Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat te denken van Sensa?

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 27 jun 2011 18:35

als ik de kwaliteit van een B-merk als Sensa vergelijk met een A-merk, dan kunnen ze wel uit dezelfde fabriek komen, wat ik overigens sterk betwijfel, dan zie je al snel opvallende verschillen. Zelfs een leek zal dat beamen. Ik ben een ervaringsdeskundige op het gebied van Sensa en A-merken dus de informatie komt bij mij uit de eerste hand. Ook de negatieve verhalen over de treurige manier waarop Sensa met garantie omgaat is niet via via tot mij gekomen, maar mijzelf en mensen die ik ken overkomen. Het ligt nooit aan hun merk maar altijd aan gemonteerde onderdelen of aan de eigenaar. Afschuiven van verantwoordelijkheid heet dat.
Voor mij geen Sensa meer.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 27 jun 2011 19:15

Dezelfde negatieve ervaringen hoor je ook van andere merken. Ik ben zelf erg tevreden over mijn Sensa en vrienden van mij ook. Daarbij vermoed ik dat je met een Sensa van 1000 euro een beter frame in huis haalt dan een 'echt merk' van 1000 euro, met dezelfde afmontage, aangezien je bij andere fabrikanten toch ook nog voor de naam betaalt, maar goed, dat is een aanname die ik niet hard kan maken. Daarbij is er echt geen verschil tussen de afmontage bij een Sensa fiets en bij een fiets van een 'echt merkt'. In beide gevallen komen de groepen gewoon uit dezelfde Shimano, SRAM of Campagnolo fabrieken, of wil je zeggen dat ze de spullen er scheef opzetten in de Sensa-fabriek?

Kornuit

Kornuit 27 jun 2011 20:05

Precies je kan een merk alleen maar beoordelen op zijn frame. De onderdelen zijn overal gelijk.

willemsf
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:11

willemsf 28 jun 2011 14:33

Hangt er ook vanaf wat er juist met de fiets/frame gebeurt is denk.
Zullen er wel meerdere zijn die via een omweggetje willen profiteren van garanties etc.

Ikzelf vind het pure luxe om met die mensen van Sensa te communiceren.
Had 1week mijn fiets maar vond mijn crankstel van 175mm niet te prettig.
Even telefoon gedaan via lokale FM weekje later lag een crank van 172.5 te blinken zonder enige onkosten.
Ander crank namen ze gewoon terug.

Als dat slechte service is weet ik het ook niet hoor.

troelala
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:01
Locatie: tussen de palen

troelala 29 jun 2011 09:15

Moet zo'n fiets niet vooral lekker zitten? Ik zou er een boel uitproberen en dan gaan voor de fijnste zit....
pijn is zwakte die het lichaam verlaat

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2011 18:31

Kornuit schreef:Precies je kan een merk alleen maar beoordelen op zijn frame. De onderdelen zijn overal gelijk.
En de voorvork en daar scoort Sensa echt geen punten mee. De gemonteerde voorvorken wegen pak 'm beet 700 gram...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 29 jun 2011 19:19

En als je van de fiets af wil verkoopt een "merkfiets" gewoon makkelijker

monnie
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2010 22:09

monnie 02 jul 2011 10:20

Zoals door velen al eerder gezegd is Sensa veel value-for-money. In het lagere segment van EUR 700-900 euro vind je vanaf de Sensa Romagna geen mooier afgewrerkt frame. Daar kunnen de zogenaamde " topmerken" nog een puntje aan zuigen. Sla de testen er maar op na; naast de afwerking zijn de frames kwalitatief van een goed niveau. De verdere afmontage heb je voor het grootste deel zelf in handen.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 02 jul 2011 10:31

adroit schreef:En als je van de fiets af wil verkoopt een "merkfiets" gewoon makkelijker
Ja maar jij praat als een fietshandelaar/maker en ik als fietser..

bvr
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 sep 2010 00:33

bvr 02 jul 2011 17:00

adroit schreef:En als je van de fiets af wil verkoopt een "merkfiets" gewoon makkelijker
Vergeet niet dat Sensa toch wel steeds meer in opkomst is dus word het ook steeds meer als merk gezien dus zal het % verlies van nieuw naar 2de hands verkoop ook minder gaan worden...

Gebruikersavatar
distortion
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07

Gebruikersavatar distortion 11 jul 2011 01:04

Wel grappig dat de 'Oude' merken nog veel credits krijgen van fietsers, want de wereld van productie is zo veranderd op welk gebied of in welke branche dan ook. Zo maakt Giant voor bijna de hele sector de carbonmatten en komen alle lage serie carbonframes allemaal uit landen waar men veel rijst eet. Het is tegenwoordig met de produceren een business geworden van royalties, patenten en licenties om vervolgens je eigen merk op het OEM product te plakken. Wil niet zeggen dat dat deze frames slecht zijn, maar het ambachtelijke beeld dat een oude rimpelige italiaan jou fiets in elkaar plakt volgens generaties oude techniek is achterhaald. De echt exotische bakken daar gelaten.
Simpelweg omdat het zo is!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2011 12:13

Giant maakt geen carbon matten... Ze maken alleen zelf de prepregs die ze voor de productie gebruiken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie