Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

supersix
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2011 18:32

supersix 05 jun 2011 21:24

Carabo schreef:Voor de afwisseling hier een oud tijdritbeest (recentelijk opgeknapt). Fiets heb ik een aantal maanden geleden gekocht in prima staat en al afgemonteerd met Athena maar ook voorzien van een enorm lelijk driehoekig profile triathlon stuur (staat op marktplaats). Die maar vervangen door wat smakelijkers van Cinelli en Scott. Shamal voorwiel is misschien een jaar of twee te modern voor de fiets maar het staat wel mooi :)

[img=http://velospace.org/files/concoltt1.jpg]


Schitterende jaren '80 concorde kleuren. Delta frames waren toen "hot" als tijdritfiets. Geweldig.

rubenvalentijn
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:34

rubenvalentijn 09 jun 2011 12:04

Jammer dat mijn foto's niet meer zichtbaar zijn.
Gelukkig moest ik toch nog een nieuwe plaatsen met mijn nieuwe achterwiel.
Zie hier:

Afbeelding
http://www.rubenvandenboogert.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

synthax
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 apr 2010 11:43

synthax 10 jun 2011 16:42

Mijn TT fietsje. De tubes moeten nog geplakt worden.
Ben wel nog naar de juiste afstelling aan het zoeken.

Afbeelding

wmc
Forum-lid
Berichten: 513
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 10 jun 2011 17:18

Mag dat zo, met dat zadel zo ver naar voren?

synthax
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 apr 2010 11:43

synthax 10 jun 2011 17:30

wmc schreef:Mag dat zo, met dat zadel zo ver naar voren?
Is voor triathlon wedstrijden

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 12 jun 2011 13:56

Een vraagje:

Weer positioneel:), als ik rustig rijd met toch een beetje inspanning, heb ik wel een goed gevoel van positie op de tt fiets... maar als ik echt hard wil gaan (maximaal), dan merk ik dat ik echt rap naar voor schuif. Ik heb de indruk dat ik door veel kracht te zetten mijn zitvlak als het ware omhoog duw (bijna op trappers lopen). Weet iemand of dat wil zeggen dat mijn zadel te laag staat?

Nog een klein opmerkingetje... als ik kijk naar foto's van tijdritten en prologen laatste tijd valt me op dat er echt veel renners zijn die geen overschoenen dragen in een tijdrit... is dit gebrek aan professionalisme? of is dit om schoensponsorredenen?
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 12 jun 2011 15:27

Volgens mij is dat schuiven op het zadel tamelijk normaal. Kijk maar eens wat gerichter naar wedstrijden op TV. Zo'n Contador bijvoorbeeld, die schuift volgens mij iedere 15 seconden weer opnieuw naar achteren.
En wat betreft de overschoentjes, ik denk dat de mannen die voor de prijzen rijden toch echt wel hun overschoentjes aandoen. Het scheelt misschien maar een seconde op 40 kilometer, maar waarom zou je het niet doen? Op de overschoentjes staat doorgaans ook genoeg reclame op. Niet dragen betekent volgens mij zonder ambitie starten.

biker-sander
Forum-lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53

biker-sander 14 jun 2011 17:15

Voor de liefhebber: Stevens Chrono frame maatje 57.

Prijs komen we wel uit.
Het TT seizoen is in volle gang dus pak de kans;-)

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 16 jun 2011 21:35

Ik kreeg onlangs deze link doorgestuurd: http://www.neverreach.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden we hier van? Het ziet er wel erg strak uit!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

dnns
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:08

dnns 16 jun 2011 21:59

geertjan5 schreef:Ik kreeg onlangs deze link doorgestuurd: http://www.neverreach.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden we hier van? Het ziet er wel erg strak uit!
Smaken verschillen...wat een ugly apparaat is dat. En de aerodynamica claim tov bidons achter het zadel weet ik ook nog niet zo. Dat ding heeft toch ook die grote vulopening die de lijn verstoort? Daarnaast een spelfout op de pagina en een filmpje met hoog tell-sell gehalte... Ik ben niet overtuigd. Vind een aerodrink dan een veel mooiere oplossing.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 30 jun 2011 00:26

Mijn tijdritproject begint al wat vorm te krijgen!

Afbeelding
TT project 001 by JasperSteen, on Flickr

Afbeelding
TT project 003 by JasperSteen, on Flickr

De planning is om er een setje 9cm wielen in te drukken, het frame mat zwart te spuiten met glans zwarte details.
Een vision carbon tijdrit crank zou het geheel helemaal af maken maar dat wordt iets te prijzig ben ik bang.
Verder is het de bedoeling om hem zo zwart mogelijk te houden!
mijn Flickr

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 30 jun 2011 08:39

Wat heb jij om je zadelpen geplakt om het gat tussen frame en zadelpen te vullen?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie