Alles over vakanties op én met de fiets

mountainbiken in marokko

marocbiker
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 21:56

marocbiker 24 jun 2011 21:47

Ben jij al eens georganiseerd of individueel gaan mountainbiken in Marokko? En hoe is dat bevallen?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jun 2011 22:30

Ja, Ik.

Ik heb in 2005 in mountainbike vakantie gedaan in Marokko via Cycletours. Mijn ervaringen op een rijtje:
Overdag aangenaam warm; 's nachts heel koud. soms zelfs onder nul. Ik was er in december.
Makkelijke dagafstanden. Zo'n 40-50 km per dag.
HEEL ERG MOOI LANDSCHAP!!!!!!
De Markokkaanse keuken is erg goed, alleen wij hadden niet zo'n goede kok.
6 berbers als gids die alles voor ons deden. Afwassen, koken tent opzetten en afbreken.
zeer primitieve sanitaire omstandigheden
drank (bier, wijn) krijgen is gedoe in een moslim land
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 25 jun 2011 12:01

Ervaring met Cycletours (2x) en Vasa Sport (1x). Vasa Sport meer echt mountainbiken dan bij Cycletours het geval was. Ik kan me bij Cycletours een lang gedeelte vals plat asfalt op een hoogvlakte met electriciteitsmasten herinneren. Maar... Vasa Sport heeft deze reis tijdelijk niet in het aanbod zitten. Marokko is dit jaar verruild voor Turkije.

Eten bij beide reizen te vergelijken. Ik heb het idee dat alle Marokaanse begeleiders dezelfde opleiding hebben genoten ;-) Onderweg een lunchstop met door de Marokkaanse begeleiders klaargemaakte gerechten waar altijd wel pasta of rijstsalade bij zat. Overnachten bij Cycletours inderdaad in de voor je opgezette tenten; bij Vasa Sport ook nog wel eens in een Marokkaanse accommodatie waar de sanitaire omstandigheid overigens vaak net zo primitief waren als tijdens het wildkamperen. Tip: neem een pakje vochtige babydoekjes mee.

Aantal deelnemers kocht wat drank in op Schiphol. In Marakesh is er overigens nog wel eenvoudig aan een biertje of glas wijn te komen.

En ja, het landschap is erg mooi!
Afbeelding
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

marocbiker
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jun 2011 21:56

marocbiker 25 jun 2011 22:41

Spam verwijderd. Doe 't de volgende keer iets minder opvallend.

Plaats reactie