Vragen over aankoop Trekfiets
Ik ben een beginnende toerrijder die ongeveer 2 keer per week 40-60 km.fietst. Gemid.snelheid tussen de 24,5 en 26,5. Heb nu een 25 jaar oude peugeot met 10 versnellingen.Maar wil een Trekfiets kopen.Wat raden jullie mij aan ? Wil wel toertochten gaan rijden en wellicht volgend jaar de Alpe D'HuZes.
Budget tot 800 Eur. Of misschien een tweedehands ? Hoeveel harder zal ik rijden op een nieuwe Trek i.p.v. mijn oude Peugeot ?
Budget tot 800 Eur. Of misschien een tweedehands ? Hoeveel harder zal ik rijden op een nieuwe Trek i.p.v. mijn oude Peugeot ?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
899 valt niet echt in je <800 budget.... Verder zijn Treks volgens mij wel prima (maar wat weet ik daar nu van). Als je toch niet van plan bent heel hard te gaan fietsen (binnenkort), kun je ook voor een 'budget' gaan als een Sensa ofzo. Die heb je al helemaal tiagra (dat adviseer ik dan weer wel, ik wordt gek van dat sora schakel klitje) afgemonteerd voor 600-700 met een carbon voorvork (ook erg fijn).
Tweedehands kun je mooie dingen vinden, maar dan moet je wel een beetje verstand van fietsen / techniek hebben. Zelf heb ik ook pas een tweedehandsje gekocht en had hier wel wat aan.
Geen idee hoe groot je bent, maar als je een beetje op marktplaats kijkt vind je dit (58-60 cm), of dit (56 cm) of dit (63 cm). Lijken zo op het eerste gezicht best aardig.
Succes!
Tweedehands kun je mooie dingen vinden, maar dan moet je wel een beetje verstand van fietsen / techniek hebben. Zelf heb ik ook pas een tweedehandsje gekocht en had hier wel wat aan.
Geen idee hoe groot je bent, maar als je een beetje op marktplaats kijkt vind je dit (58-60 cm), of dit (56 cm) of dit (63 cm). Lijken zo op het eerste gezicht best aardig.
Succes!
pijn is zwakte die het lichaam verlaat
Is op zich geen slechte prijs voor een fietsje met 105 (is het de nieuwste versie of de 2010 met de waslijnen?)
2.1 is geen volledig 105, wel veel Bontrager onderdelen er op.
Blijft de vraag; vanwaar die fixatie op Trek ??
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Bedankt allemaal ! Ga die link zeker even doorspitten.Trek vind ik mooie fietsen en tja...dat houd je dat beetje vast...waarom weet ik niet.Die van 899 is een 2010 inderdaad. heb er ook gezien bij Bike center woerden ; http://www.bikecenterwoerden.nl/occasions" onclick="window.open(this.href);return false; voor 399 eur. Wil gewoon lekker fietsen,maar ook mogelijkheden om eens bergje te pakken e.d.
Mijn huidige fiets,een oudje weegt dik 12 kilo.Zou dat veel schelen in speed met een Trek of ander merk ? is Cube ook een goed merk ? Ik ben trouwens 170 cm.Dus heb nu maat 56.
Mijn huidige fiets,een oudje weegt dik 12 kilo.Zou dat veel schelen in speed met een Trek of ander merk ? is Cube ook een goed merk ? Ik ben trouwens 170 cm.Dus heb nu maat 56.
dropje73 schreef:Is op zich geen slechte prijs voor een fietsje met 105 (is het de nieuwste versie of de 2010 met de waslijnen?)
is er een noemenswaardig verschil tussen de 105 uit 2010 en 2011?
wat zijn waslijnen in deze context?
Waslijnen zijn de kabels die vanaf de shifters naar je frame lopen, bij de 2010 versie zijn die volledig zichtbaar. En bij de 2011 versie lopen die onder je stuurtape door en zie je dus maar een klein stukje t.h.v. je balhoofd.
Carbon from the planet X
Ik denk niet dat iemand je dat nu kan zeggen.saorafael schreef:Maar hoeveel scheelt het nu op je gemid. speed ?
Zal een beetje proef ondervindelijk gaan. Maar verwacht niet ineens van 22 km/h naar 32 km/h te gaan (op vergelijkbaar traject)
Nieuw spul is mooi, maar je zal nog steeds zelf moeten trappen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Carbon from the planet X