Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Go !!Johnny Hoogerland

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 10 jul 2011 18:25

Bijna ontroerend om te zie hoe Hoogerland met tranen in de ogen op het podium zijn 2 huldigingen ondergaat, respect hoor

wart
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:53
Locatie: Grou

wart 10 jul 2011 18:29

WdvB schreef:Bijna ontroerend om te zie hoe Hoogerland met tranen in de ogen op het podium zijn 2 huldigingen ondergaat, respect hoor
Wat mij betreft mag je dat woordje 'bijna' best weglaten, ik kreeg er kippenvel van. Ik hoop van harte dat hij zich enigszins kan herpakken om verder te rijden de komende twee weken, gelukkig morgen een rustdag.
immo schreef:Ik vraag me wel af wat de reden is dat hij op de kopgroep in reed, zou hij omgekocht zijn ofzo?
Als je goed kijkt zie je de auto uitwijken voor een boom, had liever gehad dat hij op de rem was getrapt.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 10 jul 2011 18:32

em schreef:Hij gaat het halen, maar stiekem hoop ik dat hij net buiten de tijd binnenkomt. De Tour-organisatie kán hem immers niet uit koers halen na wat er vandaag gebeurd is en ze zouden daarmee hun fout nog eens extra toegeven. Schande wat er gebeurd is, maar een held is geboren.
Precies mijn gedachten EM. Als hij te laat was binnengekomen hadden ze 'm inderdaad onmogelijk uit koers kunnen halen.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 10 jul 2011 18:34

ik heb het laatste deel gemist, de NOS stream hield er mee op.. Begrijp ik goed dat hij nog binnen de tijd is gefinishd?
:winkthumb:

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 10 jul 2011 21:50

Heb erg met hem te doen, sterkte.
http://www.lequipe.fr/Portfolio/Cyclism ... 0000078502" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 jul 2011 00:12

Ik heb ooit zelf eens in het prikkeldraad gehangen en voelde het gewoon weer toen ik Johny zag. Bij mij bleef het beperkt tot slechts 1 been en dat was al geen pretje. Overigens is dit wel zo'n moment dat je blij bent dat je als wielrenner je benen scheert. Maar dat tussendoor.

Ik was al fan van Hoogerland, maar als ik de programma's van vanavond moet geloven dan krijgt hij er veel nieuwe fans bij. Ik hoop dat hij goed kan herstellen en dinsdag weer kan fietsen. (al was het maar omdat hij belangrijk is voor mijn tourpoule lijstje op de zaak... maar met een stuk of dertig hechtingen fietst het toch wel wat minder lekker...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

tonydelasnek
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2004 01:31

tonydelasnek 11 jul 2011 00:29

Wat een klasse hoe hij zijn waardigheid behoudt in het interview na de huldiging: 'Ach, je kunt het schandalig noemen, maar ik denk niet dat ze het expres doen.' Het ligt zo voor de hand om woendend te zijn en te gaan schelden en het feit dat hij dat niet doet, daar heb ik groot respect voor.

Hopelijk kan hij door. Het zou jammer zijn voor de tour en het Nederlandse wielrennen om Johnny nu kwijt te raken.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 11 jul 2011 06:13

tonydelasnek schreef:Wat een klasse hoe hij zijn waardigheid behoudt in het interview na de huldiging: 'Ach, je kunt het schandalig noemen, maar ik denk niet dat ze het expres doen.' Het ligt zo voor de hand om woendend te zijn en te gaan schelden en het feit dat hij dat niet doet, daar heb ik groot respect voor.
.
Ik denk dat de leiding van Vacansoleil tegen Johnny heeft gezegd om zich in te houden.
Vacansoleil heeft heel veel moeite moeten doen om voor de TdF en andere wedstrijden die de ASO organiseert uitgenodigd te worden.
Ze willen de relatie met de ASO goed houden.
Ik denk dat dat de reden is dat ze ook geen protest of iets dergelijks hebben ingediend want een protest zou niet onlogisch zijn geweest.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 jul 2011 07:25

walters schreef:
Mr_T schreef:Haha, wat een actie vandaag van sjonnie. Dom, maar leuk. Hopelijk heeft hij nog wat over voor morgen.
Morgen een rustdag! Hopen dat hij zo binnenkomt, wat een bikkel!
Uiteraard sloeg mij eerdere bericht op de dag vóór de valpartij, zie plaatsingsdatum. Deze manier van citeren doet anders vermoeden.
Die val in het prikkeldraad is niet bepaald om te lachen, wat een ellende.
Erg sneu, anders had hij mee kunnen strijden voor de rit, hoewel ik wel denk dat Sachez nog het meeste over zou hebben, omdat die geen trap te vele deed.

