Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Konijn overreden

jantjuh
Forum-lid

jantjuh 17 jun 2011 14:17

Bij jullie gaat het allemaal mis voor de dieren, maar zo kan het ook:
http://video.elsevier.nl/11791117/" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk je lekker in een kopgroep te zitten, veiliger dan in het peloton...
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

-eric-
Forum-lid

-eric- 17 jun 2011 14:46

Zolang het dier lager is dan ca. 2/3 as hoogte is de kunst om balans in de fiets te houden. Remmen hoort daar niet bij, sterker nog, een beetje aanzetten zal voorkomen dat je onderuit gaat...

Met een labrador ben je natuurlijk praktisch kansloos, maar toch vraag ik me af wat er gebeurt zou zijn als die laatste renner doorgetrapt had ipv 110% remmen....
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

jantjuh
Forum-lid

jantjuh 17 jun 2011 15:03

Als dat wiel zelfs met die snelheid dubbel vouwt wil ik niet weten wat er met 40 km/h gebeurt. Bovendien lijkt me dat ook een stuk slechter voor de hond. Liever 10x een wiel kapot dan 1x een hond.
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 18 jun 2011 00:05

kxlight schreef:
trudie schreef:Ook leuk: een paar jaar geleden op het bekende fietspad tussen Argelez-Gazost en Lourdes sprong er een kikker in mijn wiel. Hij draaide 1 x mee rond en sprong er toen aan de andere kant weer uit :shock:
...heb regelmatig fietsers in mijn wiel...
Jij ook al, meestal zet ik dan even aan, en dan gaan ze aan de andere kant (de achterkant) er weer af ;-)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

joren
Forum-lid

joren 18 jun 2011 20:09

heb het zelf ook eens meegemaakt .
maar de konijn zat wel in mijn wiel .
dus ik over de kop en elleboog gebroken

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 06 jul 2011 14:24

In een snelle afdaling in de Ardennen eens een vogeltje tussen balhoofd en rem gehad, hij was gelukkig op slag dood (nek omdraaien zou ik niet graag doen). Stond er wel even van te kijken:
Afbeelding
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2011 15:00

Wauw daar sta ik zelfs hier achter mijn computer van te kijken....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

tobi_as
Forum-lid

Gebruikersavatar tobi_as 06 jul 2011 15:55

Dit riekt naar een eigen topic: Wat heb jij vandaag dood gereden?
Keep calm and pedal like you stole it

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 06 jul 2011 16:10

Heb niks doodgereden, maar wel ruzie met een haas gehad. Het stomme beest kon niet kiezen tussen links of rechts en ik wist dus ook niet meer of ik links of rechts moest. Uiteindelijk heeft'ie dan toch gekozen en is het goed afgelopen voor ons beide.

Zo'n haas is groot genoeg om je zorgen te maken zal ik maar zeggen :mrgreen:

jiminez
Forum-lid

jiminez 06 jul 2011 20:11

7-tal jaren geleden met de eerste versie Campa Sirocco (G3-spaken) is er een kat in mijn voorwiel beland & mee gedraaid tot tegen de vork...
Gevolg; kat op slag dood, fiets quasi total loss (nieuwe fiets, 2 weken oud), ikzelf over de kop en via een salto (zonder schroef) vol op mijn rug beland. Leverde me 14 dagen platte rust op, "verplichte" was niet eens nodig, dat ging vanzelf... De zeer eerlijke eigenares van de kat heeft haar verzekering aangesproken waarop ik alle kosten perfect vergoed heb gekregen. Ben nadien de mevrouw de helft van haar vrijstelling-verzekering (vrijstelling familiale verzekering in België) die ze zelf had moeten betalen, terug gaan betalen. "Een vriendin erbij voor het leven" is veel gezegd... maar toch. Had nog aangeboden een nieuwe kat voor haar te zoeken maar dat wilde ze niet :)

forcevelo
Forum-lid

forcevelo 06 jul 2011 22:02

Heb een keer gehad dat ik met een gangetje van 40 km/h langs een heg reed en ik op eens een licht doffe "ploink" hoorde.
Zag ik achter mij een vogeltje spartelen op het fietspad, ben toen niet meer terug gereden om te kijken of ik hem nog uit z'n lijden moest verlossen.
Achteraf misschien wel zo netjes geweest.

Plaats reactie