Wegens rugklachten heb ik mijn racefiets moeten verkopen.
Op mijn mountainbike rijd ik momenteel klachtenvrij op de weg. Dit rijdt natuurlijk zwaar in vergelijking met een racefiets. Ik ben dan ook op zoek naar een lichtere mountainbike, zodat ik het racefietsgevoel weer wat beter kan benaderen.
Wie weet welke fietsen hiervoor in aamerking kunnen komen.
Ik zoek in de prijsklasse tot 2000 euro.
mountainbike voor op de weg.
Je zou naar een fitnessfiets kunnen kijken, de geometrie is vaak wat minder agressief maar je kan hem wel als een racefiets afmonteren. Verder kan je met de comfortracers ook je houding al erg aanpassen terwijl je wel gewoon op een racefiets zit.
Kijk bij Trek eens naar de FX serie, de hogere nummers zijn afgemonteerd met race onderdelen, Specialized heeft zowel fitness fietsen als comfortracers en Stevens heeft ook aardig wat fitness fietsen.
Kijk bij Trek eens naar de FX serie, de hogere nummers zijn afgemonteerd met race onderdelen, Specialized heeft zowel fitness fietsen als comfortracers en Stevens heeft ook aardig wat fitness fietsen.
Heb zopas men racefiets verkocht omdat ik mij beter voel op MTB.Heb mij een paar 29' wielen aangeschaft met 28mm bandjes.Wielen opgebouwd met ZTR crest velgen-DT240S naaf en DT spaken,gewicht rond 1 560.
Aangezien ik met schijfremmen rij is dit vlug verandert als ik van de baan naar het mountainbiken ga.Gewicht MTB is nu 9,870kg.Indien ik er een vaste vork in plaats kan ik er nog 1kg afdoen.
Aangezien ik met schijfremmen rij is dit vlug verandert als ik van de baan naar het mountainbiken ga.Gewicht MTB is nu 9,870kg.Indien ik er een vaste vork in plaats kan ik er nog 1kg afdoen.
Weet je ook waarom je nu zonder klachten kan rijden? Heeft het met de geometrie te maken of met de betere demping. Wanneer het vooral met de demping te maken heeft zou ik toch bij een echte MTB blijven, eventueel een 29er. Race-cassette erop en slicks, dan zou je op de weg toch aardige snelheden moeten kunnen halen. Met een budget tot 2000,= euro zou je bij de meeste merken moeten kunnen slagen lijkt me, dan moet je bij 26-ers wel op 10 kg moeten kunnen uitkomen, 29-ers iets daar boven, misschien 11 kg.hansbkd schreef:Wegens rugklachten heb ik mijn racefiets moeten verkopen.
Op mijn mountainbike rijd ik momenteel klachtenvrij op de weg.
-
- Forum-lid
Rij zelf al een jaar of drie op een Specialized Sirrus Pro (carbon frame plus race SRAM afmotage). Een soort fitness racer. Net 8 kilo met een zwaar (brooks) zadel. Deze fiets maken ze niet meer, maar in feite is het frame een standaard Roubaix frame van specialized met een MTB stuurpen en stuur. Dus de volgende suggestie: koop een racefiets waar je je happy bij voelt. Verkoop het stuur, de stuurpen en de rem/shift handels. En koop een MTB stuurpen (ipv -17 graden is deze vaak + 6 graden), een lekker stuurtje en wat duimshifters en klaar is klara.hansbkd schreef:Wegens rugklachten heb ik mijn racefiets moeten verkopen.
Op mijn mountainbike rijd ik momenteel klachtenvrij op de weg. Dit rijdt natuurlijk zwaar in vergelijking met een racefiets. Ik ben dan ook op zoek naar een lichtere mountainbike, zodat ik het racefietsgevoel weer wat beter kan benaderen.
Wie weet welke fietsen hiervoor in aamerking kunnen komen.
Ik zoek in de prijsklasse tot 2000 euro.
PS Extra comfort is te verkrijgen met een stuur dat iets meer naar je toe buigt.
Succes!
Fietsen. Lekker hoor.
Er zijn aardig wat merken die dit al standaard op een racefiets aanbieden, onder andere ook Specialized. Je hebt bij de hybrides vaak cross en raceversies. De eersten zijn afgeleid van een MTB en hebben er MTB groepen opzitten, de tweede cathegorie zijn eigenlijk racefietsen met een recht stuur. Ga uitproberen wat voor jou het beste werkt zodat je geen last hebt!socrates69 schreef: Dus de volgende suggestie: koop een racefiets waar je je happy bij voelt. Verkoop het stuur, de stuurpen en de rem/shift handels. En koop een MTB stuurpen (ipv -17 graden is deze vaak + 6 graden), een lekker stuurtje en wat duimshifters en klaar is klara.
PS Extra comfort is te verkrijgen met een stuur dat iets meer naar je toe buigt.
Succes!