Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Wat is nou een goede raceschoen voor bij de Shimano Ultegra SPD SL Pedalen en welke niet.
Deze schoenen vindt ik allemaal mooi maar wat is nou een goede aankoop.
Sidi genius 5.5 carbon
Shimano SH-R105
Shimano SH-R087
Shimano SH-R190C
Shimano SH-R133
Bontrager RXL
Welke schoen
Diegene met de beste pasvorm. Ik heb de sidi 's en de MTB versie van de bontragers. Sidi zit als gegoten maar de zooltjes zijn erg dun en hard. Eigenlijk te goedkoop voor de prijs van de schoenen. De bontragers zijn wat breder maar hebben hele goede zooltjes.
Ik rij sinds een klein jaar met de Sidi genius 5.5 en die bevallen zeer goed. Ik rij met een inlegzool van Specialized (deze werkt voor mij veel prettiger dan de inlegzool van Sidi zelf) en wedges van Specialized. Ik heb ze bij Piet de Wit in Wormer kunnen kopen voor € 149.
Ik heb een vrij smalle voet. Sidi valt naar mijn mening het smalste van de grote merken.
Ik heb een vrij smalle voet. Sidi valt naar mijn mening het smalste van de grote merken.
Vorm van je voet bepaald voor een groot gedeelte welke merken geschikt zijn en welke afvallen. Ik vind Sidi schoenen erg mooi, maar gezien mijn brede voeten vallen ze helaas altijd meteen af. Enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk schoenen gaan passen, dan kom je er snel achter welke het meest geschikt zijn voor jouw voeten. Ik rijd nog liever met hele lelijke schoenen die heerlijk zitten dan met exemplaren die fantastisch ogen maar pijn aan mijn voeten doen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid
Ik was de gelukkige winnaar van een paar F:izi'k R1 shoenen via Mail and Win van Fiets.
Moet zeggen dat de schoenen ontzettend goed zitten. Ze bieden inderdaad meer steun
in de voetboog.
In het verleden op Sidi schoenen gefietst, maar deze heb ik vanwege problemen weggedaan,
en sinds vorig jaar overgestapt op Specialized, omdat ik daar goede berichten van had gelezen.
Kwa pasvorm en afwerking halen de Specialized schoenen het niet bij de F:izi'k schoenen.
Ik ben er dus heel erg blij mee. Een minpuntje is, dat ze niet overal verkrijgbaar zijn, maar
het is zeker een overweging waard om ze eens ergens te gaan passen.
Moet zeggen dat de schoenen ontzettend goed zitten. Ze bieden inderdaad meer steun
in de voetboog.
In het verleden op Sidi schoenen gefietst, maar deze heb ik vanwege problemen weggedaan,
en sinds vorig jaar overgestapt op Specialized, omdat ik daar goede berichten van had gelezen.
Kwa pasvorm en afwerking halen de Specialized schoenen het niet bij de F:izi'k schoenen.
Ik ben er dus heel erg blij mee. Een minpuntje is, dat ze niet overal verkrijgbaar zijn, maar
het is zeker een overweging waard om ze eens ergens te gaan passen.