Eerste racefiets kopen
Ik heb op mijn werk geinformeerd hoe het nu precies zit met het fietsplan dat we hebben. Ik mag voor maximaal €749,- een fiets uitzoeken en voor €250,- aan accessoires. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cube Aerial, deze kost echter €799,-. Zou ik kunnen onderhandelen met de fietsenwinkel (Koos Riesewijk in Deventer) over de prijs of doen de meeste fietsenwinkels daar niet aan?
Je mag inderdaad een duurdere fiets kopen, en het verschil komt dan voor eigen rekening. Vergeet trouwens niet dat die 749 euro niet geheel door de baas betaald wordt. De baas betaalt je wel dat bedrag terug, maar haalt het vervolgens van je brutoloon af. Dus een deel betaal je dan zelf, en een deel wordt door de belasting betaald.
Oh ja, officieel moet je de fiets voor woon-werkverkeer gebruiken. Hou daar rekening mee en hang het niet aan de grote klok als je de fiets alleen gebruikt voor racen.
Oh ja, officieel moet je de fiets voor woon-werkverkeer gebruiken. Hou daar rekening mee en hang het niet aan de grote klok als je de fiets alleen gebruikt voor racen.
Ja, ik weet het. Ze hebben me alles uitgelegd.edo schreef:Je mag inderdaad een duurdere fiets kopen, en het verschil komt dan voor eigen rekening. Vergeet trouwens niet dat die 749 euro niet geheel door de baas betaald wordt. De baas betaalt je wel dat bedrag terug, maar haalt het vervolgens van je brutoloon af. Dus een deel betaal je dan zelf, en een deel wordt door de belasting betaald.
Ik ben ook niet van plan om wedstrijden te gaan racen. Het is de bedoeling om gewoon een aantal keer per week voor de fun te fietsen, meer niet. Ik hang het ook zeker niet aan de grote klok.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!