Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Hoelang blijft een helm goed?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 jul 2011 18:52

amclassic-fan schreef:Nee, want de meeste Agu kleding heeft de pasvorm van een juten zak
Dat ligt dan misschien aan je bouw ;) . Bij mij zit het in ieder geval als gegoten.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 08 jul 2011 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ralfgard
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2011 05:42

ralfgard 08 jul 2011 18:52

Volgens de MET 2010 catalogus zijn hun helmen goed tot minstens 8 jaar. Vermits dat een conservatieve schatting is, kan je best 10 jaar doen met een helm lijkt mij.

"We are often asked 'For how long is a helmet safe?', or 'how often should I replace my helmet?”' Until now it has been difficult to find any reliable figures to help answer these queries. MET have now developed a series of tests which are conducted on aged helmets to determine a 'best before' date (unless the helmet is involved in an accident. In that case it should be replaced immediately.). The results indicate that, if used properly accordingly to our owner manual, our helmets will still do their job up to eight years after they have been made. Not only is that good news for the customer, it’s great news for the environment!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27910
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2011 22:33

Plastic kan echt wel tegen een beetje zon. Als ik kijk naar mijn duikmateriaal dan is het plastic gewoon nog goed en dat is continu, dag in dag uit, blootgesteld aan de zon en daarbij ook nog eens zout water.

Bovendien schijnt in Nederland gemiddeld genomen veel minder zon...

Volgens mij is 10 jaar echt geen probleem. Feit blijft dan wel dat de stijlpolitie na een jaar of 5 om de hoek komt kijken, na zo'n periode ziet zo'n helm er gewoon niet meer uit.

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 09 jul 2011 22:00

havana schreef:Plastic kan echt wel tegen een beetje zon. Als ik kijk naar mijn duikmateriaal dan is het plastic gewoon nog goed en dat is continu, dag in dag uit, blootgesteld aan de zon en daarbij ook nog eens zout water.
Weet je hoe ontzettend veel soorten plastic er zijn? En weet je hoe ontzettend die plastics verschillen in materiaaleigenschappen? Je zult versteld staan...

Plaats reactie