Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

bonzai
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2009 06:20

bonzai 18 feb 2009 21:37

Ik zal me ook maar eens voorstellen, zit al een tijdje mee te lezen op het forum.

Ben Frank 23 jaar en woon in Almere.
Heb een fiets van me neef over kunnen nemen die hem had gekocht alleen net een nieuwe baan heeft gekregen en geen tijd ervoor heeft.

Mijn fiets is:

Atala SLR 200

Met o.a.:
- lichtgewicht 700 aluminium frame
- Hi-Ten Tig Road voorvork
- Vuelta Zerolite Racing dubbelwandige velgen
- Road Racing 700x23 banden
- aluminium 50/34 crankset
- aluminium pedalen met toeclips
- Shimano 2200 derailleurs met 16 versnellingen
- Shimano Sora shifters
- Selle Royal Spook zadel
- Byte King aluminium zadelpen (31.6 mm)

Het is niet heel top allemaal maar ben een beginner en voor 200 euro kan het voor mij wel doen. Me neef had er nog een eens 50 km op gefiets dus hij is ook nog zo goed als nieuw.

Ben van plan om dit jaar de elfstedentocht te gaan fietsen en ter voorbereiding daarvan nog een paar ritten in april en mei.

geertvanderweijst
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:49

geertvanderweijst 22 feb 2009 21:08

Zoals het hoort stel ik me ook even voor.
Mijn naam is Geert van der Weijst, woon in Reusel.
Ben eerste jaars belofte bij TWC Het Snelle Wiel.

Vorig jaar 3 koersen gewonnen:
DK Bakel junioren, criterium in Hapert en een open omloop in Budingen (B).

Ik ga nu aan mijn 3e seisoen beginnen als wielrenner. Daarvoor heb ik veel andere sporten gedaan. Mijn eerste jaar won ik een criterium en Stratum-Eindhoven.

Laatste 2 jaar heb ik op een Koga Full pro-a, ultergra 10 speed gereden. Maatje 58, beetje te groot voor mijn lengte van 171 cm maar deze had ik van mijn vader overgenomen om maar even te kijken of ik het wielrennen wel leuk vond en daarna een andere fiets te kopen.
Dat heb ik nu dus ook gedaan. Hij is nog niet binnen maar heb een Pinarello Prince besteld.
Kleur 416 fire. Dura ace 7900. Most Charisma wielen. En als ik met een alu stuur de maat geprobeerd heb bestel ik een rood Most Talon 1k stuur.
Ik heb ook een tijdritfiets:
Een blauwe Trek Equinox 9.0, meteen het alu stuur erafgehaald en een Bontrager XXX-lite aerobar omgezet. Heb er nu een Dura ace 7800 groep voor besteld. Afgelopen seizoen heb ik een setje Bontrager Aeolus 6.5 aangeschaft voor mijn tijdrit fiets en om mee te koersen. Achterwiel is een Zefiro TT disc.

Dat was even wat over mij en mijn materiaal.

Groeten, Geert

b.m.willem
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 25 feb 2009 15:10

b.m.willem 25 feb 2009 15:25

Zal ik me dan ook maar even voorstellen.
Ik ben Henri, nog geen 40 jaar en ik heb nu net mijn eerste racefiets gekocht. Dat is een low-budget Concorde Astore met shimano 105 geworden om te ontdekken of ik het racefietsen leuk vindt.
Verder fiets ik zoveel mogelijk op een Intersens MTB met full XT-afmontage.
Ook rijdt ik nog motor, dus eigenlijk zoveel mogelijk op 2 wielen.

Groeten, Henri.
https://sites.google.com/site/tumblecyclingchallenge/" onclick="window.open(this.href);return false;

pimopdealp
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2009 14:02

pimopdealp 27 feb 2009 14:20

Dan sluit ik ook aan in de rij: Pim, 23 uit Tilburg en sinds deze week man-met-een-missie.

Per vandaag weer geregistreerd, oude login niet op kunnen duikelen. Vandaar een nieuwe. Dat vind ik vervelend, omdat ik nu een beetje dressed for the occasion lijk. Hopelijk zij het me vergeven.
Ben nog niet actief binnen dit forum, wel een fanatiek mee-lezer.

