Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

ibanmayo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2011 00:02

ibanmayo 18 apr 2011 00:20

Hoi,

Ik ben 24 (over 2 maanden 25) en woon in de Antwerpse Kempen. Omwille van een aantal persoonlijke problemen ben ik serieus bijgekomen de laatste jaren, tot ik in december van vorig jaar iets had van: "nu is het genoeg geweest.". Ik woog op die moment 105kg en stelde mezelf voor om tegen december 2011 20kg af te vallen. Momenteel zit ik aan 92kg, goed bezig dus.

Na het lezen van enkele fiets-reisverhalen waarbij de schrijvers rond de wereld fietsten, ben ik in de ban van het fietsen en heb mezelf in de kop geprent ook zoiets te ondernemen. In Augustus ben ik dan van plan om naar Donaueschingen te fietsen en vandaar de Donau te volgen tot in Boedapest en weer terug naar huis. Daar mijn tijd beperkt is, zal ik een gemiddelde van 100-120 km per dag moeten onderhouden.
Vorige week ben ik begonnen met het trainen voor deze tocht. Gisteren stond er normaal gezien een tocht van 60km op het schema, maar omdat ik de verkeerslichten beu was, heb ik besloten langs het kanaal te fietsen waardoor het een rit van 80km werd. In mijn zoektocht naar informatie omtrent rusttijden na (relatief) lange fietstochten kwam ik op dit forum terecht.

Zoals misschien af te leiden valt, rijd ik geen racefiets maar een gewone hybride.
Ik houd van de Beerschot-aanhang. Het is het beste publiek dat er bestaat. - Jan Mulder

mafkees
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 apr 2011 13:14

mafkees 19 apr 2011 00:11

Nou Iban , ik denk dat je conditie heel snel vanzelf toeneemt met daggemiddelen van 100-120km....
Goed eten en slapen en je gaat dat makkelijk doen, mits je gezond bent

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 21 apr 2011 23:45

Even voorstellen, nou even dan. Ik ben enthousiast fietser en schaatser, dit laatste in wedstrijdverband, de laatste jaren vrijwel alleen maar marathon.
In de zomer fiets ik als een wezenloze met een groep wezenlozen over de Utrechtse Heuvelrug.

Dit forum heeft me zo af en toe geholpen om kennis op te doen van spullen en keuzes te maken. De laatste tijd ben ik ook af en toe wat gaan posten en zo help ik wellicht anderen weer.

zeeuwsetrots
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 jun 2006 22:49

zeeuwsetrots 24 apr 2011 13:32

Hoi ook ik zal me even voorstellen.

Ik ben al aan de fiets verslaafd sinds m'n twaalfde alleen aangezien ik toen niet over de financiele middelen en steun beschikte begon ik met een goede stadsfiets rondjes rijden over het mooie eiland walcheren.

Sinds twee jaar heb ik een TREK 1.7 waar ik het eerste jaar te weinig mee gereden heb inverband met werk.

Vorig jaar een knieblessure gehad wat me 6 maanden parten heeft gespeeld.
Toen was het tijd om er wat aan te doen en ben ik 18 kilo kwijt geraakt in drie maanden tijd.

Zit momenteel na genoeg zonder werk en train daarom gemiddeld 12 uur in de week en fiets ik rondjes van 80 tot 120 kilometer,

En hoop 7 mei m'n eerste SP wedstrijd te rijden.


Gebruikersavatar
lenidentite
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Gebruikersavatar lenidentite 29 apr 2011 19:29

Hallo dan!

Hier ook nog een enthousiaste fietser uit het midden des lands. Ik volg zo hier en daar de discussies op het forum en ben lid geworden om daarin mee te kunnen doen. Vooral ook omdat er dit jaar wellicht een andere fiets aankomt ;-)

Ik ga bijna altijd op de fiets naar het werk en pak daarmee vrij precies 80km per week. En ja, ik ga ook met "slecht weer" of een pak sneeuw. Juist dan is de fiets (voor mij) sneller. En met een goed regenpak gaat dat prima.

Op de racefiets rij ik 2, soms 3 keer per week. Per week meestal 120 km.
Dat begint meestal pas in februari tot zon beetje in oktober. Omdat ik het thuis ook leuk vind, probeer ik de trainingen heel gericht af te draaien. Ik rij graag competitie op het clubparkoers maar Limburgs mooiste vind ik ook niet verkeerd.

Het mooiste van fietsen is voor mij: het nergens mee bezig zijn, dan fietsen alleen. Gewoon even niets. Heerlijk!
De mooiste plekken om dat te doen: het clubparkoers en België!
Ik dacht altijd dat ik niet kon sprinten, maar kom daar de laatste jaren van terug. Gaten dichtrijden gaat me ook niet slecht af. Klimmen ligt me totaal niet. Afzien echter wel :-)

Ik heb nu een Bianchi, maar heb een donkerbruin vermoeden dat de volgende dat niet zal zijn. Hij bevalt prima en ook nog wel een beetje meer. Maar de fietsen die mij aanspreken, zijn nogal anders afgemonteerd dan mijn wensen... Daarnaast denk ik dat je met een aantal niet nader te noemen merken van onze oosterburen kwalitatief beter af bent. Maar we zullen zien.
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

karinvog
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2011 01:33

karinvog 01 mei 2011 01:52

Hallo mensen!

Aangestoken door mijn vriend, hij is een wielrenner en ik ben meer van de actie en niet van de duur sporten. Mijn belangstelling gaat uit naar het mountainbiken en ik hoop hier op het forum het een en ander te weten te komen.
Voor de rest ben ik een waterrat ik heb veel waterpolo gespeeld, ik zwem, ik duik en doe aan aquafit. Ik hou van afwisseling. Ik hoop een goede conditie op te kunnen bouwen door het mountainbiken en gewicht te verliezen.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 02 mei 2011 15:44

Hallo, ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben 26 jaar en kom uit Alphen aan den Rijn.

