Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

advies gevraagd ==> beginnen met fietsen

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 16 jun 2011 07:40

DennisB schreef:Ik heb her en der nog wat informatie opgezocht, en ik begin er steeds meer over te denken om voor deze http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=389 te gaan. Ik wil hem dan eigenlijk alleen wel bij een FM in de buurt halen, zodat ik hem wel een beetje op mijn maat afgesteld krijg te staan.

Hij gaat wel een beetje over budget (kijken of er wat te dealen valt bij deze zaak), maar is dan wel 105 ipv Tiagra.

Iemand nog goede alternatieven ? Ik hoor ze graag
Hoi DennisB, ik woon zelf in Hengelo en zat eind vorig jaar in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk ben ik precies voor de fiets gegaan die jij nu overweegt, een Sensa Romagna met Shimano 105. Inmiddels zit ik op zo'n 2000km en fiets regelmatig naar de Holterberg, Tankenberg en Kuiperberg en heb vorige week nog meegedaan aan de Tecklenburg Rundfahrt. En de fiets bevalt tot nu toe uitstekend.

Ik heb mijn fiets uiteindelijk via het fietsplan gekocht bij Slangenbeek Tweewielers, die zijn onder andere sponsor van de Hengelose wielervereniging. Goede service en vriendelijk personeel, al wordt het lastig om iets van de prijs af te lullen als je betaalt via een fietsplan. Ik weet ook niet zeker of ze daar de fiets op voorraad hebben, maar als dealer kunnen ze hem in elk geval voor je bestellen.

Ik zou in elk geval niet naar Snellers in Deurningen gaan. Ben ik ook geweest en daar werd mij met mijn 1.80m verteld dat ik prima voor een fiets van 62cm kon gaan en Shimano Sora een redelijk goede groep was. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en had ik al snel door dat men gewoon graag een dergelijke fiets kwijt wilde.

Overigens zitten op de Sensa Romagna niet zulke beste wielen, al heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad. Ik rijd deze daarom gewoon eerst kapot en stap dan over op een nieuw setje Fulcrums.

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 16 jun 2011 10:08

klaasjenl schreef:Ik zou in elk geval niet naar Snellers in Deurningen gaan. Ben ik ook geweest en daar werd mij met mijn 1.80m verteld dat ik prima voor een fiets van 62cm kon gaan en Shimano Sora een redelijk goede groep was. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en had ik al snel door dat men gewoon graag een dergelijke fiets kwijt wilde.
Schandalig is dat... dan weet je direct genoeg over zo´n zaak. Ik heb dat een jaar of 2-3 geleden ook meegemaakt bij een kleine fietsenwinkel in Voorburg (Mikai). Kwam ik binnen, en zonder te meten wisten ze me te zeggen dat ik maat 58 moest hebben. Nu ben ik 1.77m, dus ik wist al dat dat niet klopte, maar later in het gesprek bleek dat die mensen alleen nog maar 3 racefietsen hadden staan... allemaal in maat 58.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 16 jun 2011 10:23

edo schreef:
klaasjenl schreef:Ik zou in elk geval niet naar Snellers in Deurningen gaan. Ben ik ook geweest en daar werd mij met mijn 1.80m verteld dat ik prima voor een fiets van 62cm kon gaan en Shimano Sora een redelijk goede groep was. Gelukkig had ik mijn huiswerk gedaan en had ik al snel door dat men gewoon graag een dergelijke fiets kwijt wilde.
Schandalig is dat... dan weet je direct genoeg over zo´n zaak. Ik heb dat een jaar of 2-3 geleden ook meegemaakt bij een kleine fietsenwinkel in Voorburg (Mikai). Kwam ik binnen, en zonder te meten wisten ze me te zeggen dat ik maat 58 moest hebben. Nu ben ik 1.77m, dus ik wist al dat dat niet klopte, maar later in het gesprek bleek dat die mensen alleen nog maar 3 racefietsen hadden staan... allemaal in maat 58.
Precies, dat was hier ook het geval. Helemaal lachwekkend werd het toen de verkoper mij vertelde dat Shimano Sora zelfs voordelen had ten opzichte van Shimano 105 en hoger, doordat je bij Sora op de shifter kunt zien in welke versnelling je rijdt... Beetje jammer. Vroeger was het altijd een prima winkel, maar de laatste keren dat ik er ben geweest lag de wil om te verkopen er iets te dik bovenop. Wellicht dat ik de verkeerde verkoper trof, die uiteraard naar eigen zeggen ook op een groter frame reed en al vele toertochten met een Sora-fiets had volbracht. Ik betwijfel of hij überhaupt ooit op een racefiets heeft gezeten...

