Hallo,
Ik ben een vrij fanatieke fietser en ga er dit jaar weer op uit, naar Italie dit keer. Ik wil graag de Gavia en de Mortirolo op fietsen. Ik heb tot nu toe bergen gefietst als de Galibier, Alpe D'huez, Mont Ventoux....enz. Maar vooral de Mortirolo is een stuk steiler.
Nu heb ik verzetten waarvan ik denk dat ik ze te zwaar vind. Ik heb Ultegra 6700 met voor 50-39, en wil eigenlijk graag in plaats van de 39 een 34 hebben. Ik heb op een internetshop al wat gevonden. Maar omdat de omvang van dit kettingblad wat kleiner past het dan allemaal wel?
Kettingblad
NEE,
Heel simpel. Je rijdt nu hoogstwaarschijnlijk met een gewoon dubbel crankstel. Als je een 34 wil steken dan heb je een compact crankstel nodig. Die heeft een kleinere steek. 110 mm ipv 130. Je moet dus geen nieuw kettingblad kopen maar een geheel nieuw crankstel. Verder heb je geen nieuwe spullen nodig.
Heel simpel. Je rijdt nu hoogstwaarschijnlijk met een gewoon dubbel crankstel. Als je een 34 wil steken dan heb je een compact crankstel nodig. Die heeft een kleinere steek. 110 mm ipv 130. Je moet dus geen nieuw kettingblad kopen maar een geheel nieuw crankstel. Verder heb je geen nieuwe spullen nodig.
Live fast; die young. mijn blog