Ik hoop maar dat hij nog wel wat kan laten zien en dat de Tour niet over is voor hem.

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 11 jul 2011 08:28

Echt wel zwaar klote dit.
Hoogerland had echt een superdag: eerst terugkomen na die bijna-val in de afdaling van de Peyrol, daarna in no-time bergop bij de groep komen, de sprint bovenop winnnen, volgende klim een lekke band en weer naar de groep toe.
Echt een klasbak die Johnny, ken weinig sporters met zo'n doorzettingsvermogen.

Dat hij naderhand, ondanks de emoties van het moment nog zo rustig blijft (en ook de ploegleiding), dan is dat ook een compliment waard.
TdF organisatie kan dit natuurlijk ook niet ongedaan maken, en dat hebben ze bij Vacansoleil ook door.

Wat ik wel een beetje vreemd vindt is dat de wedstrijdleiding niet Flecha en Hoogerland toch in dezelfde tijd klasseert als de laatste van de kopgroep.
Het was tenslotte al in de eindfase vd etappe en de groep heeft het met gemak gehouden tot het eind.
Bovendien is de Tdf organisatie als organisator van het evenement aansprakelijk voor de voertuigen die zij toegang/vergunning verlenen op het parcours te rijden.
(zelfde vond ik ook mbt de val van Sörensen overigens, hoewel dat al een heel stuk vroeger in de betreffende etappe was).

Als Flecha en Hoogerland niet dezelfde tijd als de kopgroep krijgen toegewezen, zou ik het als geste (en protestactie) van het peloton goed vinden als ze dinsdag een wandeletappe maken, en 100m voor de finish stoppen en Flecha en Hoogerland samen 16min eerder over de streep laten rijden, om zo deze vorm van competitievervalsing ongedaan te maken.
Maar ja, zal wel niet gebeuren..

Anyway, ik hoop dat het snel beter gaat en dat hij de tour kan uitrijden.
(en hopelijk nog ergens een etappe kan pakken, bolletjestrui zal lastig worden).
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 jul 2011 08:43

wcs schreef:Als Flecha en Hoogerland niet dezelfde tijd als de kopgroep krijgen toegewezen, zou ik het als geste (en protestactie) van het peloton goed vinden als ze dinsdag een wandeletappe maken, en 100m voor de finish stoppen en Flecha en Hoogerland samen 16min eerder over de streep laten rijden, om zo deze vorm van competitievervalsing ongedaan te maken.
Maar ja, zal wel niet gebeuren..
blugh, ik haat wandeletappes!

Dezelfde tijd geven is helaas denk ik niet reëel. Hoe oneerlijk ook, feit is dat ze op een ander tijdstip binnen zijn gekomen.

Als ik Vacansoleil was zou ik vandaag even uitonderhandelen dat de komende 5 keer dat ze niet hoog genoeg op de UCI ranking staan ze toch gewoon uitgenodigd zullen worden voor de Tour.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2011 11:56

@wcs, nooit gekoerst zeker? Het tijdverlies kan Hoogerland en Flecha echt geen bal interesseren.

Auto's die renners aan rijden is echt geen zeldzaam iets. Meestal gaat 't net goed, maar het gaat ook wel eens mis. Er vliegt nog wel eens een renner door de achteruit van een auto heen. Renners die net worden aangetikt door een voorbij rijdende auto. Dit keer was wel extreem in de zin dat de auto Flecha vol raakte en hij echt geen schijn van kans had. En dan natuurlijk de pech dat Hoogerland vol in 't prikkeldraad terecht komt. Daarnaast speelt natuurlijk mee dat het geen jury of ploegleidersauto was, die auto had er niet hoeven te zijn. Maar goed als een ploegleider je aanrijdt dan val je niet minder hard.

Dus 5 jaar een uitnoding in de Tour krijgen, wandeletappes ed dat gaat echt veel te ver wat mij betreft. De Tour draait gewoon om geld verdienen en een stuk politiek, het is geen liefdadigheids organisatie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie