Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

skimons
Forum-lid

skimons 22 jun 2011 14:02

ja, da's dus nog de vraag. maar ik neem aan dat als hij voor een team gaat rijden, dit team ook wel eneco tour rijdt en hem dan wellicht opstelt. zeker als het een "kleiner" team is.

edit: fiets van thomas: 2 X Carrera Veleno met Sram Red Black Edition, Fulcrum zero en Mad Fiber wielen. Leuk pakketje voor een maand.
tnx Kevin

farelli
Forum-lid

farelli 23 jun 2011 23:36

Zojuist sterk bij Knevel & Van den Brink.
Lijkt mentaal klaar voor een 2e kans. Ik ben benieuwd naar de documentaire maandag.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 24 jun 2011 12:55

Ik hoop echt dat Thomas nog een mooie carriere tegemoet gaat van 10 jaar.
What makes the boat go faster?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jun 2011 15:40

liviolivius schreef:Ik hoop echt dat Thomas nog een mooie carriere tegemoet gaat van 10 jaar.

Hopelijk nu 10 jaar ZONDER leugens en bedrog!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

epotheker
Forum-lid

epotheker 24 jun 2011 19:44

Gisteren was hij te gast bij Knevel & vd Brink. Een echt Mea Culpa heb ik niet kunnen ontdekken. Hij blijft toch een vleug van arrogantie houden maar misschien heb je dat ook wel nodig als topsporter......Toch blijft hij voor mij een stijlvolle renner en gun ik hem veel voorspoed.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jun 2011 10:46

http://www.nu.nl/sport/2547624/thomas-d ... ustus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AMSTERDAM - Thomas Dekker maakt op 1 augustus bekend voor welk team hij gaat rijden. Dat zei de van een dopingschorsing terugkerende renner bij de presentatie van zijn boek Schoon genoeg. Op 6 juli maakt hij zijn rentree in een kermiskoers in het Belgische Sint Niklaas.

Dekker mag vanaf 1 juli weer rijden en zal dat aanvankelijk doen in het shirt van materiaalsponsor Math Salden.

De verwachting is dat hij daarna gaat koersen voor de opleidingsploeg van Garmin, het Chipotle Development Team.

Jonathan Vaughters zwaait bij die ploeg de scepter. De Amerikaan, die een fel anti-dopingbeleid voert, was ook aanwezig bij de presentatie in Amsterdam.

''Ik ben hier om hem te supporteren. Ik sta anti-doping voor, dan moet ik er ook zijn als renners daar veel werk van maken'', zei hij.

Vaughters wilde niet bevestigen dat het plan is dat Dekker voor Chiplote gaat rijden. ''We zijn echt nog niet zo ver. Ik vaar op de uitkomsten van de testen die Adrie van Diemen doet.'' Afgelopen week deed Dekker zijn vijfde test.

Vaughters was overigens niet verrast dat Dekker in 2009 betrapt werd. ''Nee, ik kende zijn bloedwaarden. Ik wist dat het ging komen.''

Geen handtekeningen

De 26-jarige Dekker bevestigde eveneens niet dat hij voor het team van Vaughters gaat rijden. ''Een ploeg is er nog niet'', zei hij. ''We hebben wel gesproken, maar er zijn geen handtekeningen gezet.''

Komende maand rijdt Dekker voor Salden acht koersen, waaronder profwedstrijden op het hoogste niveau. Volgens de renner kan hij weer op profniveau mee.

''Het is fijn om weer te gaan koersen. Dat is het allerbelangrijkste. Ik heb wedstrijdritme nodig. ''Ik weet niet wat de reacties zullen zijn in het peloton. Ik heb mijn schorsing uitgezeten. Dit is een heel mooie dag.''