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 16 jun 2011 10:30

klaasjenl schreef:Precies, dat was hier ook het geval. Helemaal lachwekkend werd het toen de verkoper mij vertelde dat Shimano Sora zelfs voordelen had ten opzichte van Shimano 105 en hoger, doordat je bij Sora op de shifter kunt zien in welke versnelling je rijdt... Beetje jammer.
LOL!

Misschien wel een aardige voor een nieuw topic: waar heb je de slechte adviezen gekregen. Met zoveel mogelijk details! Ik heb ook een keer een verkopen gezien die met zijn volle gewicht op een fiets ging hangen die met zijn achterwiel aan 1 kant in zo´n gammel rekje hing. Misschien ben ik te kritisch, maar dan haak ik ook gelijk af.

Anyway Dennis, ben benieuwd welke fiets je koopt en hoe die bevalt!

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 16 jun 2011 18:52

klaasjenl,, ik ben al bij Slangenbeek fietsen geweest, en ben ook van plan daar heen te gaan.

Zij kwamen mij betrouwbaar over, en het goede bericht van jou heb ik al van meerdere mensen gehoord. Ze blijken ook goede service te bieden zodra je je fiets hebt.

En dat van die wielen. Ik denk dat ik het er eerst maar mee moet doen. Andere wielen zijn altijd nog een keer te doen, als de fiets verder goed bevalt.

steveman
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:36

steveman 16 jun 2011 20:00

hallo,

met een bulls fiets kan je al voor een degelijke prijs en goede fiets hebben
de bulls harrier die is uitgerust met een volledige shimano 105 groep, dit is een zeer degelijke groep om mee te beginnen
de fiets kost 899 euro dus je hebt dan wel nog een honderd euro over voor schoenen, kledij en dergelijke.

in ieder geval succes

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 16 jun 2011 23:25

Dat is inderdaad ook een mooi fietsje. Zelfde afgemonteerd met 105, zelfde wielen, alleen een alu voorvork i.p.v. carbon. Ik vraag mijzelf echter af of ik daar erg veel verschil in ga merken, en zoals je al zei is die €100,- goed op een andere manier te besteden.

Er zit een dealer op nog geen km. van mijn huis, dus zal daar morgen eens gaan kijken.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 jun 2011 00:05

2.02 m? Net een paar cm langer dan ik.....en ook zwaarder (ik weeg 88 kg ;) )
Ik rijd op een Cube Peloton met Fulcrum 7 wielen, fijne fiets (64 cm frame als ik het goed heb). in 2008 gekocht voor 999 euro.

Maar zoals eerder al gezegd is, kleding, schoenen etc kosten ook best wat, dus houd je budget goed in de gaten.

Nog iets over het fietsplan (ik maak daar ook gebruik van). Kleding e.d. vallen niet onder assesoires, maar goed, of dat door de bealstingdienst opgemerkt wordt is natuurlijk een tweede. Verder kun je ook tweedehands spullen aanschaffen via het fietsplan, dus in die markt kun je wellicht ook nog even kijken. Succes!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 17 jun 2011 07:22

steveman schreef:hallo,

met een bulls fiets kan je al voor een degelijke prijs en goede fiets hebben
de bulls harrier die is uitgerust met een volledige shimano 105 groep, dit is een zeer degelijke groep om mee te beginnen
de fiets kost 899 euro dus je hebt dan wel nog een honderd euro over voor schoenen, kledij en dergelijke.

in ieder geval succes
Een Bull Harrier is inderdaad ook een leuke fiets in dezelfde prijsklasse, maar de afwerking van het frame is toch minder dan bij de Sensa Romagna. Bovendien rijdt een carbon voorvork ook wat comfortabeler. Als je de Sensa voor dezelfde prijs kunt krijgen zou dat dus mijn voorkeur genieten, al zul je op beide fietsen prima flink wat kilometers kunnen maken.

DennisB
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2011 15:34
Locatie: Hengelo (OV)

DennisB 17 jun 2011 17:15

Heb naar een Bulls Harrier gekeken. Mooie fiets, alleen was er bij die FM niet heel veel te regelen.

Ben uiteindelijk weer bij de Sensa Romagna uitgekomen, en deze FM was erg meegaand. Heb de fiets na was onderhandelen voor €875,- en deze FM doet niet moeilijk over het meetellen van de verzekering in het te besteden bedrag (het is en blijft valsheid in geschrifte, maar ja..).

Ik heb nu de Sensa besteld, en denk dat ik hier wel een goede deal mee heb gedaan. Mooi fietsje en 105 afgemonteerd. Ik ben blij, en kan niet wachten tot ie er is.

Plaats reactie