Retro Ronde van Vlaanderen 26 juni 2011
-
- Forum-lid
Ik ben er zondag definitief bij. Even een project de nek omgedraaid. Kwestie van prioriteiten stellen. Ik sta aan de start met mijn rode Legnano. Over het shirt twijfel ik nog (Legnano of oud Italië shirt). Met de nieuwe starttijd ben ik alleen niet zo blij. 13.00uur was nu eens helemaal in mijn straatje. Twee uur eerder opstaan zet toch wel een serieuze hypotheek op mijn kansen voor de overwinning.
Positief is dat ze het parcours van vorig jaar hebben gehandhaafd met de Oude Kwaremont en zonder de Koppenberg. Past beter bij het karakter van deze rit. En wat het weer betreft. Het is in ieder geval wel prettig als het droog is. Die oude truien zijn niet zo geschikt om mee in de regen te rijden. Maar laat het alsjeblieft niet zo warm worden als vorig jaar. Dat was misschien wel de zwaarste rit die ik dat jaar heb gereden. In dat geval steek ik af richting de bierfeesten.
Positief is dat ze het parcours van vorig jaar hebben gehandhaafd met de Oude Kwaremont en zonder de Koppenberg. Past beter bij het karakter van deze rit. En wat het weer betreft. Het is in ieder geval wel prettig als het droog is. Die oude truien zijn niet zo geschikt om mee in de regen te rijden. Maar laat het alsjeblieft niet zo warm worden als vorig jaar. Dat was misschien wel de zwaarste rit die ik dat jaar heb gereden. In dat geval steek ik af richting de bierfeesten.
-
- Forum-lid
Mooi!bottecchia schreef:Ik ben er zondag definitief bij.
Heel mooi!bottecchia schreef:...steek ik af richting de bierfeesten.
Huppetee.. alweer een graadje erbij! 24 graden lijkt mij warm genoeg http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldw ... aarde.html" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn outfit en fiets staat al enige tijd vast, hoewel ik nu ook over een IJsboerke-Warncke trui uit 1980 beschik ga ik toch in Capri Sonne 1981 tenue van start zondag. Het zal mijn eerste kennismaking worden met de Retro Ronde en hopenlijk niet mijn laatste.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
Schijnbaar moet er nu een "c" voor de rvv.be komen, rare jongens die Belgen. Voorinschrijven tot middernacht:chieleke schreef:links hier boven werken niet, iemand een werkende link?
http://www.crvv.be/nl/crvv/activiteiten/retroronde/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.crvv.be/nl/crvv/activiteiten ... hrijvingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Godsamme, ik wil dat ook maar kan dat nog niet...
-
- Forum-lid
Het kan wel: http://link.marktplaats.nl/459461475" onclick="window.open(this.href);return false;farelli schreef:Godsamme, ik wil dat ook maar kan dat nog niet...
-
- Forum-lid
Precies. Tijd zat om wat in elkaar te steken. Ik ben ooit op de ochtend van de rit met twee half werkende fietsen bij Serge op de stoep gaan staan. Kwartiertje later had ik een werkende retro fiets. En maak je vooral geen zorgen over de juiste pion of dat alles vlekkeloos werkt. Het is een ritje voor de lol en gezelligheid. In het ergste geval moet je ergens een stukje te voet (goed voor de foto's) -->
.....Bovendien stikt het op zo'n evenement van de materiaalfreaks dus je bent zo geholpen als je met een probleem zit. Vorig jaar dacht ik na die wandeltocht van hierboven eindelijk plaats te kunnen nemen op het terras maar toen werd m'n fiets helaas ook weer herstelt.
Nu ik er over nadenk moet ik voor het weekend ook nog even wat doen. M'n Legnano frame staat al sinds L'Eroica in de berging (met origineel Toscaans gruis). Maar de wielen zitten in m'n kroegfiets en die staat op het moment weer ergens anders.
.....Bovendien stikt het op zo'n evenement van de materiaalfreaks dus je bent zo geholpen als je met een probleem zit. Vorig jaar dacht ik na die wandeltocht van hierboven eindelijk plaats te kunnen nemen op het terras maar toen werd m'n fiets helaas ook weer herstelt.
Nu ik er over nadenk moet ik voor het weekend ook nog even wat doen. M'n Legnano frame staat al sinds L'Eroica in de berging (met origineel Toscaans gruis). Maar de wielen zitten in m'n kroegfiets en die staat op het moment weer ergens anders.
bianchisl3 schreef:Het kan welfarelli schreef:Godsamme, ik wil dat ook maar kan dat nog niet...
Inmiddels voorzien van een wit Rolls zadel, wit stuurlint op een 3TTT stuurtje met bijbehorende pen, Campa-zadelpen en 2 Campa-wielen. Witte Look PP337 pedalen liggen klaar.
Dat is het probleem niet.
Ik durf het op dit moment fysiek nog niet aan. Ben redelijk recent geopereerd en haal met moeite 25km/u gedurende een ritje van een uur. En selectief mbt het parcours, zo egaal mogelijk.
Zodoende.
-
- Forum-lid
Sfeerproeven en de hele middag over de 40km doen kan ook.
Je komt drie bevoorradingen tegen. Gelukkig hebben ze er nog twee extra achter de hand gehouden voor de 70km want anders zou zo'n afstand echt te gek worden.
Maar volgend jaar is 'ie ook weer dus als het nu gewoon niet gaat heb je alvast iets om naar uit te kijken!
Je komt drie bevoorradingen tegen. Gelukkig hebben ze er nog twee extra achter de hand gehouden voor de 70km want anders zou zo'n afstand echt te gek worden.
Maar volgend jaar is 'ie ook weer dus als het nu gewoon niet gaat heb je alvast iets om naar uit te kijken!
-
- Forum-lid
Had al zo'n idee dat het niet aan de fiets lag. Jammer, het is een super evenement. Maar zoals Ingmar al schreef dan heb voor volgend jaar iets om naar uit te kijken.farelli schreef:bianchisl3 schreef:Het kan welfarelli schreef:Godsamme, ik wil dat ook maar kan dat nog niet...
Inmiddels voorzien van een wit Rolls zadel, wit stuurlint op een 3TTT stuurtje met bijbehorende pen, Campa-zadelpen en 2 Campa-wielen. Witte Look PP337 pedalen liggen klaar.
Dat is het probleem niet.
Ik durf het op dit moment fysiek nog niet aan. Ben redelijk recent geopereerd en haal met moeite 25km/u gedurende een ritje van een uur. En selectief mbt het parcours, zo egaal mogelijk.
Zodoende.