Ik rijd momenteel met een Ridley 2dehands koersfiets zoveel mogelijk naar werk (25 km enkel). Nu zou ik graag voor de regen dagen of de dagen dat het kouder en sneller donker wordt een 2 de fiets bijkopen die iets stabieler rijdt, en waar ik ook bagagerek, spatborden en verlichting op zou laten monteren.
Ik denk momenteel aan 3 fietsen waar ik heel moeilijk tussen kan kiezen:
1) Ridley Tempo Cross
http://www.ridley-bikes.com/pd/fr/nl-be ... ross%20men" onclick="window.open(this.href);return false;
prijs: normaal 799 eur, nu actie lokale FB: 719 eur
2) Cannondale Quick CX 700
http://www.asadventure.com/index.cfm/fu ... 7113C00021" onclick="window.open(this.href);return false;
prijs : 999 eur (10% bij lokale FB => 900 eur)
3) Trek 7.5 FX
prijs: 879 eur
Hebben jullie advies hierover?
extra woonwerk fiets
Je wilt er dus zelf spatborden ed op monteren.
Er zijn van deze fietsen die al helemaal voorzien zijn van spatborden en verlichting, ik denk dat je dan goedkoper uit bent.
Misschien is het ook makelijk om een versnellingsnaaf te nemen, dit scheelt een boel onderhoud, en je gaat vast niet racen naar je werk.
bijvoorbeeld
http://www.stevensbikes.de/2011/index.p ... ent#inhalt" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan met optiepakketje
Er zijn van deze fietsen die al helemaal voorzien zijn van spatborden en verlichting, ik denk dat je dan goedkoper uit bent.
Misschien is het ook makelijk om een versnellingsnaaf te nemen, dit scheelt een boel onderhoud, en je gaat vast niet racen naar je werk.
bijvoorbeeld
http://www.stevensbikes.de/2011/index.p ... ent#inhalt" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan met optiepakketje
In principe: +1, maar vergis je niet: die ketting moet vaak gespannen en de vraag is hoe gebeurt dat bij deze fiets?marcel80 schreef:Je wilt er dus zelf spatborden ed op monteren.
Er zijn van deze fietsen die al helemaal voorzien zijn van spatborden en verlichting, ik denk dat je dan goedkoper uit bent.
Misschien is het ook makelijk om een versnellingsnaaf te nemen, dit scheelt een boel onderhoud, en je gaat vast niet racen naar je werk.
bijvoorbeeld
http://www.stevensbikes.de/2011/index.p ... ent#inhalt" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan met optiepakketje
Als het spannen van de ketting erg moeilijk gaat bij deze fiets is er vast wel een manier om een losse kettingspanner te monteren.
En het budget laat zelfs een Alfine 11 naaf toe als ik het zo bekijk dus dat zou nog een betere oplossing zijn.
En het budget laat zelfs een Alfine 11 naaf toe als ik het zo bekijk dus dat zou nog een betere oplossing zijn.
Horizontale uitvaleindenklimmer schreef: In principe: +1, maar vergis je niet: die ketting moet vaak gespannen en de vraag is hoe gebeurt dat bij deze fiets?
En na de 'initial stretch' valt het best mee hoe vaak je de ketting moet spannen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Voor Alfine zijn er kettingspanners te krijgen maar het geeft wel veel meer weerstand. Het dagelijks onderhoud is minder maar eens in de 2 jaar moet die wel gesmeerd worden als je hem echt soepel wil laten lopen en dat kost 45 Euro. Zelf ben ik er weer een beetje vanaf gestapt, een derailleur blijft toch lekkerder fietsen en uiteindelijk valt het onderhoud ook wel mee, af en toe wat vet op de ketting, na de winter een nieuwe erop (10E) en eens in de 2 jaar een nieuwe cassette (15-25E). Als je geen te dure spullen erop zet, ze online bestelt en alles er zelf op zet dan is het ook een stuk goedkoper!
Tsja, bedankt voor info. Maar het zal toch ene zijn zonder naaf versnelling denk ik.
Niemand echt ervaring met die Cannondale Quick CX 700 (is mijn voorkeur op dit moment)
Ik ga er ook bagagerek en spatborden op laten zetten. Ik twijfel nog om een soort sport ketting kastje erop te laten zetten. (als ik met lange broek ermee wil rijden)
Niemand echt ervaring met die Cannondale Quick CX 700 (is mijn voorkeur op dit moment)
Ik ga er ook bagagerek en spatborden op laten zetten. Ik twijfel nog om een soort sport ketting kastje erop te laten zetten. (als ik met lange broek ermee wil rijden)