Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen iets ruim

Abel H
Forum-lid

Gebruikersavatar Abel H 23 jun 2011 11:00

Ik heb laatst schoenen besteld over internet omdat ik te ver we woonde om ze zelf op te halen. De schoenen zitten opzich goed, alleen aan de hiel wil de schoen een beetje schuiven (als ik loop). Nou heb ik een duo pedaal met aan de ene kant SPD en aan de andere kant geen kliksysteem maar een normaal pedaal.

Hier heb ik altijd mee gefietst en heb dus geen ervaring met SPD schoenen. Ik durf alleen niet de plaatjes op de schoenen te monteren en er mee te fietsen omdat ik bang ben dat ik ze dan niet meer zou kunnen ruilen.

Is het tijdens het fietsen erg merkbaar als je schoen een beetje frictie bij de hiel heeft? Of komt hier nauwelijks kracht op?

De schoenen heten trouwens "Comp" van XLC, heeft iemand dezelfde schoenen en ervaring ermee?

Dit zijn ze trouwens: http://www.fietsenwinkel.nl/images/prod ... -zwart.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

trujillo
Forum-lid

trujillo 23 jun 2011 11:08

Welkom!

Voor zover ik weet moet een schoen vast zitten. Ttz geen speling maar hij mag ook niet knijpen/afknellen. Eigenlijk moet je schoenen grondig passen voor je ze koopt. Wat voor de één goed zit, kan voor de ander een foute boel zijn, dus maar één oplossing: naar de winkel en passen tot je de juiste hebt. Ik zou de schoenen terug sturen. Veel te belangrijk onderdeel.

Abel H
Forum-lid

Gebruikersavatar Abel H 23 jun 2011 20:57

Bedankt, heb echter toch besloten ze te houden omdat ik dit weekend een lange tocht wilde fietsen en de schoenen hier wel belangrijk voor zijn. Zag het niet zitten om geen schoenen te hebben omdat ze nog verzonden zouden moeten worden. Heb ze op de fiets geprobeerd en het schuiven op de hielen valt gelukkig heel erg mee. Niet te dunne sokken aantrekken helpt ;-]

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 24 jun 2011 12:19

Abel H schreef:Bedankt, heb echter toch besloten ze te houden omdat ik dit weekend een lange tocht wilde fietsen en de schoenen hier wel belangrijk voor zijn. Zag het niet zitten om geen schoenen te hebben omdat ze nog verzonden zouden moeten worden. Heb ze op de fiets geprobeerd en het schuiven op de hielen valt gelukkig heel erg mee. Niet te dunne sokken aantrekken helpt ;-]
Dunne soken zijn voor velen prettiger, door beter contact tussen schoen en voet.. Je kunt het euvel mogelijk ook oplossen door andere binnenzooltjes aan te schaffen. Deze zijn af fabriek vaak vrij dun en basic.
N.B.: je hiel mag eigenlijk niet (of zo min mogelijk loskomen) :ugeek:
Afbeelding

em
Forum-lid

em 24 jun 2011 12:27

Schoenen horen gewoon passend te zijn. Als je tijdens het fietsen merkt dat ze niet helemaal lekker zitten is de maat in ieder geval niet goed. Volgende keer dus gewoon eerst passen voordat je koopt.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 05 jul 2011 00:26

Tja, dat is het risico als je de hollandse kniepert uithangt! Eigen schuld, dikke.......
Volgende keer misschien toch je fietsenmaker dat 10e gunnen en een schoen kunnen passen?
mijn Flickr

Abel H
Forum-lid

Gebruikersavatar Abel H 10 jul 2011 13:41

ja misschien, maar student he ;-] had ze gekocht met het idee ze terug te sturen als ze niet de goede maat waren. Maar had dat weekend van rotterdam naar enschede gefietst en ging prima, had voor de zekerheid wel 2 sokken aangetrokken maar was toch blij dat ik fiets schoenen had. Had gelukkig geen geschuif en problemen met de hielen dus het ging goed :-)

Met 1 paar sokken gaat het ook wel alleen met 2 zit het toch wat strakker. Volgende keer inderdaad toch passen.

Plaats reactie