Hoi DennisB, ik woon zelf in Hengelo en zat eind vorig jaar in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk ben ik precies voor de fiets gegaan die jij nu overweegt, een Sensa Romagna met Shimano 105. Inmiddels zit ik op zo'n 2000km en fiets regelmatig naar de Holterberg, Tankenberg en Kuiperberg en heb vorige week nog meegedaan aan de Tecklenburg Rundfahrt. En de fiets bevalt tot nu toe uitstekend.DennisB schreef:Ik heb her en der nog wat informatie opgezocht, en ik begin er steeds meer over te denken om voor deze http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=389 te gaan. Ik wil hem dan eigenlijk alleen wel bij een FM in de buurt halen, zodat ik hem wel een beetje op mijn maat afgesteld krijg te staan.
Hij gaat wel een beetje over budget (kijken of er wat te dealen valt bij deze zaak), maar is dan wel 105 ipv Tiagra.
Iemand nog goede alternatieven ? Ik hoor ze graag
Ik heb mijn fiets uiteindelijk via het fietsplan gekocht bij Slangenbeek Tweewielers, die zijn onder andere sponsor van de Hengelose wielervereniging. Goede service en vriendelijk personeel, al wordt het lastig om iets van de prijs af te lullen als je betaalt via een fietsplan. Ik weet ook niet zeker of ze daar de fiets op voorraad hebben, maar als dealer kunnen ze hem in elk geval voor je bestellen.
Ik zou in elk geval niet naar Snellers in Deurningen gaan. Ben ik ook geweest en daar werd mij met mijn 1.80m verteld dat ik prima voor een fiets van 62cm kon gaan en Shimano Sora een redelijk goede groep was. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en had ik al snel door dat men gewoon graag een dergelijke fiets kwijt wilde.
Overigens zitten op de Sensa Romagna niet zulke beste wielen, al heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik rijd deze daarom gewoon eerst kapot en stap dan over op een nieuw setje Fulcrums.