CO2 pompen
-
- Forum-lid
Heeft iemand van jullie ervaring met een CO2-pomp? Ze lijken me handig maar misschien valt het tegen.
-
- Forum-lid HC
Probeer de zoekfunctie van het forum eens.
What makes the boat go faster?
SKS ook goed, ik heb wel altijd een extra patroon bij me, ik heb er namelijk wel eens eentje verknald:-P
-
- Forum-lid
Gebruik zelf dit CO2 pompje: http://www.coach4sport.nl/cordo-pomp-co ... -2100.html" onclick="window.open(this.href);return false; met deze patronen: http://cgi.ebay.de/20x16g-CO2-Kapseln-G ... 2eb4fc87fd" onclick="window.open(this.href);return false;. Werkt super, en is me die paar cent die ik extra kwijt ben bij een lekke band meer dan waard. Lach nu altijd als fietsmaatjes ellendig lang staan pompen en dan nog maar een paar bar in hun band hebben (nadat ze mijn aanbod om mijn co2 pomp te gebruiken hebben afgeslagen onder het mom van werkt toch niet, veelste duur etc).
Ik heb deze op mijn fiets zitten. De Bontrager air rush road.
Gemonteerd onder de bidonhouder.
Te gebruiken met patronen met een goed regelbaar kraantje of gewoon met de pomp, handig om eerst de band een beetje op te pompen alvorens op de velg te leggen, en daarna met de patroon op druk zetten.
Gemonteerd onder de bidonhouder.
Te gebruiken met patronen met een goed regelbaar kraantje of gewoon met de pomp, handig om eerst de band een beetje op te pompen alvorens op de velg te leggen, en daarna met de patroon op druk zetten.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Ik heb wel ervaring met die dingen. Tot vorig jaar reed ik met mijn broer met een wat ouder model voor patronen zonder schroefdraad, een Topeak geloof ik. Het ding was lastig: Je moest erg snel draaien, omdat er anders teveel CO2 uit het patroon liep bij het opschroeven. En hij was niet te reguleren. Er opzetten, BAM, 8 bar. Nu heb ik een model van Xtreme, voor patronen met schroefdraad. Hier schroef je je patronen er heel rustig op, zonder dat er iets uitloopt (ik vermoed dat dat aan het schroefdraad van de patroon ligt). En voor het oppompen heb je geen schuifknopje zoals de Topeak, maar een draaiknop (die je dus ook niet per ongeluk open kan zetten). En een verder voordeel: je kunt de pomp op het ventiel schroeven.
Kortom: handig zat; de boel past in een zadeltasje; wel goed kijken naar het praktische gebruik van het ding, de ergonomie. NB: een klein pompje van 16 a 20 centimeter, neem je ook makkelijk mee. Zolang duurt het nu ook weer niet voordat je met zo'n ding je band oppompt. Handig, niet noodzakelijk.
Kortom: handig zat; de boel past in een zadeltasje; wel goed kijken naar het praktische gebruik van het ding, de ergonomie. NB: een klein pompje van 16 a 20 centimeter, neem je ook makkelijk mee. Zolang duurt het nu ook weer niet voordat je met zo'n ding je band oppompt. Handig, niet noodzakelijk.
-
- Forum-lid
Je moet hem gewoon aanduwen. Nadeel is dat je dus niet echt kunt doseren. Maar dan heb je ook niet het probleem dat je binnenwerk van het ventiel ermee uitdraait.roos1 schreef:Schroef je die cordo op je ventiel? Of moet je hem gewoon aanduwen?
Ik vind dat doseren en opschroeven echt heerlijk. Vroeger wilde je nog wel eens in een onhandigheid een complete patroon de lucht in sturen. En dan heb je er nog maar eentje (als je er twee meeneemt). Ik werd er altijd bloednerveus van.
-
- Forum-lid
Superbedankt voor de info