Welke wedstrijdband?
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25
Wat denken jullie van vooraan een veloflex master en achteraan een veloflex pavé en dan schwalbe latex binnenbanden. Is dit een goede combinatie om wedstrijden te rijden. En qua lekbestendigheid en duurzaamheid?
PS: Ik haat het echt om tijdens een wedstrijd lek te rijden, dus ik zou graag betrouwbare banden hebben.
groetjes
PS: Ik haat het echt om tijdens een wedstrijd lek te rijden, dus ik zou graag betrouwbare banden hebben.
groetjes
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2007
Ook Dedatre heeft een band in die kleurstelling, dacht ik.
Deda-tre is een goed koersbandje, maar is snel versleten. (1000km) Hij plakt wel aan de weg en is comfortabel.
Michelin Axial Pro Race (Carbon) is wat duurzamer en is ook een prima bandje.
Proberen is vaak de beste test.
Ook Dedatre heeft een band in die kleurstelling, dacht ik.
Deda-tre is een goed koersbandje, maar is snel versleten. (1000km) Hij plakt wel aan de weg en is comfortabel.
Michelin Axial Pro Race (Carbon) is wat duurzamer en is ook een prima bandje.
Proberen is vaak de beste test.
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 06 Januari 2007
je zou ook nog veloflex black kunnen overwegen
Heb je die ook met beige wanden? Ik dacht enkel zwart...
je zou ook nog veloflex black kunnen overwegen
Heb je die ook met beige wanden? Ik dacht enkel zwart...
Zelf heb ik ervaring met DedaTre Giro D'Italia en Vittoria Open Evo CX.
De Deda's zijn zoals eerder gezegd vlug versleten, maar houden zeer goed baan in droge omstandigheden. 't Zijn lichte snel bollende bandjes ! In natte omstandigheden vind ik dit een slipperig bandje, waarmee je het best oplet... Naar lekbestendigheid heb ik slechts 1x lekgereden op een levensloop van 1200km. De banden hield ik op een druk van 8.5 bar met butyl binnenbanden.
De Vittoria CX bolt zeer goed in zowel droge als natte omstandigheden. Voor mij een bettere band die wat meer grip heeft in de regen dan de voorgaande. Lekgereden heb ik nog niet ( reeds een 1500 km ). De band vertoont ook weinig slijtage na deze afstand in vergelijking tot de Deda. Deze band heeft echter maar 7 bar druk met butyl banden wegens het gebruik op Hyperon clinchers.
De reserves die ik ondertussen heb gekocht zijn de Vittoria's omdat deze naar mijn gebruik toe ( training !) licht zijn, soepel lopen en een goede grip bieden. Een tweede reden is ook omdat mijn racewielen uitgerust zijn met de EVO CX tubes, waarmee ik ook goede ervaringen heb.
Wil je echter een iets zwaarder maar nog lekbestendiger bandje dan zou ik opteren voor de Conti's Gp 3000...Vroeger heel veel km's opgemaakt zonder problemen!
Mvg,
Cristallo
De Deda's zijn zoals eerder gezegd vlug versleten, maar houden zeer goed baan in droge omstandigheden. 't Zijn lichte snel bollende bandjes ! In natte omstandigheden vind ik dit een slipperig bandje, waarmee je het best oplet... Naar lekbestendigheid heb ik slechts 1x lekgereden op een levensloop van 1200km. De banden hield ik op een druk van 8.5 bar met butyl binnenbanden.
De Vittoria CX bolt zeer goed in zowel droge als natte omstandigheden. Voor mij een bettere band die wat meer grip heeft in de regen dan de voorgaande. Lekgereden heb ik nog niet ( reeds een 1500 km ). De band vertoont ook weinig slijtage na deze afstand in vergelijking tot de Deda. Deze band heeft echter maar 7 bar druk met butyl banden wegens het gebruik op Hyperon clinchers.
De reserves die ik ondertussen heb gekocht zijn de Vittoria's omdat deze naar mijn gebruik toe ( training !) licht zijn, soepel lopen en een goede grip bieden. Een tweede reden is ook omdat mijn racewielen uitgerust zijn met de EVO CX tubes, waarmee ik ook goede ervaringen heb.
Wil je echter een iets zwaarder maar nog lekbestendiger bandje dan zou ik opteren voor de Conti's Gp 3000...Vroeger heel veel km's opgemaakt zonder problemen!
Mvg,
Cristallo
Heb speciaal voor wedstrijden Schwalbe Ultremo ZX-bandjes gekocht.
Heb morgen een wedstrijd, maar heb nog niet met de bandjes gereden. Is het dan wel verstandig ze gewoon op de velg te leggen, of is het aan te raden ze eerst eens uit te proberen tijdens een training zodat ik de rijeigenschappen van de band beter ken? Want heb geen zin om op m'n plaat te gaan doordat ik ineens andere bandjes met een andere grip heb (heb nu Conti's GP4000s erop liggen).
En weet iemand hoe het zit met de grip van de Ultremo's bij nat wegdek?
Heb morgen een wedstrijd, maar heb nog niet met de bandjes gereden. Is het dan wel verstandig ze gewoon op de velg te leggen, of is het aan te raden ze eerst eens uit te proberen tijdens een training zodat ik de rijeigenschappen van de band beter ken? Want heb geen zin om op m'n plaat te gaan doordat ik ineens andere bandjes met een andere grip heb (heb nu Conti's GP4000s erop liggen).
En weet iemand hoe het zit met de grip van de Ultremo's bij nat wegdek?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Los van de rijeigenschappen is het altijd aan te raden een nieuw bandje eens af te wassen met wat azijnwater.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.