Ik sta op het punt mijn eerste racefiets aan te schaffen. Mijn shortlist is nu teruggebracht tot de volgende fietsen:
Bianchi Via Nirone 7 105 afmontage
Giant TCR 1 105 afmontage
Mijn FM heeft mij voor beide een prima aanbieding gedaan, waarbij de Giant € 150.00 goedkoper is dan de Bianchi.
Qua prijs-kwaliteit verhouding gaat mijn gevoel uit naar de Giant, maar de looks van de Bianchi zijn niet te versmaden.
Hoewel ik me aardig ingelezen heb in de materie alvorens over te gaan tot aanschaf zou ik wel gebaat zijn bij wat onafhankelijk advies ten aanzien van de kwaliteit (of de verschillen) tussen de beide fietsen. Zijn bijvoorbeeld de wielen sterk genoeg voor iemand van 105 kg?
Wielset Giant
Velgen Giant P-R2 - Sleeve Joint AluxX aluminium
Naven Giant - cartridge bearing
Spaken Sapim Race - 24 front / 28 rear
Banden Michelin Dynamic 700x23
Wielset Bianchi
Hubs-Rear Joytech F192SB ALLOY 28H
Hubs-Front Joytech A141SB ALLOY 28H
Rims Jalco DRX4000 with logo reparto corse
Tires Vittoria Zaffiro Slick 700x25
Dan nog de keuze tussen een Tripple of een Compact, als ik alle berichten op het forum lees zijn de meningen hierover nogal verdeeld. Ik ben voorlopig niet van plan om klimwerk te gaan doen en als ik alle berichten omtrent dit onderwerp goed snap dan is een Compact ook relatief eenvoudig geschikt te maken voor "makkelijker" klimwerk door het binnenblad te vervangen? De Bianchi heeft standaard een 34 binnenblad.
Bijvoorbaat dank, alle adviezen zijn welkom
Wat advies gevraagd bij aanschaf nieuwe fiets
Ik weet niks van de Giant, en ook niet van de wielen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik rijd zelf wel op een via nirone met een compact. Persoonlijk zou ik altijd voor de bianchi gaan, vanwege de looks. Als amateur is de lol die je aan fietsen beleeft gewoon erg belangrijk, en voor mij betekent dat onder meer dat ik mijn geld steek in een fiets die ik erg mooi vind om te zien. Maar dat is allemaal een persoonlijke afweging die je uiteindelijk alleen zelf kan maken.
Welke prijzen vraag tje fietsenmaker aan je? Die bianchi is in vrij veel zaken te koop, dus goed zoeken loont. Kijk bij http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909" onclick="window.open(this.href);return false; (vraag naar de Kaaymankorting) of bij http://www.derks-wielersport.nl/1000-15 ... c-492.html" onclick="window.open(this.href);return false; Bij derks staat deze fiets in het blauw voor 1150 euro, maar met 150 euro accessoires. En in zwart wit voor 1040 euro.
Wat betreft compact vs. triple, als je een beetje sportief bent of een beetje traint dan kun je met een compact het eenvoudigere klimwerk zeker aan. Ik ben zelf vorig jaar met mijn bianchi compact en een 12/25 cassette de mont ventoux opgefietst. Ben wel sportief, maar was zeker niet super getraind. Dus als je, zoals jij zegt, voorlopig niet gaat klimmen, en daarna alleen eenvoudig klimwerk, dan zou ik geen triple nemen.
Edit, let bij de fiets bij Derks op de onderdelen. In de omschrijving staat shimano 105, op de foto zie ik wat Sora zitten. Sora moet je niet nemen.
Welke prijzen vraag tje fietsenmaker aan je? Die bianchi is in vrij veel zaken te koop, dus goed zoeken loont. Kijk bij http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2909" onclick="window.open(this.href);return false; (vraag naar de Kaaymankorting) of bij http://www.derks-wielersport.nl/1000-15 ... c-492.html" onclick="window.open(this.href);return false; Bij derks staat deze fiets in het blauw voor 1150 euro, maar met 150 euro accessoires. En in zwart wit voor 1040 euro.
Wat betreft compact vs. triple, als je een beetje sportief bent of een beetje traint dan kun je met een compact het eenvoudigere klimwerk zeker aan. Ik ben zelf vorig jaar met mijn bianchi compact en een 12/25 cassette de mont ventoux opgefietst. Ben wel sportief, maar was zeker niet super getraind. Dus als je, zoals jij zegt, voorlopig niet gaat klimmen, en daarna alleen eenvoudig klimwerk, dan zou ik geen triple nemen.
Edit, let bij de fiets bij Derks op de onderdelen. In de omschrijving staat shimano 105, op de foto zie ik wat Sora zitten. Sora moet je niet nemen.
@Edo
Bedankt voor je reactie. Keuze is inmiddels gemaakt en is gevallen op de Bianchi, ook een beetje vanwege de looks moet ik eerlijk bekennen. Mijn FM heeft me de fiets aangeboden voor € 1100 inclusief pedalen, Ben best tevreden met die prijs, ook gezien de manier waarop hij mij geadviseerd heeft. Zit ook redelijk dicht bij mij in de buurt, en aangezien ik niet zo'n sleutelaar ben, lekker handig voor onderhoud.
Morgen kan ik hem halen, super met een lang weekeinde voor de deur.
Bedankt voor je reactie. Keuze is inmiddels gemaakt en is gevallen op de Bianchi, ook een beetje vanwege de looks moet ik eerlijk bekennen. Mijn FM heeft me de fiets aangeboden voor € 1100 inclusief pedalen, Ben best tevreden met die prijs, ook gezien de manier waarop hij mij geadviseerd heeft. Zit ook redelijk dicht bij mij in de buurt, en aangezien ik niet zo'n sleutelaar ben, lekker handig voor onderhoud.
Morgen kan ik hem halen, super met een lang weekeinde voor de deur.