Tour de France 2011
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Denk dat er in principe niet meer wordt gevallen dan vroeger wel is het zo dat de media wel alles steeds duidelijker in beeld brengen.
Heel veel valpartijen zijn terug te leiden naar menselijke fouten (ook niet gek als je een circus van ca. 5000 mensen aangestuurd door Franse = chaotische logistiek steeds sneller over te smalle wegen wil voeren). Ben het er wel mee eens dat een grens is bereik en dat kleiner (dus minder renners/volgers) in dit geval gewoon beter zou zijn.
En wat betreft het materiaal. Ducrot had in zijn proftijd al de ballen verstand van fietstechniek en dat is er beslist niet beter op geworden (lijkt wel een hangende plaat, gek over doping - waar hij veel meer over kan vertellen - hoor je hem maar zelden en als je weet wat hij heeft weggewerkt). Carbon is zeker niet onveiliger dan staal wel is het zo dat het tegelijkertijd gebruiken van carbon en alu velgen in één peloton (en zeker bij regen) gewoon niet heel verstandig is. De remdynamiek van beide materialen is anders dus is het beer voor het ene of het ander te kiezen (maar de keuze in ieder gevan niet vrij te laten).
Heel veel valpartijen zijn terug te leiden naar menselijke fouten (ook niet gek als je een circus van ca. 5000 mensen aangestuurd door Franse = chaotische logistiek steeds sneller over te smalle wegen wil voeren). Ben het er wel mee eens dat een grens is bereik en dat kleiner (dus minder renners/volgers) in dit geval gewoon beter zou zijn.
En wat betreft het materiaal. Ducrot had in zijn proftijd al de ballen verstand van fietstechniek en dat is er beslist niet beter op geworden (lijkt wel een hangende plaat, gek over doping - waar hij veel meer over kan vertellen - hoor je hem maar zelden en als je weet wat hij heeft weggewerkt). Carbon is zeker niet onveiliger dan staal wel is het zo dat het tegelijkertijd gebruiken van carbon en alu velgen in één peloton (en zeker bij regen) gewoon niet heel verstandig is. De remdynamiek van beide materialen is anders dus is het beer voor het ene of het ander te kiezen (maar de keuze in ieder gevan niet vrij te laten).
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11 aug 2004 01:31
Ik vind het ongepast om Ducrot zo door het slijk te halen met ongefundeerde beschuldigingen over zijn dopingverleden en zijn kennis van fietstechniek. Verder ben ik het wel met je eens.sharkman113 schreef:Denk dat er in principe niet meer wordt gevallen dan vroeger wel is het zo dat de media wel alles steeds duidelijker in beeld brengen.
Heel veel valpartijen zijn terug te leiden naar menselijke fouten (ook niet gek als je een circus van ca. 5000 mensen aangestuurd door Franse = chaotische logistiek steeds sneller over te smalle wegen wil voeren). Ben het er wel mee eens dat een grens is bereik en dat kleiner (dus minder renners/volgers) in dit geval gewoon beter zou zijn.
En wat betreft het materiaal. Ducrot had in zijn proftijd al de ballen verstand van fietstechniek en dat is er beslist niet beter op geworden (lijkt wel een hangende plaat, gek over doping - waar hij veel meer over kan vertellen - hoor je hem maar zelden en als je weet wat hij heeft weggewerkt). Carbon is zeker niet onveiliger dan staal wel is het zo dat het tegelijkertijd gebruiken van carbon en alu velgen in één peloton (en zeker bij regen) gewoon niet heel verstandig is. De remdynamiek van beide materialen is anders dus is het beer voor het ene of het ander te kiezen (maar de keuze in ieder gevan niet vrij te laten).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Peleton is gegroeid het laatste decennia en er wordt zeker voordat er een klassement is gemaakt nerveuzer gekoerst, iedereen wilt dat zijn kopman wordt beschermt voor de bergen.
Als de bergen komen en het klassement is enigzins duidelijk zal een a twee ploegen de koers maken en zal het er een stuk rustiger aan toe gaan en zal de kans op valpartijen uitblijven .
Het incident met onze Johnney is ook eigenlijk te verwachten de tour caravan wordt maar groter en groter en de wegen worden qua vluchtheuvels en weet ik niet allemaal onoverzichtelijker.
Materiaal is gewoon flauwekul, Ducrot die neem ik niet meer serieus, denk dat een carbonnen frame veel betrouwbaarder en veiliger afdaalt dan een stalen frame van uit de jaren 80/90. Wat niet wegneemt dat materiaalkeuze juist niet altijd de handigste is, bijvoorbeeld bij windkracht 4 met hoge velgen rijden.