Dekker werd in 2009 kort voor de start van de Ronde van Frankrijk door de UCI schuldig bevonden aan het gebruik van het prestatieverhogende middel Dynepo en mocht twee jaar niet rijden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

thrasher
Forum-lid

thrasher 25 jun 2011 18:26

Ik heb net het boek "Schoon genoeg" uitgelezen. Als fietser natuurlijk leuk om te lezen en ik was toch ook nieuwsgierig naar het verhaal en of er in het boek nog veel nieuwe dingen stonden. Ook was ik benieuwd of ik me een me beeld kon vormen over Thomas. Beeld/mening wat ik had was dubbel en ook niet echt goed gestoeld op kennis/ervaringen, ken hem in het echte leven niet en wat ik weet komt dus uit media. Boek leest lekker weg en gaf een goed beeld over hoe hij gegroeid is in het wielrennen. Er staan wat leuke wetenswaardigheden in en ook aan het prive/roddel gedeelte wordt aandacht besteed. Alhoewel hij wel een inkijkje probeert te geven in zijn gedachtengang heb ik niet het idee dat dit helemaal uit de verf komt en diep genoeg gaat. De boetedoening komt aan bod en dat is natuurlijk een van de redenen geweest voor het schrijven van dit boek. Ben benieuwd naar het vervolg van zijn levensverhaal en hoop op een "positief" vervolg.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 27 jun 2011 21:43

Ik zit te kijken naar de docu over TD. Heb om een of andere reden het gevoel al genoeg gezien te hebben. 'Ontluisterend', ... of zoiets denk ik. Hoop dat ie het redt.
... más allá ...

Joost78
Forum-lid

Gebruikersavatar Joost78 27 jun 2011 22:03

Na het zien van de documentaire ben ik wel erg benieuwd voor welke ploeg hij gaat rijden. Ik zag namelijk geen renner die tot op het bot gemotiveerd lijkt om opnieuw de top te bereiken. Zo gelaten als hij reageerde op de matige testresultaten...

Ander vraagje: welke helling was dat waar TD op het eind van de docu zigzaggend omhoog ging?

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 27 jun 2011 22:18

Hoeveel watt zou je gedurende de laatste 5 minuten moeten trappen om het uur vol te trappen? Als ik het een beetje begreep dan moest TD toch minimaal het uur vol kunnen maken om weer wat mee te tellen. Toch erg benieuwd hoe hard hij weer zal kunnen fietsen. Als je de beelden zo ziet, dan denk ik overigens niet dat je echt medelijden moet hebben, de portemonnee zit nog goed gevuld ;)
Gazelle Team TVM \'99

korrel
Forum-lid

korrel 27 jun 2011 22:24

Hij zal ongetwijfeld een getalenteerde renner zijn, maar na het zien van de docu heb ik niet het vertrouwen dat het ooit zal goed komen met hem.
Een type zondagskind dat bij de junioren op talent alles heeft gewonnen, maar nu komt het aan op wilskracht en doozettingsvermogen. En dat is niet z'n sterkste punt zeg maar

De arogante die hij uitstraalt maakt hem geen sympathiek perssoon. Bedoel chipolili heeft dat ook, maar daar accepteer je het wel van. Waarschijnlijk omdat tie alles gewonnen heeft wat er te winnen viel. Misschien is dat z'n houding op TV en is hij kneiter gezellig in kroeg en kan je verschrikkelijk met hem lachen,maar dat haalde ik niet uit deze docu.

Je krijgt eerder medelijden met hem...

Joost78
Forum-lid

Gebruikersavatar Joost78 27 jun 2011 22:33

korrel schreef:Hij zal ongetwijfeld een getalenteerde renner zijn, maar na het zien van de docu heb ik niet het vertrouwen dat het ooit zal goed komen met hem.
Een type zondagskind dat bij de junioren op talent alles heeft gewonnen, maar nu komt het aan op wilskracht en doozettingsvermogen. En dat is niet z'n sterkste punt zeg maar
Precies het beeld dat ik ook kreeg... Hard fietsen gaat nu niet meer vanzelf en hij zal dat moeten accepteren en leren om af te zien. Misschien dat er dan een kans is dat hij terug komt aan de top.

Plaats reactie