Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 03 jul 2011 22:30

leocuypers schreef:onlanngs is mij wat vreemd opgevallen aan de Bryton rider 50.
Als ik s'avonds ga fietsen merk ik dat het scherm soms groen verkleurd.
Nu ben ik erachter dat, waneer ik hem 360 gr ronddraai, het scherm afwisseld groen en wit kleurt.
Het lijkt mij dus een storing van de compasfunctie.
Hebben hier meer mensen last van of betreft het een defect.
had hem toevallig naast mijn computer liggen, en alle kanten rondgedraaid, maar merk daar niks van

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 04 jul 2011 08:43

Gisteren eerste rit gemaakt met de nieuwe HD-kaarten. De fietspaden staan er idd niet op, maar dat vindt ik weer niet heel erg aangezien ik die zoveel mogelijk ontwijk.(Doe mij maar een boerenlandweg ipv een fietspad.)
- De kaart is veel beter leesbaar en rustiger dan de OSM. Zeker het inzoomen is echt veel beter
- Ik had het eerste deel van de rit gepland via routeyou.com. Die converteerd Bryton als een lijntje met alleen een eindpunt. Als je dan de navigatietool aanzet berekend die de snelste route naar het eindpunt
- Het tweede deel van de rit via de brytonsite gepland. Dan onthoudt hij wel alle punten. Als je dan van de route afwijkt vraagt ie of je de route wil laten herberekenen. (weet niet of dat naar het eindpunt of het tussenpunt is. Heb het namelijk alleen in het laatste stuk geprobeerd)
- Herberekenen gaat behoorlijk snel

toktokcity
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 dec 2009 14:40

toktokcity 04 jul 2011 11:23

Gisteren een voorgeprogrammeerd rondje gereden met de nieuwe HD kaarten, na 13km liep het toestel vast. Na herstart heeft hij het tot het einde vol gehouden (70km). Helaas moet je na zo'n herstart opnieuw beginnen. Er zit geen herstelprocedure op de Bryton en het is ook niet mogelijk om meerdere (onderdelen van) ritten samen te voegen tot één, geen idee of dat bij Garmins overigens wel kan.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 04 jul 2011 17:07

psycho71 schreef:
leocuypers schreef:onlanngs is mij wat vreemd opgevallen aan de Bryton rider 50.
Als ik s'avonds ga fietsen merk ik dat het scherm soms groen verkleurd.
Nu ben ik erachter dat, waneer ik hem 360 gr ronddraai, het scherm afwisseld groen en wit kleurt.
Het lijkt mij dus een storing van de compasfunctie.
Hebben hier meer mensen last van of betreft het een defect.
had hem toevallig naast mijn computer liggen, en alle kanten rondgedraaid, maar merk daar niks van

Binnen doet hij dat inderdaad niet, ik merk dat het alleen tegen de avond gebeurt (lijkt wel of het iets met lichtinval te maken heeft)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 05 jul 2011 07:42

Op de Bryton zit ook een mogelijkheid om zons op/ondergang te laten zien. Op het moment van zonsondergang gaat de Bryton automatisch op de nachtstand. Het lijkt erop alsof je dat beschrijft...?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 06 jul 2011 11:00

rinke schreef:Op de Bryton zit ook een mogelijkheid om zons op/ondergang te laten zien. Op het moment van zonsondergang gaat de Bryton automatisch op de nachtstand. Het lijkt erop alsof je dat beschrijft...?
Mijn bryton is inderdaad ingesteld dat hij tegen een uur of 9 in de avond op nachtstand springt (zwarte achtergrond en oranje cijfers)
Maar ik bedoel dat de witte achtergrond groen kleurt wanneer ik hem in de ronde draai (effect is alleen in de avond merkbaar voordat hij op nachstand spring)
Dus als ik hem 360 gr draai, kleurt hij 2x groen en 2x wit. en het is niet waarneembaar met achtergrond verlichting.
Het lijkt wel of het iets te maken heeft met licht inval.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 06 jul 2011 11:10

