Ik wist een paar weken gelden bijgod niks van koersfietsen af, en nu zit ik mij hier zelf voor te stellen op een fietsforum
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dat ik niks van koersfietsen afwist wil niet zeggen dat ik geen weet had van koers an sich. 'k hou van koers, van de esthetiek van 't uitwaaieren en terug samenkomen van een peloton, van de verhalen rond coureurs, van de spanning, van de opluchting of de frustratie als 't verkeerde wiel over de finish vliegt, van de grote rondes die mij elke dag begeesteren, van 't innerlijk vuur en de panache van sommige renners, van het 'in de bomen klimmen' aan de finishlijn om toch maar een glimp op te vangen van 't schoon geweld dat komt aanzetten en stoten over die witte lijn voor u.
'k hou van koers, tout court. En pas dit jaar heb ik mij voor't eerst een deftige koersfiets gekocht, een tweede(derde/vierde)hands colnago super (recente fotos post ik later). Na Belgisch limburg (waar 'k ben opgegroeid) ben ik nu het meetjesland aan't verkennen.
'k ben dus afkomstig uit Belgisch limburg, heb 6 jaar aan d'univ van Maastricht en ben uiteindelijk - via omzwervingen in l'Afrique - in Gent terecht gekomen. Ben 26, werk in Brussel in de kunst en cultuursector, en daarmee is't verhaal voorlopig verteld.
Tot verdere posts