Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

jabjab
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2011 16:27

jabjab 03 mar 2011 16:38

Hallo,

Ik ben Jan, woonachtig in Leeuwarden en beginnend racefietser.

Ik ben sinds september aan het fietsen. Ik heb een maand buiten gefietst en ben nu in de winter in de sportschool aan het "droog oefenen". Ik hoop dat het binnenkort wat warmer wordt en dat ik dan lekker naar buiten kan.

Ik heb nog veel te leren op fietsgebied en hoop dat dit forum mij daar bij kan helpen.




Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 mar 2011 17:08

Zal mezelf dan ook maar eens voorstellen.
Op het kantje, vooral de vinden op het kantje.
Hekel aan klimmen voorliefde voor dalen.
Wind is mooi tegen om te vechten mee om te gaan.
Ik fiets veel vaak en met plezier.
Rijd al heel lang (ben zelf nu 43) en nog steeds, af en toe een koersje of een cyclo (shit dat klimmen altijd in die cyclos). Rijd ook gewoon regelmatig met een toerclub, lekker kilometers maken met wat gezelligheid, ik train toch al genoed alleen. Rijd een paar keer in de week woon werk, 18 km heen en vaak op de terugweg een stukje om.
Fan van carbon frames en mag ook graag wat lezen over wielrennen of kijken naar een koersje.
Ach, ik zeg ook maar wat

kstoer
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 mei 2010 02:44
Locatie: Maastricht

kstoer 15 mar 2011 20:58

Dan Doen we ook maar even mee, ookal ben ik al even actief ( lees aangemeld) hier :P
Mijn Naam is Koen Stoer, vandaar mijn nick ;) ben 29 jaar, en trotse papa van een dochter van nu 1,5jaar. Ik werk bij 1 van de grote mobiele telefoonaanbieders van Nederland. Fietsen doe ik al een jaar of 14, Eerst op een huismerkfiets van de LBS, daarna een Cannondale Caad3, sinds afgelopen Zomer rijd ik rond op een Stevens SCF2. Ben nu hard aan het trainen voor een 5-daagse sponsortocht die door mijn werk wordt georganiseerd. 788KM in 5 dagen is toch wel behoorlijk!

Groet,
Koen.

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 20 mar 2011 23:13

Mijn voorstel beurt.
Ik ben Joop Floris uit Goirle (Brabant)
Ik ben in september 2010 op mijn 51e begonnen met fietsen omdat ik met mijn oude sport, badminton, te vaak blessures opliep. Ieder jaar kneusde ik wel een enkel. Daarom ben ik deze voor mij nieuwe sport begonnen.
Ik heb via internet een spot goedkope nieuwe Marlin Desert Eagel gekocht.
Hier op het forum heb ik al wel gelezen dat dit een waardeloze fiets is, maar ik als groentje heb daar dus geen verstand van.
Maar ik kan je zeggen dat, nu na bijna 4000 km, de fiets zich nog kranig gedraagt. Die sjifter boven op het stuur is wel wat ongemakkelijk.
Ik heb een versleten rug (opgelopen in de bouw) en wist dus niet of het wel zou gaan lukken, vandaar deze voorzichtige, goedkope poging.

Ik begin eigenlijk nu pas echt met fietsen, vandaag een nieuw pr gereden van 61 km, pff.
In de wintermaanden heb ik de fiets binnen op een fiets trainer gezet (Elite volare) en daar op geoefend.
Ik ben al voorzichtig aan het sjoppen voor een, betere, tweede hands fiets.
Zadelpijn en tintelingen in mijn linker voet zijn nu nog mijn grootse zorg maar dat laatste zal hopelijk aan de fiets en zijn afstelling liggen.

