Over de wielersport en zijn beoefenaars.

programma’s over wielrennen op TV

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 apr 2011 17:55

Even een pauze? De ronde van het Baskenland is de hele week via internet te volgen. Kijk voor links naar o.m. Rai en British Eurosport op Cyclingfans

Niet aan te bevelen voor de liefhebber van flinke klimpartijen die het nog druk heeft (er is geen meter vlak in deze Ronde en Gesink doet lekker mee).

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 apr 2011 22:05

Niet echt in het goede Topic wellicht maar ik weet zo snel niet waar het anders te plaatsen.

Ik zag even snel de aankondiging en het was iets met fietsen over Internet kopen. Ik zag een kort intervieuw met een Nedelandse FM waarin de geintervieuwde FM iets zei van: 'Dan moeten ze maar niet bij ons kopen'.

Ben benieuwd of het een van bovengenoemde FMs zijn en wat het verdere verhaal is.

Edit: gaat over Interbikes.

'Online fietsenwinkel
Het is de tijd van het jaar waarin iedereen weer op zijn fiets springt. En als je een nieuwe fiets wilt kopen, zou je terecht kunnen bij de webwinkel Internetbikes. RADAR ontving echter tientallen klachten over deze online fietsenwinkel. Houden zij zich deze wel aan de spelregels? Hoe zit het bijvoorbeeld met de wet 'Koop op afstand'? RADAR gaat op bezoek bij de man achter Internetbikes'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 jun 2011 17:14

De hele week documentaires op de (digitale- en internet) zender HollandDoc. Over de tourstart in Rotterdam, Gerrie Kneteman, Tino Tabak, Thomas Dekker, van Moorsel, wielermanager Paul de Baeremaeker en de tour van Rasmussen. Alles wordt de hele week herhaald.

http://www.hollanddoc.nl/live/op-de-pedalen.html

NB: bij mij doet de video het niet in Explorer 9, wel in de rest.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 30 jun 2011 13:38

Kijkt er nog iemand uit naar het nieuwe programma op RTL 7 "Tour Toujours" (of zoiets?)

edit
Tour du jour (tijd 2030)

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 30 jun 2011 13:52

Mr_T schreef:Kijkt er nog iemand uit naar het nieuwe programma op RTL 7 "Tour Toujours" (of zoiets?)

edit
Tour du jour (tijd 2030)
Vanavond is er wel een doku over Andy Schleck hoe die zich heeft voorbereid op de Tour de France. 21.30 Ned 3
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 30 jun 2011 13:57

Ik ben wel benieuwd naar het RTL programma. Ik had wel al gehoord dat het wielrennen onderbroken zal worden door voetbalberichten. Daarom zie ik het bij voorbaat al niet zo zitten. En wat me stoort is dat er in algemene sportprogramma's tegenwoordig alleen maar over doping wordt gepraat. Ik denk dat ze keihard in die valkuil gaan stappen, omdat het publiek die verhalen zogenaamd vraagt. Maar ik hoop dat ik het mis heb.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 30 jun 2011 14:38

marconi schreef:
Mr_T schreef:Kijkt er nog iemand uit naar het nieuwe programma op RTL 7 "Tour Toujours" (of zoiets?)

edit
Tour du jour (tijd 2030)
Vanavond is er wel een doku over Andy Schleck hoe die zich heeft voorbereid op de Tour de France. 21.30 Ned 3
Las het ook net, hier is wat meer info over deze docu: http://www.tvgids.nl/artikel/41618/Fris ... y_Schleck/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 30 jun 2011 17:02

hey leuk, kijken

zorba
Forum-lid

zorba 30 jun 2011 22:37

Dat keek lekker weg, de Schleck tour docu. Even een schril contrast met TD vandeweek...
Do not CROSS the road!

erikatn
Forum-lid

erikatn 30 jun 2011 23:03

Helaas gemist. Hoop dat het morgen om 10.30 (ochtend) op Nederland 2 in de herhaling zit.

Edit: het wordt dan inderdaad herhaalt.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 30 jun 2011 23:14

Ja was inderdaad een leuke docu. De vergelijking met de docu van TD schoot ook door mijn hoofd. Maar er is natuurlijk wel een groot verschil.

Een wielrenner die volop in training en voorbereiding is op zijn wedstrijden (alleen of met zijn ploeg) of een die aan het (proberen) is terug te komen en nog geen ploeg heeft. Daarnaast was de docu over TD meer gericht op de mens achter de wielrenner en ging het vanavond toch meer over het sportleven van AS zelf. Met zijdelings wat persoonlijke zaken.

frank8610
Forum-lid

frank8610 30 jun 2011 23:26

Van wat je uit beide documentaires kan halen, vind ik dat Andy veel beter in zijn wereld staat dan Thomas Dekker. Wat me opviel is hoe nuchter en simpel Andy Schleck eigenlijk is, en hoe graag hij ook voor zijn sport wil leven. Terwijl Thomas Dekker zo iets over zich heen had van: boh boh, pffffff het moet maar, als hij de motivatie uberhaupt al kon vinden om uit z'n drollenvanger te komen.

Als ik de kans kreeg om twee jaar financieel onafhankelijk (tenminste die indruk kreeg ik) volledig voor het fietsen te kunnen leven met als doel een profcontract in de wacht te slepen, dan zou ik trainen dat de vonken er vanaf vlogen, maar helaas gaat is dat of niet in beeld gebracht of de kans is naar de verkeerde persoon gegaan.

Plaats reactie