Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

locuta
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 apr 2010 21:51

locuta 11 apr 2010 20:24

Hoi, ik ben Kirsten, 32 jaar oud en ik heb ondanks het feit dat ik al vanaf mijn 6e naar wielrennen kijk (heb nog plakboeken vol met foto's van Miguel Indurain, hehe) heb ik gisteren pas mijn eerste racefiets gekocht (een Cannondaly Synapse Carbon Ultegra Compact). Ik weet ook niet waarom nu pas...

Anyhow. Ik ben vorige week lid geworden van een schaatsclub hier in Rotterdam. Zij fietsen 1x per week (op zondagochtenden), zo'n 80-120km. Daar ga ik me binnenkort maar eens tegenaan bemoeien. Fiets komt pas over een week binnen, dus ik moet sowieso nog even wachten.

Ik vroeg me af... vorig jaar ben ik naar de Tour de France geweest, en ik heb toen de Tourmalet opgelopen. Dat vond ik toen achteraf wat suf: had natuurlijk per fiets gemoeten. Nou komt de Tour dit jaar twee keer over de Tourmalet heen, dus ik dacht: leuk om eens een paar dagen daar rond te gaan hangen en dat ding proberen op te fietsen.

Zijn er nog meer mensen die in juli die kant opgaan, met wie ik eventueel mee kan? (Of andersom, ik heb een auto). Lijkt me leuke vakantie.

http://www.locuta.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 11 apr 2010 22:09

[quote="locuta"]Anyhow. Ik ben vorige week lid geworden van een schaatsclub hier in Rotterdam.
[/quote]

Lid worden van een schaatsclub......in Rotterdam....in april!

Vreemde mensen die rotterdammers. ;)
FacebookS3RSSite

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 12 apr 2010 18:38

Mijn naam is Remy.
34 jaar, getrouwd en trotse papa van Loïs (4jr). Ik brul in een metalbandje, ik train wat met gewichten en werk aan m'n conditie. (Dat werd nodig)
Sinds een jaar of drie fiets ik weer met enige regelmaat (4000km/j) op een Gazelle Playa. Tijd voor een racefiets.
Over een week of twee hoop ik een gazelle Exquis geleverd te krijgen. Dat was ook de reden dat ik hier wat ben gaan rondneuzen en uiteindelijk besloten heb me te registreren als forumlid.
Ik heb al flink wat nuttige informatie kunnen vinden en hoop terzijnertijd wellicht anderen van dienst te kunnen zijn met mijn ervaringen.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 12 apr 2010 22:02

Mijn naam is Wilco Elskamp, 29 jaar.
Ben nieuw in de wielersport, heb wel een heel klein verleden met MTB's. En doe nu al een tijdje aan hardlopen, ook bij een atletiekvereniging.

Wil me nu ook orienteren voor een racefiets. Ik heb al een topic geopend met wat vragen.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

tosoni
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 apr 2010 03:55

tosoni 13 apr 2010 04:08

Hallo allen,

Na een tijd "meegekeken" te hebben toch maar aangemeld. Mijn naam is Branco, 23 jaar en net afgestudeerd. 1,5 jaar geleden begonnen op de racefiets met een Concorde Toscana. Heerlijke fiets, maar voor mij iets te lange bovenbuis.

Sinds een paar maanden de trotse bezitter van een Wilier Izoard. En ik moet je zeggen, dat rijdt wel als een beest zeg... Heerlijk!

Ciao en allen veel plezierige km!
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier

sosse
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:25

sosse 13 apr 2010 12:44

Ik heb mezelf net geregistreerd en vind dit een leuk initiatief.

Ik ben Sjors, 25 jaar en nog student. Ik zit inmiddels in mijn laatste jaar en daardoor komt er s'avonds werkelijk waar steeds meer tijd om te fietsen.

Ik kom uit Geertruidenberg en heb daar een groepje opgezet waarmee we wekelijks 3 tot 4 keer samen fietsen. De meeste zijn wel mooi weer fietsers maar dat mag de pret niet drukken.

