Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 11 jul 2011 11:08

Er is misschien geen standaard maar die derailleurplaatjes zijn zeker wel te vinden op eBay. Het is wel zo dat verschillende merken van dezelfde plaatjes gebruik maken, lekker ingewikkeld. Uitkijken dus dat de plaatjes identiek zijn aan wat je hebt.

Heb zelf ook een nieuwe derailleur hanger moeten zoeken en gevonden op eBay.

Black Dog
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2011 18:36

Black Dog 11 jul 2011 20:16

Hangt soms ook af van de wielen. Ik heb hetzelfde gehad met m'n Fulcrums, terwijl gelijk welk wiel van Mavic er probleemloos in konden. Als je gaan slijpen/vijlen doe het dan aub bovenaan de pat en niet onderaan waar je wiel "invalt". Want dan gaat je wiel dieper gaan zitten dan aan de linkerzijde waardoor je wiel scheef gaat zitten. En bij full carbon frames links gaan vijlen betekent ook in het carbon gaan...lijkt me niet zo gezond voor een frame.

thido
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mei 2010 20:48

thido 11 jul 2011 22:09

Zo hij is klaar, de fiets voor mijn vriendin.
China frame hier op het forum overgenomen, groep Chorus 11 speed, wielen Campagnola Zonda
(zadelpen, stuur en stuurpen ook uit China. Zadel is anders dan op de foto een Selle italia flite gel)
Vanavond de eerste kilometers gemaakt en hij doet het goed ;-)
[edit: foto verwijderd door mod]

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 11 jul 2011 22:42

wow moooi hoor :D
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jul 2011 09:55

Erg fraai. Wel even 't zadel horizontaal zetten.

thido
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mei 2010 20:48

thido 12 jul 2011 10:03

Bedankt, ben er ook erg tevreden mee ;)
Het zadel is zoals aangegeven een andere dan op de foto en staat keurig horizontaal.
Dit zadel zat er tijdens de bouw op voor het gemak.

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 12 jul 2011 15:55

Zijn er mensen die onlangs een frame hebben besteld bij dengfu bikes? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de prijs die ongeveer betaald is voor het frame. Ik ben van plan een FM028 frame over te laten komen, en de prijs die ik van een hele vriendelijke tony yang (hello friend!) doorgemaild kreeg was 485 usd. Daar komt dan nog 15 usd bij voor de aheadset en 150 usd voor verzenden. Ben benieuwd of dat een beetje overeenkomt met wat anderen onlangs hebben betaald... Begin dit jaar lag de prijs wel een stuk lager namelijk.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 12 jul 2011 16:14

Snuf schreef:Zijn er mensen die onlangs een frame hebben besteld bij dengfu bikes? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de prijs die ongeveer betaald is voor het frame. Ik ben van plan een FM028 frame over te laten komen, en de prijs die ik van een hele vriendelijke tony yang (hello friend!) doorgemaild kreeg was 485 usd. Daar komt dan nog 15 usd bij voor de aheadset en 150 usd voor verzenden. Ben benieuwd of dat een beetje overeenkomt met wat anderen onlangs hebben betaald... Begin dit jaar lag de prijs wel een stuk lager namelijk.
Je kunt beter wat specifieker zijn. Ik mis een hoop info wat de prijs kan beinvloeden.
De maat
De afwerking (3K, 12K, UD en of het een matte uitvoering betreft)
Zit bij de prijs al de extra Paypal toeslag?
Verzendwijze (vervoerder)
etc
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 12 jul 2011 16:27

Excuus, betreft hier een FM028 non ISP, BSA BB, 60cm met 3K mat finish, geen spuitwerk. Frameset (frame, vork en zadelpen) kost 485 usd. 15 extra voor de aheadset, 150 usd voor versturen. Ik weet niet welk bedrijf ze gebruiken voor versturen, die vraag word niet beantwoord. Paypal fee komt hier nog extra bovenop.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 13 jul 2011 14:27

Hier zitten de frame's bij de spuiter eind de week zijn ze klaar en worden er eentje van opgebouwd.
Word mooi heb al kennis mogen nemen van het afplakken en het eerste kleur erop.

mvg pedro

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 13 jul 2011 14:48

amclassic-fan schreef:Achter patjes hebben absoluut geen standaard maat. Ieder merk gebruikt zo'n beetje voor ieder model een andere modelletje achterpat.
Het stond er wat krom maar zo bedoelde ik het ook. De pad heeft vaste afmetingen die passen bij het specifieke frame. Een zelfde pad in precies die maat vinden zal niet meevallen.

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 13 jul 2011 15:09

Snuf schreef:Excuus, betreft hier een FM028 non ISP, BSA BB, 60cm met 3K mat finish, geen spuitwerk. Frameset (frame, vork en zadelpen) kost 485 usd. 15 extra voor de aheadset, 150 usd voor versturen. Ik weet niet welk bedrijf ze gebruiken voor versturen, die vraag word niet beantwoord. Paypal fee komt hier nog extra bovenop.
Ik zal even op AliExpress kijken.
DengFu heeft de (stuks)prijzen flink omhoog gegooid sinds 1 mei.
Zo moest ik 210 usd meer betalen voor 1 cx frame of ik kon 6 cx frames krijgen tegen het oude tarief...bij de wegframes schijnt dit per 10 te zijn gegaan.

Verzendkosten was voor mij 95 usd en de lagers waren 14 usd p.s.

Bij AliExpress kan je voordelig 1 stuks artikelen kopen en betaal je veelal geen verzendkosten.

Ik heb dit weekend 4 velgen besteld en betaalde geen verzendkosten.
Levering eind deze week of begin volgende week ;)

succes!
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

Plaats reactie