Tot zover, groeten, Joop
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 22 mar 2011 22:40

Hallo, ik ben Rik uit Doetinchem en ben 44 jaar (en ik doe biepbiep na...)
In 1983 heb ik van mijn eerste zuurverdiende vakantiebaancenten een Motobecane gekocht waar ik behoorlijk veel op gefietst heb. In 1996 heb ik een lichtblauwe Raleigh gekocht met wel 14 versnellingen.
Deze fiets heeft zijn tijd vooral in de schuur doorgebracht, op een korte poging tot wat serieus fietsen zo'n 5 jaar geleden na.
Twee jaar geleden heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering met mijn, toen nog, 115 kg geprobeerd om 't Peeske op te fietsen. Zover is het nooit gekomen, na eerste van drie heuvels van de Drieheuvelenweg in 's-Heerenberg ben ik maar weer naar huis gefietst.
Vorig jaar ben ik eerst gaan wandelen om wat gewicht kwijt te raken en uiteindelijk heb ik mijn stalen ros ook weer uit de schuur gehaald. En toen ging het, ondanks de krappe 100 kg, wel goed.
De Raleigh heeft vorig jaar een veelvoud van de km's gemaakt die ik tot dan toe in de voorgaande 14 jaar gemaakt had en op de koop toe ook nog zo'n 10 kg extra verloren.
Om dat wat ik vorig jaar opgebouwd had een beetje op peil te houden, ben ik afgelopen winter gaan spinnen en dat bleek de eerste indooractiviteit te zijn die ik langer dan maand leuk vond.
Komend weekeinde gaat de fiets weer van de haken af en ga ik weer de weg op, de kriebels zijn weer helemaal terug nu het weer weer mooi is.
Komende zomer wil ik proberen om met toertochten hier in de regio mee te gaan fietsen en het mooiste zou zijn dat ik uiteindelijk in zuid Limburg aan het fietsen kom.
Nu begint langzaamaan ook het moment aan te breken dat ik afscheid wil gaan nemen van de Raleigh en dat er iets nieuws "moet" komen.
Ik heb al met het water uit de mond bij Rose gekeken naar een Red Bull en ook de Specialized fietsen bij de Pedaleur hier in Doetinchem zien er erg goed uit.
De grootste reden dat ik mij aangemeld heb op het forum is om mij te oriënteren richting de aankoop van een andere fiets, nieuw of gebruikt, want wat hier op het forum aan tweedehands fietsen wordt aangeboden is natuurlijk ook een goed alternatief.

ventieltje
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2011 13:21

ventieltje 30 mar 2011 13:52

Hoi allemaal, ik ben 32 jaar en ik heb me net geregistreerd op dit forum, ik nam best vaak een kijkje hier dus toch maar eens registreren.

Iets meer als een jaar geleden kocht ik een Cube Reaction mountainbike en kreeg ik het mtb-virus te pakken, aantal leuke toertochten gefietst en de winter goed doorgekomen, alleen kwam er achter dat je er maar moeizaam mee op de weg fietst met die dikke bandjes, dus om wat kilometers te vreten heb ik sinds vorige week nu ook een racefiets in mijn bezit, een Cannondale caad 10, 105 afgemonteerd, ik ben er superblij mee! Gegroet, Ventieltje

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 03 apr 2011 19:45

Hoi, ik ben Klaas, net 30 jaar en beginnend wielrenner in Hengelo en omgeving, en steeds verder daarbuiten. Sinds ik vorig jaar van plan was met wielrennen te beginnen, ben ik hier op het forum al flink op weg geholpen, dus leek het mij wel zo fatsoenlijk mijzelf eens voor te stellen.

Na vorig najaar een racefiets te hebben aangeschaft (een Sensa Romagna met 2011 frame en 2010 Shimano 105 afmontage), viel de winter in (de echte winter met sneeuw en ijs), en moest ik het helaas laten bij 2 relatief korte testritten. Afgelopen januari ben ik echt begonnen en heb ik een virusje opgelopen, dat chronisch blijkt te zijn: het wielrenvirus. (Gelukkig een wielrenvirus, want bij -4 in januari had een flinkje verkoudheid er ook in gezeten) Ritjes van 30km werden al snel 50km en nu zo nu en dan 100km+. Elke week kijk ik weer uit naar het moment waarop ik tijd heb om op de fiets te stappen.

