Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

bassmanjunior
Forum-lid

bassmanjunior 01 mei 2010 19:26

Hallo,

Mijn naam is Hans, 42 jaar en woonachtig in Gouda. Ben onervaren op fiets gebied maar heb mij een racefiets aangeschaft om wat aan de conditie, en tegen de kilo's, te werken.

Mijn fiets een Focus variado expert.

Ik hoop een groot aantal tips te vinden op het forum om mijn nieuwe hobby te kunnen beleven.

Groeten,

Bassmanjunior

erwinvanfiets
Forum-lid

erwinvanfiets 04 mei 2010 20:51

Hei hei!

Ben sinds 2 jaar geloof ik lid van het forum. Toen veel in NL gefietst met SKits (bij de VU in Amsterdam) heel erg leuk. En woon nu inmiddels 2 jaar in Noorwegen. Ik denk dat je de omgeving hier kunt vergelijken met de Ardennen. Veel heuveltjes (circa 2km lang en 8-12%), erg mooi om langs de fjord te fietsen!

Veel noorse fietsers hebben een geidealiseerd beeld van fietsen in NL op de fietspaden t.o.v. het rijden op de weg hier. Ik fiets liever in Noorwegen! Je komt hier 5 auto's tegen in een uur fietsen (hooguit) en die gaan allemaal naar de andere kant van de weg om in te halen of ze blijven achter je rijden. 1 keer heb ik iemand gehad die rakelings langs me reed, maar die had een Nederlands kenteken. Als ik dit vergelijk met fietsen langs de Amstel tussen ronduit agressieve automobilisten, dan weet ik het wel ;)
running water, running water, what are your running from, Daniel Johnston

sj
Forum-lid

Gebruikersavatar sj 05 mei 2010 02:35

Beetje laat, maar ik zal mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Siem Jack, ik ben 32 jaar en woon in Hippolytushoef in de Kop van Noord Holland. Ik fiets dagelijks 26 km. voor woon-werk verkeer.

Dit doe ik meestal op mijn mountainbike, Gazelle W2 uit 2008, maar ik heb onlangs een racefiets kunnen overnemen Coppi Mythical 2009, maar die fietst nog niet zoals ik het wil. Om deze fiets wel naar mijn tevredenheid te laten fietsen bezoek ik regelmatig dit forum en hoop ik meer informatie en tips te kunnen krijgen.

snoeike
Forum-lid

snoeike 05 mei 2010 11:10

Hallo, hallo

ik ben Dennis, 27 jaar woonachtig te Halsteren. Nadat ik 1,5 jaar geleden het hardlopen weer opgepakt heb, kwam ik erachter dat ik daarmee wat last kreeg van mijn knieen. Mijn maat: Peter Rampart had vorig jaar al een racefiets gekocht, en zodoende ben ik in het "wieleren" verzeild geraakt.

Ik heb een aantal weken geleden een mooie Bianchi C2C gekocht, Shimano 105 afgemonteerd. In de loop der tijd zal ik wel het een en ander aanpassen maar volasnog eerst maar eens fietsen.

We hebben ons als doel gesteld Luik Bastenaken Luik op 14 augustus te fietsen, 130 KM, dat dan weer wel.

Wil je ons volgen kijk dan eens op
ZOFTC de Taairepkes
Een site met een knipoog, maar het fietsen nemen we serieus...
Volo et Valeo

don
Forum-lid

don 08 mei 2010 00:23

Beste Allemaal,

Ik had een vraag die ik zo in een ander topic zal plaatsen maar ik dacht dat het wel zo aardig is om me eerst maar even voor te stellen.
Mijn naam is Don ben 34 en woon in Rotterdam.
Fotograaf/kunstenaar en fiets.
Op veel verschillende soorten fietsen, van een oud vouwfietsje om van het station in Breda naar de academie te fietsen, een sparta tandem voor de gezelligheid, een oude batavus vooroorlogse opafiets voor de nostalgie, een mongoose hybride die ik al drie jaar niet meer heb aangeraakt en twee oude stalen wielrenfietsen.
De union heb ik al een tijdje.
Ik denk dat het een union sakai is, 65 cm frame. Altus voor en achterderailleur, weinmann remmen, shimano 600 balhoofdding, chrome voorvork.
Vind het een hele mooie kleur maar hij begint een slecht te worden. Slag in voor en achterwiel, aardig wat roestplekjes.
Daarnaast heb ik sinds gisteren een gazelle champion mondial gekocht.
66 cm frame.
Volledig shimano 600 afgemonteerd.
Mavic gp4 velgen.
Chrome voorvork.
531 reynolds frame.
Ben er erg blij mee, vind het een mooie fiets.
Parelmoerwit.
Ziet er goed uit, behalve dat iemand de achtervork met zwarte lak heeft overgespoten? Misschien omdat het dan minder snel vies wordt.
Ik ga proberen het er af te halen met thinner want het zit er niet erg goed op volgens mij.

