Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

easton circuit of fulcrum racing 3 ?

jjo
Forum-lid

jjo 11 jun 2011 11:17

Welke te kiezen?
jjo

wknaap
Forum-lid

wknaap 11 jun 2011 12:23

De test in Fiets is te lezen dat het monteren van een band bij de Easton-velgen minder makkelijk gaat dan bij andere wielen.
Ik zou voor de Fulcrum gaan.
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011

jasperr
Forum-lid

jasperr 11 jun 2011 13:15

Beide zijn goede wielen. De Easton Circuit zijn niet meer zo makkelijk te verkrijgen en worden bovendien niet meer gemaakt. Dus als je er problemen mee hebt zijn vervangende onderdelen of een nieuwe wielset lastig.
De Fulcrums zijn gewoon heel goede wielen. Ik rijd er zelf ook al 1,5 jaar mee. Nooit problemen mee gehad. Ze zijn superstijf, blijven kaarsrecht en de naven lopen goed.
Ik heb ook een setje Eastons, welliswaar geen Circuits, maar die wielen vind ik beduidend minder stijf en de (industrie)lagers zijn van mindere kwaliteit. Ze bollen overigens wel goed.
Als ik jou was zou ik gewoon eerst eens kijken welke wielen je het mooist vind en welke het beste bij je fiets passen, want de Eastons en de Fulcrums verschillen nogal sterk in uiterlijk/uitstraling. Maar ik zou voor de Fulcrums gaan vanwege de zeer goede reputatie van deze wielen en het feit dat dit recente wielen zijn.

marcelb
Forum-lid

marcelb 11 jun 2011 21:25

De Easton Circuits zijn stevige wielen met één zwakke plek: de body. Bij mijn set zit ik aan de derde body binnen 10.000 km. Ik heb echter ook een set Fulcrum Racing 1 en een set Mavic Open Pro met Ultegra-naven en ook bij die sets heb ik problemen met de body gehad. Misschien komt het omdat ik bij alle weersomstandigheden op de fiets stap (behalve met ijzel). Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben en moet gaan voor de wielen die je mooi vindt.
Real men wear blûk!!! Marcel

cdale
Forum-lid

cdale 12 jun 2011 00:33

Je kijkt te veel 'naar reviews', als dit je beperkte keuze is.

Als ik voor jou moest kiezen, zou ik voor de Fulcrums gaan.
Maar wat dacht je van Mavic Ksyrium Elite's?

Inmiddels zelf al duizenden probleemloze kilometers mee gereden.

Misschien een gewichts-issue?

Goed, ik weeg rond de 60kg. Normaal wielergewicht voor mijn lengte (Contador/Evans/McEwen).
De gemiddelde NL-er schijnt ongeacht lengte, inmiddels 100+ te wegen.
Dan moet je niet op de fiets, maar op dieet!

kHeb ook 8000+ probleemloze kilometers gereden op die 'slechte' Shimano WH550 wielen.
Die staan nog steeds kaarsrecht op mijn reserve fiets. En op naar de 10k. ;)

remco1b
Forum-lid

remco1b 12 jun 2011 16:30

c dale ik denk dat ik met mijn lengte toch niet echt dik te noemen ben iets minder dan 100kg bij 193. Natuurlijk kan er wel wat gewicht af maar mijzelf alleen beperken tot dieten en niet fietsen. Lijkt mij niet echt een goede optie.

100 kg met een degelijke wielset is in mijn ogen dan ook geen enkel probleem om te gaan wielrennen.
Ik denk dan dat de easton circuit en fulcrum r7 tot r3 prima keuzes kunnen zijn als je een dergelijk gewicht hebt.
Ter info ik rij zelf DT Swiss wielen. Tot op heden ook nog geen problemen.

cdale is denk ik erg blij met zijn gewicht maar om nou andere nederlanders af te zeiken omdat ze in zijn ogen te zwaar zijn lijkt me wat overdreven.

Succes met je keuze.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Plaats reactie