Jaar of 7 gefietst en naar aanleiding van een snowboardongeluk gestopt. Vervolgens zo #$%%^ geweest m'n materiaal te verkopen. Altijd de draad weer op willen pakken, maar ivm met financiele issues (studeren...) is het er niet meer van gekomen.

Redelijk fanatiek sporter wel, veel hardlopen. In dat licht heb ik ook een nieuw doel: op 4 juni Alpe D'HuZes, voltooien, het (ik verwacht) welbekende initiatief met als doel geld inzamelen voor de KWF Kankerbestrijding. Daar moet je alleen wel 6x Alpe D'Huez voor over. Zoals ik zeg fiets ik op dit moment niet, dus ik mag wel eens gaan trainen.

Op http://www.deburen.cc/fietsen/ houd ik een blog bij over 'de weg naar de Alp'. Mijn basisconditie is behoorlijk, maar ik heb nog 3 maanden om een degelijke fietsconditie te kweken. Op 4 juni zelf wil ik vanop 't fietsje live verslag doen (livecasten (video), livechannel met berichties (twitter/sms)), dat maakt het wat bijzonderder. Zijn er mensen hier mensen die contacten hebben of willen ondersteunen? Laat het me weten!

Hartelijke groet,
Pim
Op weg naar Alpe D\'HuZes, volg me 4 juni live op http://www.livevanafdealp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 27 feb 2009 16:58

Ik zal me ook maar eens voor stellen. Zit al wel een tijdje op dit forum, maar nooit op dit topic gereageerd.

Ik ben 26 jaar en woon in Arnhem.
1.88 lang en 82,5 zwaar.

Fietste al lang op mijn Bulls mountainbike rondjes. Maar wilde harder op de weg en vond racefietsen altijd al zo mooi. Vorigjaar de kans om mee te doen met het fietsenplan. Hoppa mooi een racefiets met belasting voordeel. :)
Heb voor mijn eerste racefiets gekozen voor veel waar voor je geld. Het is een Bulls Desert Falcon 2008 geworden. Framemaat 60, Ultegra afgemonteerd en in de toekomst andere wielen. Ik denk een mooie fiets om te beginnen.

Drie andere vrienden overgehaald om ook racefietsen aan te schaffen. Zij hebben gekozen voor andere merken. Gelijk mel elkaar een leuk doel gesteld.
In de week dat de tour (2008) de Alpe d'Huez aan zou doen deze ook te beklimmen en natuurlijk daar in de omgeving km te maken.

Vanaf mei 2008 dus al lekker aan het touren en wil voor 2009 langere tochten en ook een paar toertochten rijden. Helaas dit jaar niet naar Frankrijk, wellicht volgend jaar.

Eerst proberen die vrienden eens te motiveren om betere doelen te stellen ;)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 03 mar 2009 12:19

Hallo, als recent nieuw forumlid wil ik me ook even aan jullie voorstellen.

Ik ben Jan, bouwjaar 1961, getrouwd, 1 dochters en 1 zoon. Kom uit de omgeving van onze hoofdstad en rij sinds kort samen met mijn zoon fiets rondjes in het fraaie Waterland.

Ik heb na ruim 20 jaar zonder racefiets weer een nette Bianchi SL3 racefiets gekocht. :):)

Tijdens de vakantie vorig jaar in Prad am Stilfserjoch een fietsende Hagenaar ontmoet die mij en mijn zoon (12) bezig zag op mountainbikes (Lapierre en Trek).
Hij bleek een fietser die op meerdere continenten rondgereden had. Stof genoeg dus voor enthousiaste verhalen. Mijn zoon, net begonnen met serieus schaatsen, zag na deze verhalen direct mogelijkheden voor zomertrainingen op een racefiets. Kortom, na de vakantie op zoek naar een niet te grote racefiets. Ook onze fietsende Hagenaar nog even gecontact. Hij bleek een hele fraaie Schouten racefiets (9 speed Campa Chorus) te hebben staan die met enkele kleine aanpassingen geschikt zou zijn voor mijn zoon. Mijn zoon heeft die voor een hele mooie prijs over kunnen nemen. Het was dus in september 2008 direct veel fietsen. Pa op de mountainbike en zoonlief erachter op zijn fraaie racefiets. Jullie begrijpen dat Pa niet achter kon blijven. Gestimuleerd door een Italiaanse kennis en Bianchi enthousiast kon ik natuurlijk alleen maar voor een Bianchi gaan ;) vandaar dus nu de aanschaf van een nette Bianchi SL3 met 9 speed Ultegra groep en Mavic Ksyrium Elite wielen.

