Verwijderen dealer stikker
Ik heb de dealer stikker van mijn nieuwe fiets verwijderd en heb daarvoor heel wat fora moeten afstruinen naar de beste methode.
De voorgestelde methoden op andere (en deze) fora waren onder andere:
Pindakaas op smeren (niet geprobeerd)
Aceton (schadelijk voor de lak)
Lampenolie (werkt bij papieren stikkers)
Schuurpapier (lijkt mij toch niet!!!)
Wat zeer goed werkte was met een föhn en een plastic bandenlichter, stikker verwarmen met de föhn, afkrabben met de bandenlichter.
Daarna de lijm resten verwijderen met WD40.
De voorgestelde methoden op andere (en deze) fora waren onder andere:
Pindakaas op smeren (niet geprobeerd)
Aceton (schadelijk voor de lak)
Lampenolie (werkt bij papieren stikkers)
Schuurpapier (lijkt mij toch niet!!!)
Wat zeer goed werkte was met een föhn en een plastic bandenlichter, stikker verwarmen met de föhn, afkrabben met de bandenlichter.
Daarna de lijm resten verwijderen met WD40.
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1
-
- Forum-lid
Lampenolie werkt ook goed, welliswaar alleen voor de lijmresten te verwijderen...
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
bibske schreef:Waarom je hem eraf zou willen? Op mijn nieuwe MTB hebben ze hem op de overgang tussen de bovenbuis en de balhoofdbuis geplakt...
Gewicht
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1
Giant TCR Advanced 1
Ben met de mijne ook dik 15 minuten bezig geweest. Mijn methode was föhnen en vervolgens met mijn nagel los krabben. De lijmresten verwijderd met HG stickerverwijderaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou je hem erop willen? Ik wil geen lelijke overbodige stickers op mijn frame.bibske schreef:Waarom je hem eraf zou willen? Op mijn nieuwe MTB hebben ze hem op de overgang tussen de bovenbuis en de balhoofdbuis geplakt...
Grootste mislukking vond ik ooit de gele (!!) WARNING-stickers op mijn MOST 55mm wielen; die waren meegespoten onder de blanke lak...
Less is bore
Dan heb je geluk gehad. Heb het al zien gebeuren dat een afgetrokken stickers een deel vd blanke lak mee had. Dat kan iets zeggen over de sticker, maar zeker ook over de kwaliteit vd blanke lak...basko schreef:Ik kreeg ze er gewoon met m'n nagel af ('gewone' stickers), meteen maar even gedaan toen ik m'n fiets ophaalde (in de winkel nog), wel met goedkeuring hoor!
Fohn om lijm te "verzachten" lijkt me veiligst
-
- Forum-lid