Beste Biker,
gisteren mijn eerste rit op mijn nieuwe Stevens Wave gereden. Prima bike; niks mis mee.
De Wave is afgemonteerd met een Fox F100 RL, 100mm lock out, OB voorvork.
kan iemand mij tips geven hoe ik de vork het best kan afstellen. Ik weeg 87 kg.
Wat ik gisteren al heb gemerkt dat de vork nogal vlug reageert op kleine oneffenheden. Terwijk ik gewend ben om met een nogal hard afgestelde vork te rijden.
jullie advies is zeer welkom.
Der JAAN
afstellen Fox F100 RL OB
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heel flauw, maar wel erg waar: een vork moet ook lekker soepel aanspreken en niet keihard zijn.....
Voor de vlakke stukken heb je de lockout, verder moet ie gewoon veren.
Afstellen; als het goed is heb je er een boekje bij gehad. In dat boekje staan tabellen met gewicht en bijbehorende instellingen. Gebruik die eerst eens als basis en ga hem daarna fine-tunen. Die instelling is echt wel een eind in de goede richting.
Als het goed is reageert ie netjes en snel op kleine schokjes (dus comfort en controle/grip!) en breekt ie pas echt helemaal los op een zware klap.
Voor de vlakke stukken heb je de lockout, verder moet ie gewoon veren.
Afstellen; als het goed is heb je er een boekje bij gehad. In dat boekje staan tabellen met gewicht en bijbehorende instellingen. Gebruik die eerst eens als basis en ga hem daarna fine-tunen. Die instelling is echt wel een eind in de goede richting.
Als het goed is reageert ie netjes en snel op kleine schokjes (dus comfort en controle/grip!) en breekt ie pas echt helemaal los op een zware klap.
Less is bore