Nieuwe Ultegra triple maakt 'ratelend' geluid op middenblad
- heinrich-gs
- Forum-lid
Bij mij was het probleem na het plaatsen van een kmc 10sl nagenoeg weg, en schakelt de fiets soepeler. Volgens mij maakt het in kwaliteit niet uit wat betreft breekkans, alleen in gewicht.
Bliede met mien fietse
Natuurlijk is die KMC ketting sterk genoeg. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van berichten over vaak brekende KMC kettingen. Integendeel. Gewoon uitstekend. (Gebruik zelf ook een KMC SL momenteel)ernest69 schreef:Gisteren bij FM langsgeweest en die legt er liever een Ultegra 6600 ketting op ipv van een KMC..
Hij zei dat de problemen dan opgelost waren en dat de Ultegra-ketting veel mooier liep dan de KMC.
Thuis aangekomen eens goed naar mijn ketting gekeken en blijkt dat er al een 6600 sinds aanschaf op ligt.
Mijn vraag is dan ook: klopt het dat het rateldende geluid niet op te lossen is met een 6600 ketting en is de KMC 10sl ketting sterk genoeg?
(die heeft hij liggen, de L niet) .. Ben bang dat die ketting misschien breekt, met alle gevolgen van dien..
Ben erg benieuwd of het opgelost is met de andere ketting. Heb een zelfde soort probleem met mijn ultegra 6700 triple, maar zou het geluid meer omschrijven als tikken. Gaat heel gelijkmatig. Heb het alleen bij het middelste blad en maakt niet uit bij welke versnelling achter, het tikt altijd. Dus dat de ketting te scheef zou lopen, kan niet de oorzaak zijn. Bij de andere 2 bladen geen enkel probleem. Ik kan me bij mij niet voorstellen dat het de ketting is, dan zou die het toch ook bij de andere 2 bladen moeten doen? Heb de tandjes van het binnenste blad geïnspecteerd, dacht dat er misschien 1 tandje scheef zit, maar kan niets vinden.
Mijn fietsenmaker krijgt het tikje ook niet weg. Ben het maar gaan accepteren, moet maar zoveel mogelijk op het buitenste blad rijden. Maar krijg van rijders naast me ook vaak een opmerking erover, dus het valt zelfs anderen op. Als er een oplossing is, verneem ik die graag.
Mijn fietsenmaker krijgt het tikje ook niet weg. Ben het maar gaan accepteren, moet maar zoveel mogelijk op het buitenste blad rijden. Maar krijg van rijders naast me ook vaak een opmerking erover, dus het valt zelfs anderen op. Als er een oplossing is, verneem ik die graag.
Er is een serie binnenbladen in omloop met een verkeerde steek, uitgeleverd rond november van vorig jaar. Dit kan een deel van de bovenstaande problemen verklaren. Volgens mijn fm kan het blad worden omgeruild bij shimano.
wat er ook gebeurt, altijd blijven fietsen
Nieuwe KMC ketting erop en ratel al een stuk minder, maar helaas niet over..
Dus ook een nieuw middenblad gemonteerd en ratel is nu weg (hoop dat ie ook weg blijft)
Heeft er iemand een idee of ik mijn oude middenblad, met blijkbaar een productiefout, zelf terug kan sturen naar Shimano voor een nieuw exemplaar?
Dus ook een nieuw middenblad gemonteerd en ratel is nu weg (hoop dat ie ook weg blijft)
Heeft er iemand een idee of ik mijn oude middenblad, met blijkbaar een productiefout, zelf terug kan sturen naar Shimano voor een nieuw exemplaar?
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)