Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube/Giant/Bianchi, wat wordt mijn nieuwe fiets?

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 03 jul 2011 23:09

Hallo allemaal!

Binnenkort wil ik een racefiets aanschaffen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke het moet gaan worden. Nu weten de meeste van jullie veel meer van racefietsen af, dus daarom vraag ik hierbij jullie advies!

Ik denk maximaal circa 2500 km per jaar te gaan fietsen, vrij recreatief gebruik dus. Mijn budget daarbij is zo'n 1300 euro. Na uren zoeken op internet en het bezoeken van meerdere dealers ben ik op de volgende 5 fietsen uitgekomen: (tussen haakjes de adviesprijs, maar op de Streamer na verkrijgbaar binnen budget) Ik heb een tabel gemaakt met alle specs:
Afbeelding

Fiets 1 t/m 3 hebben (deels) Ultegra, de andere 105. Ik heb het idee dat 105 op zich wel goed genoeg voor mij is, maar precies het verschil in duurzaamheid en gebruik bergop is mij onduidelijk. Daarnaast vraag ik me af of de voorvork en wielen van de Giants wel goed zijn. Over de banden lees ik in ieder geval slechte verhalen. Omdat ik in Zuid-Limburg woon kan ik de fiets makkelijk bij Salden halen, maar de Cube's lijken alleen tegen adviesprijs verkrijgbaar bij de lokale fietsenboeren. Is dat normaal of moet er toch nog wat af kunnen?

Tot slot houd ik van een niet al te diepe zit, is er nog een van de fietsen die er qua geometrie uitspringt en waar kan ik het beste op letten? Als jullie nog andere fietsen ter aanbeveling hebben hoor ik het graag!

ad6922
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:12

ad6922 04 jul 2011 09:09

starten met een 105 groep is prima. Ik zou me eerder afvragen of je misschien een triple moet nemen, die komt namelijk wel van pas bij jou in de buurt.

Overige vragen heb ik geen antwoord op maar de bianchi heeft de mooiste looks

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 04 jul 2011 09:27

Ik zou voor de Streamer gaan, deze toevallig vorige week staan bewonderen maar ik vind het een erg mooie fiets. Overigens was deze fiets in de aanbieding bij de zaak waar ik was voor ik meen 1199,-

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 05 jul 2011 22:01

ad6922 schreef:starten met een 105 groep is prima. Ik zou me eerder afvragen of je misschien een triple moet nemen, die komt namelijk wel van pas bij jou in de buurt.

Overige vragen heb ik geen antwoord op maar de bianchi heeft de mooiste looks
Ja een triple wil ik sowieso, maar volgens mij zijn die bij alledrie gewoon leverbaar. De Bianchi vind ik ook het mooist, maar is wel weer 0,6 kg zwaarder dan de Cube Streamer en heeft voor mij onbekende banden, wielen en remmen... Lastig :oops:
adroit schreef:Ik zou voor de Streamer gaan, deze toevallig vorige week staan bewonderen maar ik vind het een erg mooie fiets. Overigens was deze fiets in de aanbieding bij de zaak waar ik was voor ik meen 1199,-
Ja op zich is die Cube een mooie fiets en qua afmontage een van het beste van bovengenoemde, maar het frame is wel weer een beetje saai (ouderwets) hoekig.

Grootste twijfelpunt is dus of de Bianchi echt zoveel slechter is dan de Cube en of er verschil is in zithouding tussen de Cube en Bianchi?
(Ben circa 1.82 met bbl 90).

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 05 jul 2011 22:11

Banden moet je niet op letten want die vervang je toch redelijk snel. Maar die Streamer heeft echt goede wielen en van die wielen van die Bianchi heb ik nog nooit gehoord. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Streamer.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 05 jul 2011 22:41

TCR 0 is ook zeker te krijgen voor 1.199,- (bij Salden nog stukje minder vlgs mij) en qua specs gelijkwaardig aan de Streamer. Persoonlijk vind ik de TCR 0 nog een stuk mooier qua frame en is het frame ook veel mooier afgewerkt dan bij Cube.

De Bianchi heeft sowieso mooie looks.. ;)
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 05 jul 2011 23:26

De TRC 0 bij Math Salden 1069,- en bij Morsink 1099,-. Tja ik heb zelf voor de Giant gekozen en ik vind het werkelijk een beauty om te zien. De Bianchi vind ik ook een prachtige fiets, maar waarom ga je daar niet voor de 105 (of Veloce) uitvoering die te koop is voor rond de 1000,- en niet veel onder doet voor de ultegra versie die ook niet full ultegra is.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 06 jul 2011 08:01

saphire06 schreef:Banden moet je niet op letten want die vervang je toch redelijk snel. Maar die Streamer heeft echt goede wielen en van die wielen van die Bianchi heb ik nog nooit gehoord. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Streamer.
Ja dat is waar, maar over de Michelin-banden onder de Giants lees je geen beste verhalen.
bmwpower schreef:TCR 0 is ook zeker te krijgen voor 1.199,- (bij Salden nog stukje minder vlgs mij) en qua specs gelijkwaardig aan de Streamer. Persoonlijk vind ik de TCR 0 nog een stuk mooier qua frame en is het frame ook veel mooier afgewerkt dan bij Cube.