Inmiddels rijd ik vaak wat afstanden met een groepje renners dat al wat langer op de fiets zit en ik moet zeggen dat ik aardig mee kan komen. Waar ik vroeger jaren heb genoten van voetballen, heb ik het gevoel dat wielrennen me veel beter past. Ik geniet van de snelheid, maar ook van het afzien. Inmiddels ben ik ook stukje bij beetje m'n fiets en garderobe aan het upgraden en uitbreiden, waarbij mijn nieuwste aanwinst een wit-zwart custom wieleroutfit gesponsord door een gamewebsite is. Mocht je me dus zien rijden, zwaai dan even. :)

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 541
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 06 apr 2011 11:16

Goedemorgen deze morgen..

Mijn naam is Remko, en kom uit de kop van Noordholland, Bovenkarspel wel te verstaan. Op moment van schrijven 37 jaren jong. Op het ogenblik ben ik me een beetje aan het orienteren wat te gaan doen.. sinds de geboortes van mijn dochters is het op sportief vlak flink achteruit gegaan.

Vond het nu hard tijd om weer te gaan sporten, eigenlijk zou ik wel weer willen gaan kickboxen, maar heb de conditie van een spaarvarken. Daarom leek het me verstandiger om juist eerst daar wat aan te gaan werken, en aangezien hardlopen totaal niet mijn ding is, leek het me een beter idee om te gaan fietsen.

Meestal wil ik van het voorjaar wel op de fiets stappen samen met een maat, en dan doen we 2x in de week een rondje Medemblik of Hoorn (+/- 35 km totaal per rit)

Ik doe dit op het moment met een standaard ATB, met wel iets andere bandjes, maar toch vind ik dit totaal niet echt prettig rijden, dus wil overstappen naar een racefiets.

Voordeel van het fietsen voor mij ook is dat ik niet afhankelijk ben van iemand en dus altijd op kan stappen wanneer het mij uitkomt, wat ook wel handig is ivm mijn werk.

Zodoende dat ik hier terecht ben gekomen. Was al aardig wat aan het rondneuzen en heb behoorlijk wat info opgehaald, en meteen maar aangemeld ook op het forum. Kwam zo tijdens het lezen ook al een bekende van me tegen, johanandijk.

Mochten jullie meer willen weten, ben altijd in voor een praatje ;)

Grt. Remko



Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 06 apr 2011 12:06

Hallo allemaal!

Na al een tijdje te hebben rondgeneusd op dit forum, nu maar eens de stap gewaagd om me ook daadwerkelijk aan te melden! :-)) En het leek me wel netjes om me dan ook maar gelijk even voor te stellen..

Mijn naam is Bernard, kortweg Ber, ben 34 jaar en ik kom uit de mauiste stad achtah de duinuh! Ik heb mn hele leven nooit écht fanatiek een sport bedreven, altijd een beetje van dit, beetje van dat. Beetje hardlopen als kind, daarna beetje mountainbiken, beetje tennissen..
Totdat mijn vader een paar jaar geleden overleed, en ik zijn Koga Miyata GranLux geërfd heb. Ik ben daar (ook weer een beetje) mee gaan toeren. Toen kwam er van de broers en vrienden van mn pa het idee om een "memorial toer" te gaan doen. Fietsen van Nijmegen naar Reims in 4 dagen. En sinds ik daarvoor in training ben gegaan, en helemaal sinds die tocht, ben ik verknocht! Lekker aan het fietsen geslagen, alhoewel nog steeds niet volle bak..
Maar daar is nu verandering in gekomen! Ik heb een prachtige nieuwe (2e hands) Bianchi Via Nirone Ultegra 2009 aangeschaft, en heb me ingeschreven voor AGR, waarvoor ik sinds januari flink aan het trainen ben!! Ik fiets doordeweeks s'avonds een rondje van ca 25 a 30 km, en in het weekend gemiddeld zo'n 80 a 90 km in de omgeving van Den Haag.

