Ik heb vorig jaar een De Rosa King 3 gekocht. Ik stel vast dat de kwalititeit van de lak ondermaats is. De verf springt er op te veel plaatsen veel te gemakkelijk van af.
Betreft dit een individueel probleem of zijn er nog personen die hetzelfde meemaken?
.
De Rosa King 3 - problemen met lakverf
-
- Forum-lid
Rij op dit moment m'n 3de De Rosa en geen problemen met lak gehad. Waar springt lak exact vanaf? Gewoon van rechte stukken frame? Zou niet mogen en gewoon mee terug gaan naar FM. Of gaat het meer om slijtage plekken (bij kabels, drop-outs, etc.). Maak eens wat foto's.
-
- Forum-lid
Het is moeilijk om duidelijke foto's te maken. Mijn probleem is dat De Rosa geen garantie geeft als het om "gebruikschade" gaat. De verf springt er uiteraard niet af als de fiets in de garage staat. Het euvel is dat
1) de lak te gemakkelijk afspringt door contact met steentjes, voornamelijk op de rechte buis. Bij mijn vorige fietsen heb ik dat nooit gehad.
2) er aan de achtervork a.h.w. een stukje kon "afgepeld" worden.
Ik stelde de vraag op het forum voornamelijk om te weten of ik de enige ben die hierover klaagt vooraleer verdere stappen te ondernemen.
gr
1) de lak te gemakkelijk afspringt door contact met steentjes, voornamelijk op de rechte buis. Bij mijn vorige fietsen heb ik dat nooit gehad.
2) er aan de achtervork a.h.w. een stukje kon "afgepeld" worden.
Ik stelde de vraag op het forum voornamelijk om te weten of ik de enige ben die hierover klaagt vooraleer verdere stappen te ondernemen.
gr