Nu dus veel trainen voor de zomervakantie die opnieuw in Prad op de camping gevierd gaat worden.
Vanaf april t/m juni staat de caravan drie maanden in Zeist dus kan er een beetje op de "heuveltjes" getraind gaan worden. Wellicht ook enkele tourtochten van de club in Driebergen.
Kortom, genoeg redenen om de fietsen eens goed te gaan gebruiken.

Wat doe ik verder: ik rijdt sinds een kleine 2 jaar rond op een BMW motorfiets. Je moet wat met die midlifecrisis hé ;)
Daarnaast ben ik in veelvuldig op de zeilclub van mijn zoon te vinden en probeer ik met regelmaat (2/3 p/w) een rondje hard te lopen.
In de winter is alles gericht op het schaatsen veelal op de baan in Amsterdam

Dit was het wel zo'n beetje.

Groeten, Jan & Douwe.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 06 mar 2009 00:04

Ik zal me hier ook eens voorstellen. Ben 44 jaar, getrouwd, 2 kinderen waarvan de oudste (18) me er faliekant uitrijdt in de klim. Maarja: hij is dan ook ruim 10 kilo lichter en als trotse vader vind je zoiets natuurlijk niet erg.
Ben in de jaren '70 opgegroeid in België en dus was (en is) er voor mij maar één idool: Eddy Merckx!
Ben ruim 20 jaar geleden zelf begonnen op de racefiets: mijn eerste was een Italiaanse Torpado met Campa Superrecord. Rijdt inmiddels Pinarello: wekelijks een keer of 2-3 (met èn zonder fietsclubje) en ieder jaar en aantal toertochten (LBL, Limburgs Mooiste, etc.). In totaal een kilometer of 6-7duizend per jaar.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

peugeot206
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mar 2009 23:10

peugeot206 06 mar 2009 20:47

Heb ook al wat posts gezet, zal mij ook even voorstellen:
Ik ben Maarten, 15 jaar oud, en woon in Eindhoven (...)
Heb een gewone ***** toerfiets (naaf werkt niet meer goed) en een Gazelle racefiets met Campagnolo derailleur. Zit een toerfietsstuur op, zodat ik deze eventueel als reservefiets kan gebruiken, en als ik hard wil, buig ik mijn rug wel ;-0.
Doe het meer voor de lol, niet om de snelheid. Ben technisch een grote kluns,dus dat is ook één van de redenen dat ik me hier aanmeld.

Mijn favoriete stuk weg ligt naast de A2,tussen Best en Boxtel.Kan je verschrikkelijk hard rijden, en ik probeer daar altijd zo laat mogelijk af te remmen voor 2 "chicanes", die ze waarschijnlijk bewust hebben aangelegd. Aan het einde van dat stuk is er een hellinkje omhoog (waar ik altijd te laat ben met terug schakelen) en vervolgens een helling waar wel een bordje bij mag staan: Ook leuk: 100 meter later moeten de fietsers naar de andere kant van de weg, omdat daar het fietspad. De eerste keer dat ik daar reed, reed een gropeje scholieren daar, die in de remmen gingen voor een auto.. Na de remactie dacht ik een beetje verbrand rubber te ruiken. (..)
Hmm... Wat moet ik hier neer zetten... Ik zet er gewoon niks neer!

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 10 mar 2009 20:48

aloha


hallo ik ben johan een 30 jaar jonge man uit west-friesland!!

ik ben getrouwd en heb 2 katten kippen en vogels ;)

Ik heb een jj vector gekocht om naast het trainen voor survivalruns , ook eens wat meer het zitvlees te trainen zodat ik volgend jaar mischien eens kan gaan kijken of een adventure run wat voor mij is .
ik woon in een prachtige omgeving om te fietsen ben zwaar sport verslaafd(actief) dus zal wel snel alleen en met vrienden de nodige kilometers maken!!

groet

johan
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

przyrodnik
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:48

przyrodnik 18 mar 2009 11:46

Bij deze stel ik me aan jullie voor. Zijn er vragen, stel ze dan gerust ;)

Net als Johan ben ik 30. Opgegroeid in Brabant als zoon van een Amsterdamse en een Heerlenaar, inmiddels woon ik zes jaar in de regio Maastricht.

