Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
rogerc
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:19
Locatie: Vaals

Gebruikersavatar rogerc 28 jun 2011 18:08

Mooie fiets Willem, zou ipv die remmen andere bandjes erop zetten.
Ik heb gelijk maar het zekere voor het onzekere genomen en er Conti GP 4000s opgezet.
Voorkomt waarschijnlijk een hoop ergernis onderweg.
zie hier: [url http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=39994" onclick="window.open(this.href);return false;[/url]
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 28 jun 2011 18:09

Hou Roger,
Ik ben ervan op de hoogte en het eerste wat ik wilde veranderen waren de banden! Dit worden nu Continental GP4000S'jes! Voor de rest komt er een mooie Cateye Strada RD300 wireless op, bidonhouders van Lezyne, een mooi zadeltasje van Toppeak en uiteraard en misschien wel handig :p pedalen van Shimano eronder!
Kan niet wachten:)
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Gebruikersavatar
rogerc
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:19
Locatie: Vaals

Gebruikersavatar rogerc 28 jun 2011 18:25

Ok veel plezier ermee, misschien kom ik je wel eens tegen in het zuid limburgse land. ;)
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 29 jun 2011 10:43

Hier wel een goede ervaring met de banden. Rij er nu al zo'n 2000 km mee rond en ben er zeker niet zuinig op! Regelmatig slecht asfalt of onverharde wegen. Nog geen enkele lekke band.

Ze zullen vast niet de beste eigenschappen hebben, maar rij er nu gewoon mee door tot ze "op" zijn.

Over de remmen ben ik ondertussen wat minder tevreden. Het is m'n eerste echte racefiets dus had weinig te vergelijken; maar reed pas geleden op een andere fiets en die remde toch echt een stuk beter. Vooral als ik m'm handen op het stuur heb en m'n vingers dus redelijk van boven aan de hendels remt het niet stevig genoeg. Wil deze dus binnenkort gaan vervangen. Is dat zelf te doen, voor iemand met anderhalve linkerhand?

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 29 jun 2011 13:42

@Sjas Patat

Ik zit nu toch wel erg sterk te twijfelen over die remmen na al die verhalen hier....
Jij zegt dat je ze via Salden hebt maar ik kan ze nergens via de Salden website vinden:? Zou je misschien een linkje kunnen plaatsen hier zodat ik even kan kijken? Daarnaast is het wel de bedoeling dat ik ze zelf verwissel, dit is neem ik aan wel goed te doen niet waar?
Willem
Nog 2 nachtjes:)
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 29 jun 2011 13:46

Ik denk dat hij deze bedoelt :)

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3006" onclick="window.open(this.href);return false;

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 29 jun 2011 13:55

Iemand enig idee of er verschil is tussen de 105 5600 remhoeven en de 105 5700 remhoeven??
@MooMoo
Bedankt voor de link!
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 29 jun 2011 15:02

willem... schreef:Iemand enig idee of er verschil is tussen de 105 5600 remhoeven en de 105 5700 remhoeven??
@MooMoo
Bedankt voor de link!
Ik vond dit op de website cyclingnews:
Brakes

Shimano says the 105 brake callipers have been reshaped in line with the rest of the group, but in use they’re essentially the same as the previous versions. The quality isn’t as high as we were expecting, but they work well, and are nice and progressive – making it easy to control your braking.

They do use a new brake pad compound though, which in some cases worked brilliantly. But there were moments in the wet when it felt as though they had good initial bite, then slowly lost some of it, then regained it. However, this happened during our full-on stopping tests, so isn’t something you would encounter on a daily basis.

Weight: 376g (pair)
Ik ga denk ik voor de Ultegra remmen. Deze zijn niet heel veel duurder (89 euro) en dan heb je wel de nieuwste serie.

Gebruikersavatar
rogerc
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:19
Locatie: Vaals

Gebruikersavatar rogerc 29 jun 2011 15:23

Hier krijg je de 2011 105 remmen voor 59,95 en 4,95 euro verzendkosten.
Kun je ook nog kiezen tussen zwart of zilver.
http://www.bike-components.de/products/ ... 2011-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.

Gebruikersavatar
Sjas Patat
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2011 22:03
Locatie: Omg. Heerlen

Gebruikersavatar Sjas Patat 29 jun 2011 20:09

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3006

Deze zijn het in het zwart.. en het erop zetten is niet moeilijk ..als ik het kan :P
Wel gewoon opletten wat je doet.. kwestie van kijken hoe zaten de oude ..zo zet ik de nwe dr op

Maar er is wel een puntje van opletten ..de "stelschroef" die vanaf je kabel komt kon ik niet over zetten..
Dus ik heb de "oude" erop laten zitten paste perfect op elkaar.

Succes !!

Chris
willem... schreef:@Sjas Patat

Ik zit nu toch wel erg sterk te twijfelen over die remmen na al die verhalen hier....
Jij zegt dat je ze via Salden hebt maar ik kan ze nergens via de Salden website vinden:? Zou je misschien een linkje kunnen plaatsen hier zodat ik even kan kijken? Daarnaast is het wel de bedoeling dat ik ze zelf verwissel, dit is neem ik aan wel goed te doen niet waar?
Willem
Nog 2 nachtjes:)
TCR 1 '11 - Trek 4500 disc '11

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 29 jun 2011 23:35

Hmm ik twijfel nog sterk, denk dat ik toch maar is rustig ga genieten van de fiets en na de zomer is ga kijken naar andere remmen..
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 30 jun 2011 18:27

Vraagje:
Zoals jullie misschien wel hebben gezien op de foto van mijn aanstaande fiets (Foto: http://yfrog.com/z/gy9woynj" onclick="window.open(this.href);return false; ), zie je dat er op de onderbuis niet de naam Giant staat in de blauwe kleurstelling. Dit is wel het geval bij de duurste Rabo versie, de TCR Advanced ISP SL Rabobank.

Nu vind ik dit persoonlijk wel mooi staan en wil ik er een speciale sticker voor laten maken in de officiële kleur (beetje marine blauw?) en in het lettertype dat Giant voert. Weet iemand hier toevallig om welke kleur het gaat en welk lettertype het ze gebruiken??
Willem

Hier btw een foto van de TCR Advanced ISP SL Rabo met wel een onderbuis met Giant erop
- http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 010/46136/
Zie de tweede foto;)
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Plaats reactie