Ik ben weer thuis na een erg natte editie. De startplaats was perfect voor deze hoeveelheid fietsers: veel parkeergelegenheid, voorzieningen onderweg waren goed: overal fruit (appels, bananen) en koek, krentenbollen of repen en dankzij Aquarius ook sportdrank onderweg. Mobiele toiletten, watertapinstallaties, super! De helmstickers waren geen succes: onderweg kwam je heel veel losgeregende exemplaren op de weg tegen.
Vanmorgen om 6.15 uur gestart. Ik was van plan de paarse editie van 260 km. te doen, maar gezien de voorspellingen en de lucht vanmorgen toch maar besloten me te beperken tot de rode lus. Ook Erik Dekker stapte op en kwamen we onderweg op de route nog tegen. Een aantal voor mij onbekende klimmetjes gedaan, zoals de Stoepert, Us Marie bij Bemelen. Mooi was ook dat er bij de beklimmingen een bordje stond met de details van de klim.
Na de Camerig direct de klim naar het Drielandenpunt meegepakt, ook al was dat niet de bedoeling. Daarna de routeaansluiting gemist en per abuis nog een stuk van de blauwe lus meegepakt. Hierdoor kwam ik op 195 km. uit...
Thuisgekomen bleek mijn achterband lek, er zaten twee steentjes in.
Ik had medelijden met de mountainbikers vandaag: binnen de kortste keren zagen ze eruit als een beest. Ik dacht dat ik al goed zwart was, maar dat was niets vergeleken met deze dappere fietsers. Ben benieuwd hoe het race-niek is vergaan!
EDIT: Foto geplaatst