Ik ben niet echt een kilometervreter vergeleken bij sommigen, meer dan 130 km heb ik op een dag niet gefietst. Maar allee, ik woon aan de voet van de heuvels en ik krijg veel voldoening uit het fietsen, overigens ook van in weilandjes gaan liggen langs de smalste weggetjes, luisteren naar vogels en genieten van de zon.

Mijn beste fiets is een Gazelle Torente, inderdaad geen koersfiets, maar een hybride met ossenkopstuur.

Grappig dat ik meteen al de jongens uit Eijsden van Kuitenbijters tegen kwam. Toevallig woon ik nu nog iets dichter bij Eijsden als vorig jaar, namelijk in De Heeg, de laatste wijk van Maastricht.

Voor mij hoeft het niet perse lang te zijn, heb alweer prima herinneringen aan de korte ritjes die me over Cauberg, Sibbergrubbe, Bemelerberg, Kuitenberg (nog niet Keutenberg), Sint Antoniusbank, Grensheuvel, Gulperberg en de Cote de Hallembaye brachten.

Zo bouw ik in het voorjaar na het werk aan de conditie, vanuit m'n werkplek in Meerssen, waar jaren lang de Gold Race finishte. De voet van de Lange Raarberg ligt op een goede 500 meter!!

Enkele hoogtepunten zijn voor mij:
- de "afsteekrace" tijdens de Gold Race, door 80 kilometertjes te fietsen met enkele klimmetjes onderweg, kun je zo tien keer de Gold Race langs zien komen
- op de koersdag van Luik-Bastenaken-Luik met de vroege trein naar Vielsalm en dan de laatste 100 km van het parcours volgen, in de middag met het koersverslag in de oortjes
- alle avonden in de Limburgse heuvels, met later in het seizoen steeds meer mogelijkheden, steeds langer licht 's avonds

Verder vul ik de tijd met allerlei ritjes, bijvoorbeeld richting Hasselt door Vlaams Limburg (lichte hellinkjes, vaak niet meer dan vals plat), vorig jaar van Maastricht naar Keulen, volgende dag terug (van Rijn naar Maas, heerlijk), paar jaar terug van Maastricht naar Spa over de hoogste heuvel van Belgie, volgende dag terug.

Ook altijd leuk, om op de fiets naar koersen te gaan kijken, proberen ze zo vaak mogelijk te zien, zoals vorig jaar bij de Ster Electro Tour in Z-Lim. Maar ook, per liftduim (!) naar proloog Tour de France in Luik, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, komende 1 september: etappe Vuelta a Espana van Venlo naar Luik, twee keer over de Cauberg en alle heuvels van de Gold Race.

Ja, met Pasen bij m'n ouders, viel het idee in om eens van Maastricht naar 's-Hertogenbosch te fietsen, toch weer een kleine 130 km. Moet kunnen!

Groeten

Frank

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 18 mar 2009 17:26

[quote="Przyrodnik"]
Verder vul ik de tijd met allerlei ritjes, bijvoorbeeld richting Hasselt door Vlaams Limburg (lichte hellinkjes, vaak niet meer dan vals plat), vorig jaar van Maastricht naar Keulen, volgende dag terug (van Rijn naar Maas, heerlijk), paar jaar terug van Maastricht naar Spa over de hoogste heuvel van Belgie, volgende dag terug.

Ook altijd leuk, om op de fiets naar koersen te gaan kijken, proberen ze zo vaak mogelijk te zien, zoals vorig jaar bij de Ster Electro Tour in Z-Lim. Maar ook, per liftduim (!) naar proloog Tour de France in Luik, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, komende 1 september: etappe Vuelta a Espana van Venlo naar Luik, twee keer over de Cauberg en alle heuvels van de Gold Race.

Ja, met Pasen bij m'n ouders, viel het idee in om eens van Maastricht naar 's-Hertogenbosch te fietsen, toch weer een kleine 130 km. Moet kunnen!

Frank[/quote]

He hallo frank, welkom op het forum en veel plezier hierop. Misschien is een volgende uitdaging een retourtje te doen? Spa retourtje kun je makkelijk op een dag, en je moet toch uitdagingen zoeken he!

Plaats reactie