ik heb nu ongeveer een jaartje mijn nieuwe fiets, vorig jaar ben ik na een periode van inkeer in januari gestopt met roken, dit is mij zeer goed bevallen en toen ik wat meer aan mijn conditie wilde gaan doen heb ik in mei 2010 een trek 1.5 gekocht..
deze heb ik vorig jaar goed gebruikt, en er ook veel plezier aangehad, maar het moet altijd beter kunnen... Aangezien de vakantie nog betaald moet worden maar ik wel wat aan mijn fiets wil doen zit ik te denken aan een upgrade...
ik wil eigenlijks de wielen of het zadel vervangen... Het zadel omdat ik toch wel redelijk pijnlijke kont krijg tijdens lange ritten, en de wielen omdat ik overal altijd lees dat dat een goeie upgrade is van de fiets en dit ervoor zorgt dat je vaak net wat soepeler/relaxter kunt fietsen waardoor je snel wat meer kilometertjes wegtrapt.
standaard zit er op een trek altijd van het eigen materiaal gemonteerd (bontrager) dus deze vervangen zal vast wel ergens winst geven..
wat is nu wijsheid? ik kan natuurlijk beide doen, maar qua kostenplaatje is dat nu even niet haalbaar...
wielen zat ik bijvoorbeeld aan de fulcrum 7 te denken, deze zitten gemiddeld op 150 euro ex banden... zadel heb ik nog niet in verdiept, maar denk dat veel zadels wel comfortabeler zullen zijn als de standaard gemonteerde bontrager, of vergis ik mij daar in en zijn de meeste zadels allemaal erg hard?
waar ga ik de meeste plezier van beleven?
wat is nu wijsheid om eerst te vervangen?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Persoonlijk zou ik eerst / gelijk het zadel vervangen, als je van je kont last hebt gaat het langer zitten je vanzelf tegenstaan! Wielen kun je ook in de winter vervangen, zadel moet je misschien een keer uitproberen om te zien of het bevalt en dat is lastig als je niet fietst.
groet,
Dick
groet,
Dick
Ik zou ook eerst het zadel vervangen, dat levert op dit moment het goedkoopst de meeste winst op.
Te meer ook omdat ik me afvraag of je er wel zo erg veel op vooruit gaat door de Fulcrum 7 er onder te zetten.
Te meer ook omdat ik me afvraag of je er wel zo erg veel op vooruit gaat door de Fulcrum 7 er onder te zetten.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Ook ik zou het zadel als eerste vervangen, dit gaat je de grootste winst opleveren. Comfortabel rijden is het allerbelangrijkste.
Pijn tijdens lange ritten hoeft natuurlijk niet alleen aan het zadel te liggen. afstelling kan misschien beter, of de fietsbroek kan beter.
Deed al 3 jaar met een fietsbroek, een nieuwe scheelt dan enorm daarnaast m'n zadel 0.5cm hoger. Nu heb ik altijd wel wat last van de rug gehad maar dit jaar tijdens de 11steden geen extra last gehad.
Pijn tijdens lange ritten hoeft natuurlijk niet alleen aan het zadel te liggen. afstelling kan misschien beter, of de fietsbroek kan beter.
Deed al 3 jaar met een fietsbroek, een nieuwe scheelt dan enorm daarnaast m'n zadel 0.5cm hoger. Nu heb ik altijd wel wat last van de rug gehad maar dit jaar tijdens de 11steden geen extra last gehad.
Ik zou ook het zadel doen, want het vervangen van de wielen voor Fulcrum 7 hoeft niet per definitie een verbetering te zijn.
Fulcrum 7 is tevens een instap set, je huidige Bontrager wielen zullen niet veel beter of slechter zijn. Het grootste verschil zal dan in de hoogte velg kunnen zitten, hoge velgen geven alle onevenheden harder door lage velgen dempen de onevenheden nog door dat zij wat minder star zijn. Dus dan zal je de velg hoogte van beide sets moeten vergelijken.
Fulcrum 7 is tevens een instap set, je huidige Bontrager wielen zullen niet veel beter of slechter zijn. Het grootste verschil zal dan in de hoogte velg kunnen zitten, hoge velgen geven alle onevenheden harder door lage velgen dempen de onevenheden nog door dat zij wat minder star zijn. Dus dan zal je de velg hoogte van beide sets moeten vergelijken.
enjoy the ride
Zou ook voor het zadel gaan, maar hier: http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
heb je de Fulcrum R5 voor 159 euro en wat verzendkosten. Tenminste als je shimano hebt.
heb je de Fulcrum R5 voor 159 euro en wat verzendkosten. Tenminste als je shimano hebt.
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.