 februari een eind aan. ;-)
Momenteel zit ik op de school OVC en doe ik 5HAVO aangezien ik nogal lui ben qua school. Ik ben ook erg gelukkig mijn lieve vriendin waarmee ik nu een jaar mee samen ben. 'k Zou haar niet willen missen.
Ik heb aan powerlifting , conditie-fitness gedaan en vroeger toen ik jong was aan turnen en judo. Ook erg veel gelezen over voeding , trainingsmethodes etc. Op het moment zit ik eigenlijk nog op een roeiclub maar dat is niet helemaal mijn sport. Ik heb kracht zat in mijn benen maar ben met het skiffen ( 1 persoons boot ) altijd bang dat ik omdonder wat het voor mij niet prettig maakt. Ik ben niet echt een waterrat dus het idee vind ik niet zo prettig. Ik ben al een aantal keer om gegaan namelijk en ook toen het water nog maar 5 graden was.
Momenteel pas een racefiets gekocht. Een tweedehands Jan Jansen. Ik ben bezig met een lakstikt wat kleine plekjes weg te werken. Het is niet echt noemenswaardig maar het stoort mij toch. Helaas niet helemaal de perfecte kleur wit kunnen vinden maar van een afstand zie je het niet meer en dat is mooi zat. Het is natuurlijk geen nieuwe fiets maar die paar plekjes rijdt hij heus niet slomer van. Gewichtbesparing zelfs ;-)

Jammergenoeg regent op het moment nog al....
Mocht er hier nog iemand op het forum uit Almere zitten die zin heeft om in een flink tempo een stuk te fietsen af en toe laat dan wat van je horen.
Ik zit nog niet op een wielrenclub i.v.m het feit dat er toch amper getraind wordt nu behalve ATB training.
Steel is the way to go! ;-)

pizzacat
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 aug 2004 01:01

pizzacat 21 sep 2004 23:10

Bij deze mijn resumé.
Ik ben Sven alias pizzacat (van de samourai pizzacats, leuke tekenfilmserie vroeger)
Ik ben nu 26 en ik fiets vanaf mijn 12e, altijd recreatief. Ik heb van mijn 18 tot mijn 25 ge-MTB-ed, maar ik heb het racefietsen weer herontdekt. Veel vrienden van mij zijn net afgestudeerd en hebben wat meer tijd over en besloten te gaan racefietsen. Vooralsnog ben ik niet klaar met mijn studie psychologie maar ik heb wel tijd om te fietsen. Op dit moment gebruik ik mijn ongeveerde MTB als racefiets, niet ideaal maar voorlopig fiets ik de meeste van mijn vrienden er nog uit. Ik merk dat ik nu nog meer dan vroeger echt plezier in het fietsen heb. Meestal rijd ik met een groepje vrienden maar ook regelmatig een uurtje 's avonds, lekker draaien door het Groningsche en Drentsche Land.
 Ik wil mijn laatste hoogstandje u allen niet onthouden; als kind was ik een beetje type duursporter, maar ik fitness nu al 6 jaar, met een boel explosiviteit extra, de duurbasis heb ik redelijk behouden. Onlangs kwam ik op mijn 11 jaar oude MTB tot 59,3 kmh in de sprint, wel een stevige rugwind. Maar het belooft wat als ik weer een racefiets onder mijn kont krijg, hopelijk over een paar maanden. Ik heb al een paar Stevens op het oog, misschien ook wel een Red Bull, Ik kan nog een aantal maanden erover piekeren.
Ik ben van plan een vaste forumgast te worden, ik ben ook een tijdje actief op Mountainbike.nl geweest maar daar was de sfeer vaak vervelend. Hier vind ik het gemoedelijker (op een enkele verhitte Shimano-campy discussie na dan :P, maar die zijn altijd pittig). U zult meer van mij horen/lezen
Groeten Sven
 
Fietsen voor de pret<br>
Fietsen voor de lol<br>
en na een dikke sprint<br>
zitten de beentjes weer eens vol.

Plaats reactie