Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1350€ voor 2010 Cannondale. Redelijk of te duur?

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 14 jun 2011 15:59

liviolivius schreef:Conclusie: ga voor de 105 triple.
Eens..

Het punt in het begin van dit topic ging niet om de keuze tussen compact of triple, maar tussen compact Ultegra of triple 105. Blijkbaar vraagt ie voor beiden toch niet dezelfde prijs.

Met een 105 triple kan je prima uit de voeten, dus zou niet specifiek nu voor een 105 compact gaan zoals liviolivius al aangeeft..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 14 jun 2011 22:56

bmwpower schreef:
liviolivius schreef:Conclusie: ga voor de 105 triple.
Eens..

Het punt in het begin van dit topic ging niet om de keuze tussen compact of triple, maar tussen compact Ultegra of triple 105. Blijkbaar vraagt ie voor beiden toch niet dezelfde prijs.

Met een 105 triple kan je prima uit de voeten, dus zou niet specifiek nu voor een 105 compact gaan zoals liviolivius al aangeeft..
Mee eens. Als ze even duur zouden zijn zou ik niet de Ultegra compact laten ombouwen naar een 105 triple (maar in plaats daarvan naar een CAAD10 met 105 triple kijken of ingaan op de niet onaardige aanbieding van de Ultegra compact). Een goede fm meet je op en stelt de fiets af dus daarvoor hoef je niet naar een andere. Met 1.89m ben je denk ik wel aan de kleine kant voor een 60cm CAAD.

Als je fiets goed afgesteld staat kun je bijna niet comfortabel op een opzetstuur liggen dus ik zou het zonder proberen.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 jun 2011 23:07

Je hebt natuurlijk verschillende soorten opzetsturen, maar het opzetstuur dat ik op mijn woonwerkfiets heb zitten zou 29 euro gekost hebben als ik het had moeten betalen.... Als het weglaten van het stuur jou een betere onderhandelingspositie biedt weet dan dat het een stuk goedkoper kan dan 100 euro maar of het dan ook net zo mooi is, dat weet ik niet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

johnij
Forum-lid

johnij 15 jun 2011 21:23

Als je toch verder wilt kijken dan alleen Cannondale, ik kan je van harte Rooth Wielersport in Hilversum aanbevelen. Ik heb daar van het weekeinde een prima deal gemaakt op een Bianchi Via Nirone met 105 afmontage. Niet alleen een forse korting op de fiets, maar ook nog op de schoenen en een aantal andere zaken die ik moest aanschaffen.

Bovendien ben ik daar op een zeer plezierige manier geadviseerd.

Plaats reactie