Als de bergen komen en het klassement is enigzins duidelijk zal een a twee ploegen de koers maken en zal het er een stuk rustiger aan toe gaan en zal de kans op valpartijen uitblijven .
Het incident met onze Johnney is ook eigenlijk te verwachten de tour caravan wordt maar groter en groter en de wegen worden qua vluchtheuvels en weet ik niet allemaal onoverzichtelijker.
Materiaal is gewoon flauwekul, Ducrot die neem ik niet meer serieus, denk dat een carbonnen frame veel betrouwbaarder en veiliger afdaalt dan een stalen frame van uit de jaren 80/90. Wat niet wegneemt dat materiaalkeuze juist niet altijd de handigste is, bijvoorbeeld bij windkracht 4 met hoge velgen rijden.
YFood !!!
Daarnaast gaat het alleen maar over 'het gaat in de koppies zitten' (hij schijnt psychologie gestudeerd te hebben en lijkt nu te denken dat alles in de koers een mentale oorzaak heeft), is iedere berg 'loodzwaar' (dat vond Ducrot zelf waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat iedere renner dat zo ervaart) en verzandt hij bij dopingdiscussies al snel in een minutenlange filosofische monoloog waar geen touw aan vast te knopen is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Je hebt gelijk daar heeft hij mij niet voor nodig (hij blijkt daar dagelijks prima zelf toe in staatIk vind het ongepast om Ducrot zo door het slijk te halen met ongefundeerde beschuldigingen over zijn dopingverleden en zijn kennis van fietstechniek. Verder ben ik het wel met je eens.
Ken hem gelukkig al wat langer en wat een zwetser/nitwit, zeker qua fietstechniek..... en dat dopinggebruik, inderdaad zelf wereldkundig gemaakt samen met Peter Winnen e.d. dus zeker geen geheim... Dat iemand gaat filosoferen en tegelijkertijd volledig in emoties vervalt is zijn zaak maar op het moment dat iemand dertig keer in een uur gaat verkondigen dat het zo zwaar is dat zelfs een afdaling aanvoelt als een beklimming, en dat 200 km door de Auvergne gelijk staat aan 800 km elders...zou ik willen zeggen dat een half uur ducrot gelijk staat aan 5 uur ......)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Het Flecha/Hoogerland Incident was heel extreem en schokkend maar of het het meest bizarre is wat ik in de tour heb gezien weet ik nog niet zo....
even uit mijn hoofd in willekeurige volgorde: Kaakstoot op Merckx, Passage du Gois 1999, Festina 1998, PDM 1991, Pollentier met zijn balletje 1978, Renners die in winnende positie de verkeerde kant worden uitgestuurd 1 km voor finish, Bruyneel duikt in het ravijn en klim er gewoon weer uit, Mountainbiker springt over het peloton, Rasmussen door zijn eigen team uit de tour gehaald en Boogerd boksen met het publiek, en hoe vaak hebben we niet toeschouwers en of agenten foto's zien maken op onmogelijke plaatsen. etc etc.
even uit mijn hoofd in willekeurige volgorde: Kaakstoot op Merckx, Passage du Gois 1999, Festina 1998, PDM 1991, Pollentier met zijn balletje 1978, Renners die in winnende positie de verkeerde kant worden uitgestuurd 1 km voor finish, Bruyneel duikt in het ravijn en klim er gewoon weer uit, Mountainbiker springt over het peloton, Rasmussen door zijn eigen team uit de tour gehaald en Boogerd boksen met het publiek, en hoe vaak hebben we niet toeschouwers en of agenten foto's zien maken op onmogelijke plaatsen. etc etc.
Ik was gisteren blijkbaar wat voorbarig:dalegend schreef: De TdF doet toch elk jaar veel stof opwaaien: dit jaar weliswaar (nog) geen dopingverhalen, maar meer dan 'stof' genoeg om over te discussiëren.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... v_positief" onclick="window.open(this.href);return false;
De Tour zonder dopinggeval is ook een beetje als bier zonder alcohol.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
@eelcoz, als je er een gehad hebt, ben je er voor de rest van de avond klaar mee...
@ericpeters, wat ik hier zo bizar aan vind is dat het niet om een fout van een toeschouwer gaat, een incident in de hitte van de strijd of een idioot die in de weg staan. Het gaat hier om mensen die officieel werken voor de TdF en dan alsnog deze risico's nemen.