De Bianchi heeft sowieso mooie looks.. ;)
Haha je hebt gelijk, de afwerking is wat me ook een beetje tegenhoudt aan de Cube. Het frame van de Giant lijkt wel iets mooier (iig iets meer ronding). Daarnaast heeft de Giant een Ultegra crankstel i.t.t. de anderen. Alleen de wielen zelf zeggen me ook niet zoveel (Giant's eigen product?) en het lijkt alsof de TCR 0 geen carbon voorvork heeft i.t.t. de Bianchi en Cube? (Zou dat goed merkbaar zijn?)

mako77
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2011 01:49

mako77 06 jul 2011 10:41

De banden heb ik ook meteen vervangen bij mijn TCR1 Rabo. Ik heb voor Continental GP 4000s gekozen, die véél beter lopen!
De afwerking van de Giant frames vond ik persoonlijk het mooist. De lasnaden zijn netjes geslepen.

Om je keuze misschien nog eens moeilijker te maken, hebben ze bij Salden nog de Giant TCR Composite 2 2011. Met korting kom je op 1219,90 euro. Deze heb ik toen jammer genoeg niet in mijn lijstje opgenomen (adviesprijs is 1599,-). Ik zal nu waarschijnlijk wel ervoor kiezen, zie ik hier toch de meeste upgrade potentie...

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 06 jul 2011 13:52

De Bianchi is een fijne en comfortabele fiets kan ik uit ervaring zeggen, en ze zijn ook erg goed en mooi afgewerkt. Persoonlijk zou ik dan voor de Campagne Veloce groep kiezen, en uiteraard de Celeste met witte uitvoering.
You should see me go downhill...

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 06 jul 2011 14:22

Winnetou schreef:en het lijkt alsof de TCR 0 geen carbon voorvork heeft i.t.t. de Bianchi en Cube? (Zou dat goed merkbaar zijn?)
Hey, dat was me nog niet opgevallen in de spec's. Als ik naar mijn voorvork kijk dan lijkt het alsof de vork bovenaan metaal is en overgaat naar carbon. Ik weet niet of dat echt kan of dat dat een suggestieve paintjob is.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Winnetou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2011 18:52

Winnetou 06 jul 2011 18:37

mako77 schreef:De banden heb ik ook meteen vervangen bij mijn TCR1 Rabo. Ik heb voor Continental GP 4000s gekozen, die véél beter lopen!
De afwerking van de Giant frames vond ik persoonlijk het mooist. De lasnaden zijn netjes geslepen.

Om je keuze misschien nog eens moeilijker te maken, hebben ze bij Salden nog de Giant TCR Composite 2 2011. Met korting kom je op 1219,90 euro. Deze heb ik toen jammer genoeg niet in mijn lijstje opgenomen (adviesprijs is 1599,-). Ik zal nu waarschijnlijk wel ervoor kiezen, zie ik hier toch de meeste upgrade potentie...
Die Composite ziet er ook wel mooi uit, maar is natuurlijk wel weer geheel 105 afgemonteerd en met Tektro remmen. Daarnaast komt er dan ook nog eens 2* € 30 bij voor de bandenwissel :| .
Carrinthe schreef:
Winnetou schreef:en het lijkt alsof de TCR 0 geen carbon voorvork heeft i.t.t. de Bianchi en Cube? (Zou dat goed merkbaar zijn?)
Hey, dat was me nog niet opgevallen in de spec's. Als ik naar mijn voorvork kijk dan lijkt het alsof de vork bovenaan metaal is en overgaat naar carbon. Ik weet niet of dat echt kan of dat dat een suggestieve paintjob is.
Hee ja ik denk dat je gelijk hebt, op de Engelse website staat inderdaad voorvork TCR Composite en zadelpen Giant Connect Composite en op de Duitse Giant-site:
Vork - TCR Composite Hybrid, 1⅛“~1¼“ konischer Alu-Schaft
Zadelpen - Giant Connect Comp, 30.9x350

Ik geloof dat ik toch wat naar de TCR 0 begin te neigen, behalve ketting en cassette alles Ultegra (i.t.t. de Cube) en dan alleen bandenwissel nodig. De Giant wielen zullen mij met <70 kg wel houden denk ik :P

Plaats reactie