Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

kingjack
Forum-lid

kingjack 05 jun 2009 17:49

Hallo

Na enige tijd "meegelezen" te hebben toch even voorstellen.
Mijn naam is Jaco, net nog 29 jaar oud en woonachtig in Rotterdam.
Fietsen doe ik al een aantal jaren, voornamelijk woonwerk (ongeveer 250 km per week) maar na het aanschaffen van een Cube Agree in 2007 zijn ook de avonden en weekends het slachtoffer.
De eerste cyclo heb ik er al op zitten, was de fietschallenge 100 km van dit jaar. De planning is om nog de JJC te rijden en daarna wat cols in Italie tijdens de vakantie aan te doen.

Groeten,

Jaco

frankz
Forum-lid

frankz 09 jun 2009 13:42

Hallo ik ben Frank, 21 jaar, doe graag aan mountainbiken. De fietsen die ik in mijn bezit heb zijn een Giant Boxtwo (downhill) en een Giant Xtc. Naast fietsen doe ik ook graag aan het rotzooien aan gemotoriseerde fietsen.

elni01
Forum-lid

elni01 14 jun 2009 18:37

Hoi,Ik ben Arno en woonachtig in de Bommelerwaard 32 en huisman.Ben pas enkele weken aan het fietsen op mn Moser 73 emmsettantatre met campa centaur 10speed.Ik moet zeggen het is mn eerste fiets maar hetrijd super.Nog een vraagje zijn hiet ook mensen die fietsen met lichaamlijke beperking?

plakboek
Forum-lid

plakboek 19 jun 2009 21:26

Hallo,
Voorstellen dan maar: Ik ben Maarten (27), ik kom uit Houten en ik vind het hartstikke leuk om af en toe een lange tocht op m'n race fiets te maken. Tot voor kort deed ik dat op m'n blauwe aluminium alan (jaren '80). En nu kan ik even niet fietsen omdat ik bezig ben om een nieuw project op te bouwen namelijk een alan uit de jaren '80... Maar dit keer een heel ander type namelijk een "carbonio" waarbij de lugs en voorvork nog van aluminium zijn, en de buizen volledig van carbon.

Om de fiets op te bouwen heb ik nog best wel wat materiaal nodig, maar ook tips en op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom, en dat is dan precies de reden waarom ik mijzelf ingeschreven heb op dit forum.

Hieronder een paar foto'tjes voor een impressie, ik zal elders op dit forum en wat uitgebreider verslag plaatsen.

[img=http://i634.photobucket.com/albums/uu66 ... 1209-1.jpg] [img=http://i634.photobucket.com/albums/uu66 ... 1907-1.jpg]

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 jun 2009 21:28

@plakboek: Welkom. Als ik een tip mag geven: start een nieuw topic over je bouwprojectje. Dan raken de adviezen die je krijgt niet zoek. Verder kan je dan nog wat mooie foto's plaatsen. Daar worden wij hier heel blij van.

Afbeelding :D Afbeelding

mauricev
Forum-lid

mauricev 21 jun 2009 16:17

Hallo, mijn naam is Maurice 21 jaar en woon in Maassluis. Ik ben altijd een mountainbiker geweest die op zomerse dagen er op uit ging, maar dan wel een aantal uurtjes weg bleef. Dit heb ik altijd leuk gevonden, maar nu wil ik een stapje verder door een racefiets te gaan kopen en na wat zelf training me misschien aanmelden te bij fiets vereniging RCMD de Coureur in Maassluis.

Hopelijk krijg ik op dit forum wat meer inzicht in de fiets wereld.

tati
Forum-lid

tati 22 jun 2009 23:54

Hoi ik ben Erwin,

Ben voornamelijk meer een mountainbiker, rij zo af en toe een wedstrijd en een marathon. Ga volgend jaar denk ik wel xc wedstrijden rijden bij de masters. Verder heb ik meegedaan aan meerdaagse marathons zoals de duchenne heroes 2007 en de cape epic 2009. volgend jaar hoop ik met mijn maatje de transalp te kunnen fietsen.
Had eerst een oude van tuyl vt730 overgekocht van mijn baas en heb daar zo'n 3 jaar op rond gefietst. Begin van het jaar een scott addict met record groep gekocht maar die is pas onder mijn kont uit gereden door een auto. Dus binnenkort kan ik weer een andere wielrenner uitzoeken (waarschijnlijk een scott addict of de specialized tarmac sl2)
Gebruikte de racefiets eerst alleen voor duurtraining maar laatste tijd heb ik stiekem behoorlijk wat toertochtjes gefietst met de racefiets, en dat bevalt ook wel. Gezellig wat buurten onderweg en je ziet een keer wat anders.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

fizik
Forum-lid

fizik 05 jul 2009 09:10

Dag allemaal,

Ik ben Harold. Ik ben al een poosje actief op dit forum, maar had nog nooit in het deelnemersforum rondgekeken. Ik ben 26 en fiets sinds mijn 15e. De eerste jaren op een simpele mountainbike op de plaatselijke mtb-route. Vervolgens werd ik achttien en haalde mijn rijbewijs. De wereld werd groter, toertochten werden gereden en ook reed ik verschillende routes in het land. Vanaf mijn 20e heb ik 4 jaar lang voor de fun wat wedstrijden gereden op de mountainbike. Toen ontdekte ik het fietsen op de weg. Dit doe ik nu vrij fanatiek, wedstrijdjes in de clubcompetitie, cyclo's, enz. De mtb komt af en toe nog van pas.

Mijn twee fietsen:

Afbeelding
Merida Scultura Team

Afbeelding
Be One Killerbee

rubenio
Forum-lid

rubenio 05 jul 2009 17:28

@fizik, misschien stomme vraag maar is dat rotor voorblad op je racer effectiever & handig?'

zweef
Forum-lid

zweef 07 jul 2009 21:16

Ik ben Wilfred, inmiddels een veertiger en na meer dan 20 jaar niet meer te hebben gefietst ben ik weer lekker aan het rijden.

Ik heb nog een hele oude Sterntor racefiets (Reynolds buis, Campagnolo en Weinmann afmontage) uit begin jaren '60 in de schuur hangen (die is nog van mijn vader is geweest, daarna heb ik er op gekoerst) en ik heb een maand geleden een overjarige Concorde Mirage 320 gekocht, uiteraard ook met Campagnolo afgemonteerd.
You should see me go downhill...

spr-skip
Forum-lid

spr-skip 08 jul 2009 10:28

Ik ben Robbert, 26 jaar na een tijd fanatiek loper te zijn geweest en veel kracht training ben ik door een blessure eruit geraakt. Ik wil me nu weer gaan leggen op fietsen.

Momenteel heb ik nog geen race-fiets, wel een hometrainer maar is toch niet hetzelfde.
van mijn 16e-21e heb ik ook al gefietst dus de sport is mij niet geheel onbekend.
Velle est Posse!

Plaats reactie