Ik kijk sinds een week rond op dit forum. Dit aangezien zowel mijn vriendin als ik graag een racefiets willen gaan kopen. Mijn vriendin doet actief aan spinning en ik heb in het verleden veel op de mountainbike gefietst. Nu beiden tot de conclusie gekomen dat buiten fietsen op een racefiets er toch ook maar echt van moet gaan komen. Ik loop er al langer mee en heb nu ook echt zin om een fiets te kopen en lekker de fiets te kunnen pakken!

Ik doe op dit moment te weinig aan sport, voornamelijk vanwege drukte op het werk. 1/2 keer per week naar de sportschool of een rondje hardlopen. Met fietsen hoop ik een nieuwe impuls te krijgen om weer meer en actiever te gaan sporten. Ik pak makkelijker de fiets voor 1/2 uurtjes dan dat ik helemaal op en neer naar de sportschool ga. Hardlopen doe ik vooral om de conditie enigzins op peil te houden, maar niet omdat ik het nou heel fantastisch vind.

Op dit forum hoop ik wat tips te kunnen krijgen die ik kan meenemen in de aanschaf van m'n nieuwe fiets. Op dit moment ben ik in korte tijd in ieder geval al heel veel te weten gekomen.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

retep52
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 04 mei 2011 12:20

retep52 04 mei 2011 22:39

Hé hallo! Ook ik zal me even voorstellen. Heb al een paar vragen gevraagd hier, maar heb dit gedeelte nog niet ingevuld... :-) Ik ben Peter, kom uit Naaldwijk en ben 45 jaar... Ik rij al een aantal jaar redelijk fanatiek mountainbike maar door studie ontbreekt me op het moment de tijd om "altijd maar weer" de bagger in te duiken een half uur hier vandaan, fiets schoon te maken en weer thuis te komen, daar ben ik altijd wel een avond mee zoet...

Mede om wat makkelijker een paar uur "voor de vuist weg" te fietsen, en omdat het enorm goed is voor m'n conditie, wil ik er bij gaan racefietsen... Omdat ik niet helemaal zeker weet of ik het echt leuk blijf vinden, ben ik op zoek naar een fiets van rond de 1000 euro en ik hoop hier voldoende informatie te vinden en reacties te krijgen om wat leuks aan te schaffen!

melynnekuh
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2011 19:18

melynnekuh 08 mei 2011 00:45

Zo eindelijk het geduld gevonden om me eens even voor te stellen hier. Ben een vrolijk fietsende dame uit het oosten van Brabant.

Sinds een maandje ben ik fanatiek gaan fietsen, reden: mijn vriend. Hij fietst al jaren en ik zocht een alternatief voor hardlopen (vinden mijn knieën niet meer zo fijn). Dus begin April naar de fietsenzaak en een mooie gele Bianchi gekocht. Sindsdien fiets ik 2x in de week en het gaat vlotjes, naast het softballen is dit een prima sport om lekker met de conditie bezig te zijn maar ook lekker genieten van de omgeving. Gewoon met mijn vriend of club lekker op de zondag ochtend toeren (mist ik niet die dag hoef te softballen) en op de dinsdag avond fiets ik mee met de club.

Ik hoop op dit forum leuke info te vinden over routes en wie weet wat ik allemaal nog meer tegen kom.
Ciao!!

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 09 mei 2011 12:52

Hoi, ik ben 34 en woon in Utrecht. Ik loop regelmatig hard en wil er wat meer bij gaan fietsen. Dat deed ik tot nu toe meestal op een Trek 6000 mtb. Toch begon het te kriebelen om er ook een racefiets bij te hebben. Van het een komt het ander en na me eerst drie slagen in de rondte te hebben gegoogled en behoorlijk door de bomen het bos niet meer hebben kunnen zien nu knopen doorgehakt en een leuke "beginnersfiets" :p op de kop getikt via Ebay: een Bianchi 928 t-cube.
De fiets mist nog een set wielen, hiervoor denk ik aan Fulcrum 5 of 3. Dan nog schoenen, pedalen en een outfit en ga ik hopelijk snel de weg op.

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 09 mei 2011 15:33

Mijn naam is Peter, inmiddels bijna 52 jaar oud. Ik fiets door de week naar mijn werk (2 x 23 tot 30 km afhankelijk van het weer, zin, gemoed, etc). In het weekend zit daar vaak nog een tocht bij van 75 - 100 km. In de winter gebruik ik een lichte Koga roadspeed toerfiets, die heeft dus veel te lijden van zand en regen (had tie maar geen fiets moeten worden). Als het goed weer is fiets ik op een Koga Carbon - Ultegra - Fulcrum R1 - DEDA fiets. Onderhoud doe ik allemaal zelf. Heb nog een hobby, sleutelen aan wat oudere Porsches, dan stelt sleutelen aan een fiets niet zo veel voor (ik hoop nu niet dat ik tegen verkeerde schenen schop:))

flamina
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2011 16:28

flamina 12 mei 2011 16:35

Laat ik mezelf ook even voorstellen!
Ik ben Rosanne, 20 jaar en woon in de omgeving van Hoorn en Alkmaar.
Ik ben niet een super fanatieke fietser maar vind het leuk om af en toe te fietsen, verder schaats en skeeler ik ook nog.

Ik ben student en ik leer over een gezonde leefstijl en daarbij komt trainingsleer, fysiologie en anatomie ook bij kijken, heel leuk en interresant!


Plaats reactie