Vorig jaar voor het eerst een toertocht gereden (de JJC) en dat is zo goed bevallen dat ik dit jaar de shimano challange rijd, Limburgs mooiste en opnieuw de JJC. Ik rijd op een Koga van zo'n 15 jaar oud die inmiddels wel aan vervanging toe is.
Rij ik nou achteruit of ga jij nou zo hard?

kasperm
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2010 18:20

kasperm 13 apr 2010 18:27

Ik ben Kasper, 14jaar speel gitaar in een coverbandje YesterdayMorning.
Ben van Ruddervoorde(Oostkamp) en train bij de duathlon vereniging Baliebrugge. In de winter
ga ik gaan mountainbiken(niet in club). Mijn fietsen: Hicker 2mila en een Diamondback, stadsfiets is een Venturelli.

Groeten Kasper !

locuta
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 apr 2010 21:51

locuta 14 apr 2010 21:20

[quote="danny1407"][quote="locuta"]Anyhow. Ik ben vorige week lid geworden van een schaatsclub hier in Rotterdam.
[/quote]

Lid worden van een schaatsclub......in Rotterdam....in april!

Vreemde mensen die rotterdammers. ;)

[/quote]

Tja, ik doe doorgaans geen gewone dingen. Of in ieder geval geen gewone dingen op een normale manier (ehh..?) :)
http://www.locuta.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hybrid
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:27

hybrid 18 apr 2010 00:10

Zo, in mijn eerste post zal ik mezelf even voorstellen:
Ik ben Ferdi, 30 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik fiets al meer dan 10 jaar lange afstanden, maar deed dat altijd op de ATB (het laatste jaar op slicks) en vaak ook nog eens alleen als het mooi weer is.

Lang speelde ik met het idee om een fitness bike te halen, maar uiteindelijk is dat een racefiets geworden (Trek 2.3 frame met 2.5 afmontage). Hiermee ga ik het jaarlijks aantal fietskm's in ieder geval verhogen, want ook wanneer het weer niet al te best is, zal ik rijden. Meedoen aan verschillende toertochten zit ook in de planning (in ieder geval de Tourtocht Grand Depart!).

Verder ben ik verslaafd aan spinning (als het even kan 3x per week) en ga ik volgende week beginnen met hardlopen (met als doel: de 10km op de Marathon Rotterdam 2011 of eerder: een verdwaalde 3- of 5km loop).
Even kijken hoe ik dat allemaal ga combineren ;-)

sevydu
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jan 2010 08:28

sevydu 20 apr 2010 17:59

Ik ben Yves, een 31 jarige Belg. Ik fiets nu zo'n 7 jaar. In het begin alleen MTB, maar vorig jaar kocht ik ook een racefiets. Hoofddoel xas om de Ventoux te beklimmen. Km op jaarbasis heb ik nooit bijgehouden, weet alleen dat ik het moeilijk kan missen.
Als ge trapt gaat ge sneller

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 21 apr 2010 22:40

Na bijna 2 jaar (morgen :D) geregistreerd te zijn eindelijk voorstellen.
Pakweg 2 jaar geleden besloot ik dat ik wilde gaan racefietsen, ik heb hier om wat adviezen gevraagd en vervolgens besloten om te gaan sparen en om mij pas voor te stellen als ik een fiets had.

Helaas kwam het er niet van... tot voor kort! Pas geleden een trotse bezitter van een heuse racefiets! 2e hands voor een zeer goede prijs, ultegra afgemonteerd.

Nog iets over mijzelf:
Ik ben Jonathan, bijna 25 en woon te Amersfoort.
Werkzaam als servicedesker in het dagelijkse leven!

Hieronder wat foto's van mijn fiets:

[img=http://opslag.online.nl/Photomanager/my ... 144FB7B71E]


[img=http://opslag.online.nl/Photomanager/my ... 144fb7b71e]

[img=http://opslag.online.nl/Photomanager/my ... 144FB7B71E]

Nu nog echte racepedalen erop en schoenen, afstellen en dan gaan! :D

gizz
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2010 00:13

gizz 22 apr 2010 23:49

Hoi,
leuk forum! handige info's, zeker nu ik een nieuwe fiets aan het uitzoeken ben... Vorig jaar het buitenfietsen ontdekt na een paar jaar spinning en sindsdien hooked :) Met mijn huidige stalen ros rijd ik vooral in het midden van het land, maar binnenkort komt de Giro en later dit jaar LBL, trainen dus!

CU on the road!

Plaats reactie