tja euhh ... maar sinds wanneer draai je tijdens het fietsen de Bryton in het ronde?? Zit je device op een BMX gemonteerd? ;)
Klinkt idd als lichtval ;)

amigo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2011 10:17

amigo 08 jul 2011 10:25

Hallo allen, ik heb dit forum onderwerp met veel interesse gevolgd . En ik denk er toch ook wel over om een Bryton aan te schaffen.
Ik zou eerst voor de Edge 800 gaan , tot ik onlangs bij een fietsenwinkel deze Bryton tegenkwam .

Een boel van mijn vragen zijn in het forum al beantwoord, er zijn er echter nog een paar onbeantwoord gebleven.

Weet iemand of je hier ook Mountainbike route's in kan zetten ?(er staat bijvoorbeeld op de site van Noordwest 9 een route ,maar die is volgens mij voor Garmin. Leest de bryton deze ook???)

En ik had al gelezen dat de bevestiging net stevig genoeg was en daarom verbetert is , is die stevig genoeg om mee te mountainbiken?

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 08 jul 2011 10:37

@Amigo helaas kan ik beide vragen niet voor je beantwoorden, hopelijk andere forummers wel..

De afgelopen 2 dagen van en naar het werk gefietst met de nieuwe HD kaarten. min / pluspunten:
-/- De voorgerekende route bevatte helaas een aantal keren een weg waar ik niet met de fiets in mag! Erg jammer voor een fiets GPS maar het is niet anders vrees ik...
-/- Afstand tot volgende afslag werkt voor geen meter. Het device houdt volgens mij elke fysieke afslag (dus kruising / splitsing) aan i.p.v. het eerste volgende punt waarop je moet afslaan.
Ik had bijvoorbeeld +/- 10 km rechte weg maar zag continue waarden tot volgende afslag van 0.5 km, 0,05 km etc staan. Volgende tocht eens proberen met afstand tot volgend routepunt..
-/- Bij het terugfietsen de volgende dag heb ik de route uit de geschiedenis gehaald en omgekeerd gestart. Afwijken van die route lijdt niet tot een vraag tot herberekenen route, jammer want het doel staat al voorgeprogrammeerd.

+/+ Bij weg omleidingen / van de route afwijken krijg je direct de mogelijkheid om de route te herberekenen, super!
+/+ Door de steden heen kan je lekker ver inzoomen en is het afslaan iets duidelijker.

Eindconclusie is dat ik de HD kaarten tot nog toe de 69 euro waard vind! Zeker met het feit dat ik ze voor heel europa heb..

kashi
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:26

kashi 08 jul 2011 11:11

Alle GPX / KML en KMI bestanden zijn te uploaden voor de Bryton. Op noordwest 9 staan GPX bestanden.
Ik MTB al enige tijd zonder problemen met de Bryton! gaat perfect. Bryton is inmiddels bij de meeste fietswinkels verkrijgbaar, zij kunnen je dan gelijk adviseren!

kashi
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:26

kashi 08 jul 2011 12:30

alliance_0 schreef:Ik denk dat die van Bryton zelf de goedkoopste is. Volgens mij ben je voor een ant+ band zo tegen de €80 of meer kwijt.

Neem eens contact op met de Belgische importeur http://www.dectel.net/NL.htm" onclick="window.open(this.href);return false; daar kost die geen €69,99 maar €59,99.
Gewoon bij de fietswinkel ook € 59,99! veel makkelijker!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 jul 2011 18:05

Als de Riders inmiddels in Nederland te krijgen zijn, zijn de accessoires dat ook. Ik ben alleen tot op heden nog geen fietswinkel in Nederland tegen gekomen waar ze te koop zijn. Sterker nog men heeft hier in Nederland nog nooit van Bryton gehoord.

Plaats reactie