Met andere woorden, het wielrennersvirus is nu dan toch echt toegeslagen! :-))

Gr. Ber.
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

davidbernard69
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2011 12:05

davidbernard69 06 apr 2011 13:51

Ook ik zal me na wat rondneuzen (eindelijk) eens voorstellen. Mijn naam is David, 41 jaar jong en ik woon en werk in Ridderkerk. Zo'n 23 jaar geleden fietste ik regelmatig sportieve tochtjes van 50-100 km, maar door allerlei dagelijkse beslommeringen raakte het fietsen in het slop. Daarna volgden periodes waarin ik wel of niet sportte elkaar op; ik heb hardgelopen en gesquashed. De laatste jaren vlogen de kilo's eraan en in 2010 begon ik weer met hardlopen. Dat ging echter niet zo soepel. Ik raakte geblesseerd en ging op zoek naar een alternatief. Ik ging me hardop afvragen waarom ik ooit gestopt ben met (sportief) fietsen en enkele maanden geleden nam ik de beslissing om de draad na al die jaren weer op te pakken.

Vervolgens heb ik me o.a. op dit forum georienteerd op alles wat met fietsen te maken heeft. Ik werd steeds enthousiaster en sinds vorige week is er eindelijk weer een racefiets! De eerste kilometers staan inmiddels op de teller en het gevoel is helemaal terug. Natuurlijk kan ik heel goed merken dat ik nu een ongeoefende veertigplusser ben, maar met m'n vriendje de hartslagmeter gaan we het gewoon rustig opbouwen. Ik merk dat ik veel meer zou willen fietsen dan nu goed voor me is, dus ik moet me inhouden. Dat kost moeite, maar gezien mijn conditie lijkt me dat toch echt het beste idee.

Ik ben nu begonnen met een schema om binnen een week of acht 3 uur in een behoorlijk tempo te kunnen fietsen. Daarna door naar een trainings-schema voor een tocht van zo'n 200 km. Of ik die individueel of in een groep ga rijden moet ik nog zien, maar je moet toch een doel hebben ;-)

Tenslotte bedank ik iedereen die aan dit forum heeft bijgedragen, het heeft mijn beslissing om weer te gaan fietsen gemakkelijker gemaakt, me gemotiveerd en geholpen bij allerlei keuzes in materiaal, onderhoud, etc.
Move over! Please?

ghyselinckr
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2011 11:30

ghyselinckr 14 apr 2011 19:04

Ik ben Ruben, 17 jaar oud en woon in Gent (BE).
Ik doe sinds 2 jaar aan triathlon en doe dit jaar aan m'n eerste kwart mee. Hiervoor heb ik nog atletiek gedaan maar fietsen interesseerde me ook dus heb ik maar besloten om deze te combineren (het zwemmen nemen we er met liefde bij ;))
Ik rij sinds die 2 jaar op een wilier escape met shimano 105, het is mijn eerste racefiets en als beginner ben ik er zeer tevreden over!
Ik hoop dat jullie mij nu een beetje beter kennen :)
Triathlon is 3x meer fun!

ilconte
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2011 14:58

ilconte 15 apr 2011 15:05

Ik ben al lang een lezer, maar heb tot nu toe nog nooit gepost. Ben een Nederbelg in Brussel en fiets al lang, maar met tussenpozen actiever en minder actief.

Ik rij al weer tijden op een beginnersfietsje: een Bianchi Via Nirone met een ondertussen ver versleten Mirage groep. Tijd voor een nieuwe dus, ook al omdat nieuwe spulletjes kopen zo lekker motiverend werkt

Plaats reactie