Hallo Forumlezers,
Wil een nieuwe fiets kopen, maar twijfel tussen carbon en alu. Voor alu heb ik twee opties op mijn 'shortlist' staan, nl.
- ROSE PRO-RS met Ultegra
- Cannondale CAAD10 met Ultegra.
Voordeel van de ROSE is dat die voor die prijs (1599) veel value for money biedt. Mooie wielen (DT Swiss R1500 of Mavic Ksyrium Elite), alles verder Shimano Ultegra. Maar de Cannondale heeft meer "uitstraling". Het CAAD-frame schijnt ook heel goed te zijn. Maar bij Cannondale kost een CAAD10 met Ultegra en Mavic KE ruim 400-500 meer..
Zelfde dilemma heb ik bij carbon. Ook een shortlist van twee:
- ROSE Carbon PRO-RS met Ultegra
- Cannondale SuperSix met Ultegra.
Zelfde prijsverschil.
Ik weeg ongeveer 90-95 kg en heb framemaat 63 cm. Is dan alu of carbon beter? De afstand naar Bocholt is voor mij geen issue, woon er een half uur vandaan. Iemand een goede suggestie? TX!
Nieuwe fiets: ROSE of Cannondale ..?
Wat is uitstraling?
Wat de een mooi vindt, vindt een ander lelijk.
Ik betaal het liefst voor iets goeds en waar ik fijn op zit dan een paar honderd euro extra aan uitstraling te betalen.
Ik zou dus lekker voor de Rose kiezen.
Ik heb zelf een Red Bull ingeruild voor een Rose, zit er helaas nog op te wachten.
Maar je hebt gewoon veel fiets voor je geld en hun service is gewoon goed te noemen.
Wat de een mooi vindt, vindt een ander lelijk.
Ik betaal het liefst voor iets goeds en waar ik fijn op zit dan een paar honderd euro extra aan uitstraling te betalen.
Ik zou dus lekker voor de Rose kiezen.
Ik heb zelf een Red Bull ingeruild voor een Rose, zit er helaas nog op te wachten.
Maar je hebt gewoon veel fiets voor je geld en hun service is gewoon goed te noemen.
-
- Forum-lid HC
Heb zo'n vermoeden dat het gat tussen Rose en Cannondale na onderhandeling een stuk kleiner is dan genoemd en bovendien heeft Cannondale een veel langere garantietermijn.
Schaal en SS persoonlijk iets hoger in de dan het Rose frame maar je moet kopen wat je mooi vindt en met beide doe je geen slechte koop (in 63 voldoen zowel de Caad10 als de SS gewoon prima)
Schaal en SS persoonlijk iets hoger in de dan het Rose frame maar je moet kopen wat je mooi vindt en met beide doe je geen slechte koop (in 63 voldoen zowel de Caad10 als de SS gewoon prima)
Met uitstraling bedoel ik dat ik de Cannondale eigenlijk mooier vind. Ik heb al een Cannondale stadsfiets en die bevalt me na tien jaar nog steeds prima. En ik vroeg me af hoe duurzaam de ROSE frames zijn. Waar worden ze gemaakt? Eigen ontwikkeling of goedkope frames uit Verweggistan?
@sharkman113: hoeveel valt er ongeveer van de prijs van de Cannondale af te onderhandelen? Heb je ervaring?
Mijn andere dilemma is alu of carbon: ik heb wel eens gehoord dat men vanaf een kilootje of 95 aluminium aanbeveelt ipv carbon. Is dat zo? Ik wil mijn fiets recreatief gaan gebruiken. Elke week een paar fietstochten van 60-90 km. Ben een ex-wielrenner, maar rijd nog op een oud Reynolds 531 frame ..
@sharkman113: hoeveel valt er ongeveer van de prijs van de Cannondale af te onderhandelen? Heb je ervaring?
Mijn andere dilemma is alu of carbon: ik heb wel eens gehoord dat men vanaf een kilootje of 95 aluminium aanbeveelt ipv carbon. Is dat zo? Ik wil mijn fiets recreatief gaan gebruiken. Elke week een paar fietstochten van 60-90 km. Ben een ex-wielrenner, maar rijd nog op een oud Reynolds 531 frame ..