Deze fiets is helemaal in goede staat.
Wil alleen andere banden er op leggen en daar gaat mijn vraag over.
In een ander topic dus.
Eigenlijk wil ik een foto van mijn fietsen erbij zetten maar het wil niet.

funlovinbiker
Forum-lid

funlovinbiker 12 mei 2010 18:22

Hoi,

Lees al een tijdje mee op dit forum. Vind het nu tijd om me voor te stellen. Ik ben Vester, 32 jaar. De liefde heeft me 2 jaar geleden naar Loon op Zand gebracht. Tussen mijn 14e en 18e jaar fanatiek gefietst bij een wielerclub. Door mijn studie is het fietsen verwaterd. Na wat vruchteloze pogingen ben ik dit jaar weer begonnen met serieus fietsen. Vorig najaar heb ik een mountainbike aangeschaft en hiermee rijd ik vooral door de weeks door de Loonse en Drunense Duinen. In het weekend rij ik nog wat bescheiden rondje (40 – 60 km) op mijn racefiets een Trek 1400, die ik in 2002 heb gekocht. De Trek ben ik hier en daar aan het upgraden zodat het hervonden fietsplezier nog leuker wordt. Het is de bedoeling om mijn bescheiden rondjes uit te bouwen naar 80 – 100 km. Valt niet mee om voldoende tijd hiervoor te vinden met een jong kindje. Ik denk nog na om me aan te sluiten bij een vereniging maar weet het nog niet zeker.

diederikje
Forum-lid

diederikje 12 mei 2010 18:58

Hallo,

Voor het 3de jaar op rij ben ik wederom (oh schande!) voornemens om nu eens echt serieus te gaan trainen op de racefiets. Om verschillende redenen is het de afgelopen jaren niet gelukt (kindje, opleiding sportmasseur, een jaar sportverzorger bij voetbalvereniging geweest, nog een kindje). Maar dit jaar gaat het lukken!

Ik heb een carbonnen Isaac Pascal in de schuur hangen, Ultegra afgemonteerd. Die heeft alles bij elkaar pas 1500km gereden, dus die kan nog wel even mee denk ik zo.

Nu het voetbalseizoen afgelopen is heb ik aangegeven daarmee niet verder te willen omdat ik nu eindelijk mijn 'wielercarrière' wil vormgeven (nouja carrière, als je 35 bent heb je niet zoveel meer te willen wat dat betreft).

Mijn doel is minimaal 3x per week te fietsen...

Dat we elkaar maar veel mogen tegenkomen!
Diederik
laat mij maar fietsen!

djdamen
Forum-lid

djdamen 15 mei 2010 01:25

Goededag,

Mijn naam is Daan. Woonplaats: Rotterdam. Ik ben redelijk bekend met het fietsen gezien mijn verleden als schaatser, maar heb het tijdens mijn studententijd volledig laten verpauperen. Nu, bijna een jaar na mijn afstuderen is de financiele huishouding weer op orde en heb ik mij een bijzonder aardig racemonster aan kunnen laten meten (met geluk en de juiste familiaire connecties, moet gezegd worden). Ik ga het dus weer helemaal oppikken.

Ik ben absoluut geen fanatieke forumbezoeker, maar zo'n figuur dat alleen post als hij zelf iets te vragen heeft. Ik weet het van mezelf en kan er mee leven. Daarbij zijn er mensen op fora actief die veel meer weten dan ik.

levensnevel
Forum-lid

Gebruikersavatar levensnevel 16 mei 2010 10:09

ben een tijdje weg geweest dus het is wellicht wel handig om mij nog eens een keertje voor te stellen.
> 54 jaar oud woonachtig in Hellevoetsluis
> 2 racefietsen. Een Alan - Record (aluminium - geschroefde/gelijmde lugs) en een Vitus 979 (aluminium - gelijmde lugs)
> Vroeger een echte woon-werk fietser nu alleen in het weekend / vrije dagen en in de avonduren.
> Lid van toervereniging WTAC Waterstad
Sinds begin november 2009 druk met de voorbereidingen om op 3 juni a.s. een aantal maal Alpe dHuez te beklimmen.
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

e-reede
Forum-lid

e-reede 21 mei 2010 21:54

Ik zal mij ook eens voorstellen.

Ik ben Erwin en ik ben 21 jaar oud. Ik woon in Amerongen.
Ik moutainbike als een aantal jaartjes maar heb nu besloten om ook op de weg te gaan fietsen.

Mijn wielrenfiets is een gazelle primavera een lekkere beginnersfiets.
De foto's komen zodra ik het kabeltje van de pc naar de telefoon ben gevonden.
Love to my Sensa

thido
Forum-lid

thido 23 mei 2010 21:07

Mijn naam is Thijs uit het zuiden des lands (Oosterhout NB).
Fiets al een tijdje en doe dat op een Corratec CCT.

Lees zo af en toe eens wat draadjes op dit forum en dacht dat het wel eens tijd werd om me aan te melden en voor te stellen.

Leuk forum, ga zo door!

Plaats reactie